Κάποιος έσβησε με διορθωτικό μπλάνκο την ώρα αλλαγής της βάρδιας, στο σταθμαρχείο, μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα, υποστήριξε ο σταθμάρχης Λάρισας στην κατάθεσή του.
Όπως μετέδωσε το Mega, επικαλούμενο πληροφορίες, ο 59χρονος σταθμάρχης που κατηγορείται μεταξύ άλλων για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατέθεσε πως η ώρα της παράδοσης - παραλαβής που καταγράφεται σε ένα βιβλίο, άλλαξε μετά το συμβάν στα Τέμπη και αυτό που έγραψαν οι δύο συνάδελφοι αρχικά, σβήστηκε με διορθωτικό.
Υπενθυμίζεται ότι στην πρώτη κατάθεσή του ο σταθμάρχης είχε αναφέρει για τον αριθμό των απασχολουμένων στην εκάστοτε βάρδια, απαντώντας «Ορίζεται από τον εσωτερικό κανονισμό κυκλοφορίας του ΟΣΕ και σε κάθε σταθμό, ορίζεται από τον προϊστάμενο της επιθεώρησης και συγκεκριμένα από τον κύριο Νικολάου» και είχε υποστηρίξει ότι το μοιραίο βράδυ είχαν αποχωρήσει νωρίτερα ο δυο ακόμα σταθμάρχες. Συγκεκριμένα είχε καταθέσει ότι είχαν αποχωρήσει πριν τις 22:30.
«Ο σταθμάρχης Ζήνδρος έδωσε εντολή στον σταθμάρχη Κώστα Π. να καθίσει μέχρι να περάσει και το IΝTERCITY62. Κάθε σταθμάρχης μετά τη βάρδια του, παραδίδει και παραλαμβάνει ο νέος. Αυτή η παράδοση-παραλαβή καταγράφεται στο αντίστοιχο βιβλίο μαζί με την ώρα έναρξης και λήξης της προηγούμενης βάρδιας. Μετά το συμβάν η ώρα παράδοσης-παραλαβής διορθώθηκε με μπλάνκο στο βιβλίο που τηρείται στο γραφείο του σταθμάρχη. Δεν θυμάμαι ποια ήταν η πραγματική ώρα που υπογράψαμε ότι παρέλαβα. Το συγκεκριμένο βιβλίο βρίσκεται πάντα ανοιχτό στο γραφείο του σταθμάρχη. Διαπίστωσα ότι ήταν διορθωμένη η ώρα μετά το συμβάν», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Επίσης, ως προς το σύστημα βαρδιών ανέφερε:
Μέχρι τις 25 Ιανουαρίου 2023, σε κάθε βάρδια στο σταθμό Λάρισας, υπηρετούσε ένας σταθμάρχης. Οι βάρδιες είναι 06:00- 15:00 (πρωινή), 14:00-23:00 (απογευματινή) και 22:00-07:00 (βραδινή). Από τις 25 Ιανουαρίου 2023 που προστέθηκαν στην υπηρεσία άλλοι 14 σταθμάρχες, ορίστηκε να υπηρετούν δύο σταθμάρχες στην πρωινή βάρδια, δύο στην απογευματινή και ένας στην βραδινή. Αυτό το όρισε η Γ’ Επιθεώρηση με εντολή από την διοίκηση. Στην απογευματινή βάρδια εκτελούνται περίπου 16 με 18 δρομολόγια.»
Κατόπιν, ερωτώμενος για τον αριθμό των σταθμαρχών που υπηρετούν από τις 22.00 μέχρι 23.00, απάντησε «Κανονικά υπηρετούν τρεις σταθμάρχες. Δύο οι απογευματινοί και ένας ο βραδινός. Συνολικά στην Περιφέρεια στην οποία επεκτείνεται η εξουσία της Γ’ Επιθεώρησης, υπηρετούν περίπου 26 με 27 άτομα σταθμάρχες, συμπεριλαμβανομένων εμού και των 13 συναδέλφων μου.»
Ως προς το ποιος ρυθμίζει την κυκλοφορία, όταν υπηρετούν τρεις σταθμάρχες ταυτόχρονα, η απάντηση του σταθμάρχη ήταν ότι «Ο αρχαιότερος σταθμάρχης ρυθμίζει την κυκλοφορία και οι νεότεροι συντάσσουν τα τηλεγραφήματα, τα υποδείγματα και ο νυχτερινός σταθμάρχης ενημερώνεται για την κυκλοφορία. Επικεφαλής είναι πάντοτε ο αρχαιότερος και ανάλογα με τις ανάγκες μοιράζονται τα καθήκοντα.».
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το ΣΚΑΙ ο 59χρονος σταθμάρχης δεν συμπεριλαμβανόταν στο πρόγραμμα βαρδιών του Μαρτίου, στη Λάρισα, το οποίο καταρτίστηκε τρεις ημέρες πριν το μοιραίο συμβάν στις 28 Φεβρουαρίου. Το πρόγραμμα βρίσκεται στα χέρια της ανακρίτριας.
Αντίθετα, θα βρισκόταν σε άλλα πόστα, όπως αυτό τον Νέων Πόρων και της Καλαμπάκας. Ωστόσο, σύμφωνα με το πρόγραμμα, ο 59χρονος σταθμάρχης είχε τοποθετηθεί μόνο σε πέντε νυχτερινές βάρδιες στο σταθμαρχείο Λάρισας τον Φεβρουάριο.
Τι είπε στην απολογία του ο σταθμάρχης - Οι κρίσιμες συνομιλίες
Επιθεωρητής ΟΣΕ: Επιρρίπτει τις ευθύνες σε σταθμάρχη και μηχανοδηγό
Τραγωδία στα Τέμπη: Ποινική δίωξη στον επιθεωρητή του ΟΣΕ και ακόμη δύο σταθμάρχες