Πανελλήνιος θρήνος επικρατεί για τους δύο νεκρούς πιλότους του Canadair την ώρα που οι Ένοπλες Δυνάμεις έχουν κηρύξει τριήμερο πένθος για τον χαμό τους, στο πλαίσιο επιχείρησης κατάσβεσης φωτιάς στην Κάρυστο.
Σε βίντεο διακρίνεται το αεροπλάνο να κάνει ρίψη νερού, να παίρνει δεξιά στροφή, και να χτυπά σε κλαδί δέντρου, χάνοντας τον πλωτήρα από το δεξί φτερό του με αποτέλεσμα τον ακαριαίο θάνατο του Σμηναγού Χρήστου Μουλά, 34 ετών, και του Ανθυποσμηναγού Περικλή Στεφανίδη, 27 ετών.
Τα ακριβή αίτια της πτώσης αναζητούν εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας, οι οποίοι εξετάζουν το οπτικό υλικό.
Πτώση καναντέρ κατά τις προσπάθειες κατάσβεσης στην περιοχή του Πλατανιστού στην Κάρυστο.#ERTNews #ΕΡΤ #πυρκαγιά pic.twitter.com/J0ohmzQmMH
— ΕΡΤ (@ertofficial_) July 25, 2023
Τα μοιραία τελευταία δευτερόλεπτα
Ήταν 2:52 το απόγευμα. Μπροστά στα μάτια τους το αεροσκάφος βυθίστηκε σε χαμηλό ύψος πάνω από τις πύρινες γλώσσες.
Από τη στιγμή που το Canadair CL-215 χτύπησε σε δέντρο και έχασε τον ένα πλωτήρα, οι δύο ιπτάμενοι είχαν μόλις εννέα δευτερόλεπτα για να αντιδράσουν.
Στο βίντεο φαίνεται το καναντέρ να κάνει δύσκολους ελιγμούς, στη προσπάθεια να σβήσει τη φωτιά στη χαράδρα. Όταν παίρνει δεξιά στροφή και χαμηλώνει, στη φάση της ρίψης του νερού, φαίνεται να προσκρούει με το δεξί φτερό σε δέντρο και να χάνει τον δεξιό πλωτήρα που έχει στο κάτω μέρος του δεξιού φτερού, γεγονός που αύξησε τη δεξιά κλίση του αεροσκάφους.
Από κει και ύστερα δεν υπήρχε ούτε χρόνος αλλά κυρίως ούτε χώρος ελιγμών.
Το πυροσβεστικό αεροσκάφος που συνετρίβη έκανε ρίψεις μαζί με ακόμη ένα Canadair στη συγκεκριμένη εστία φωτιάς (καθώς επιχειρούν πάντα σε ζεύγη). Είχαν απογειωθεί από τη Νέα Αγχίαλο, πέρασαν πάνω από τη Χαλκίδα και έφτασαν στην Κάρυστο για να επιχειρήσουν στο συγκεκριμένο σημείο.
Εκτός από τον πλωτήρα μάλλον έπαθε ζημιά και στο πηδάλιο
Για τα αίτια της πτώσης του αεροσκάφους μίλησε στην ΕΡΤ ο αεροναυπηγός Φαίδων Καραϊωσηφίδης ο οποίος δήλωσε ότι το βίντεο αυτό θα μας στοιχειώνει για πάντα.
Όπως είπε ο ίδιος έχει κάποια ερωτήματα αναλύοντας το επίμαχο βίντεο εκφράζοντας την απορία εάν ο πλωτήρας ήταν το μόνο σύστημα που υπέστη ζημιά. «Για όσους βλέπουν και ξαναβλέπουν αυτό το βίντεο να επισημάνουμε να προσέξουν εκείνο το κόκκινο κομμάτι του πτερυγίου που αμέσως μετά πηγαίνοντας προς το εσωτερικό της πτέρυγας βρίσκεται το πηδάλιο Στο πίσω μέρος της πτέρυγας είναι ένα από τα πηδάλια ελέγχου. Είναι το πηδάλιο κλίσης» είπε εκτιμώντας ότι το πιθανότερο είναι να είχε χαθεί ο έλεγχος του αεροσκάφους.
«Έχουμε ξαναδεί αεροπλάνα να χάνουν τον πλωτήρα (το βοηθητικό εξάρτημα του καναντέρ το οποίο τον βοηθάει στην προσθαλάσσωση για να μην ακουμπήσει το φτερό κάτω). Έχει συμβεί σε υδροληψία. Δεν ήμασταν μέσα στο αεροπλάνο. Δεν έχουμε τα στοιχεία, αλλά το ερώτημα που υπάρχει είναι αν το εκείνο το πτερύγιο που υπάρχει σε εκείνο το σημείο παρέμεινε ακέραιο στη συνέχεια. Διότι αν δεν παρέμεινε, τότε το αεροπλάνο θα είχε ένα σοβαρό πρόβλημα ελέγχου» σημείωσε.