Τέμπη: Μία καθυστέρηση απέτρεψε σύγκρουση του Intercity με τον προαστιακό
Eurokinissi / ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ
Eurokinissi / ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ

Τέμπη: Μία καθυστέρηση απέτρεψε σύγκρουση του Intercity με τον προαστιακό

Ακόμα μεγαλύτερη θα ήταν η τραγωδία στα Τέμπη, όπως προκύπτει από νέα είδηση που ήρθε την Παρασκευή στο φως, καθώς απόφαση που πήρε η σταθμάρχης των Νέων Πόρων ήταν καθοριστική ώστε να μην θρηνήσουμε περισσότερα θύματα. 

Όπως έγινε γνωστό, πίσω από το εμπορικό τρένο που τελικά συγκρούστηκε με την επιβατική αμαξοστοιχία το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, ακολουθούσε συρμός του προαστιακού με προορισμό τη Λάρισα, ο οποίος μετέφερε 65 άτομα από τη Θεσσαλονίκη.

Η εντολή που απέτρεψε τη σύγκρουση δύο επιβατικών

Επειδή, όμως, υπήρξε καθυστέρηση στο δρομολόγιο, η σταθμάρχης Νέων Πόρων έδωσε εντολή ο συρμός του προαστιακού να περιμένει και να ξεκινήσει πρώτο το εμπορικό τρένο με τους δύο μηχανοδηγούς.

Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, η σταθμάρχης των Νέων Πόρων, έστειλε πρώτα στην κάθοδο το μοιραίο εμπορικό τρένο, παρά το γεγονός ότι πλησίαζε στον σταθμό των Νέων Πόρων ο προαστιακός, ο οποίος είχε προτεραιότητα.

Αν η σταθμάρχης αποφάσιζε να περιμένει τον προαστιακό και να του δώσει -όπως συνηθίζεται- προτεραιότητα έναντι του εμπορικού, η σύγκρουση θα είχε γίνει ανάμεσα στα δύο επιβατικά τρένα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Τι είπε ο μηχανοδηγός του προαστιακού

Σχετική αναφορά είχε κάνει και ο μηχανοδηγός του δρομολογίου του προαστιακού, Μιχάλης Μπαγιώτης, ο οποίος είχε εξηγήσει ότι «φύγαμε με 20 λεπτά καθυστέρηση από τη Θεσσαλονίκη, με αποτέλεσμα να είναι μπροστά από εμάς η εμπορική αμαξοστοιχία με την οποία συνέβη και το δυστύχημα».

«Επειδή ήταν μπροστά αυτή η αμαξοστοιχία, ο σταθμάρχης υπηρεσίας μας κράτησε στον σταθμό του Λιτόχωρου, με αποτέλεσμα να προπορευτεί αυτή η αμαξοστοιχία. Προφανώς, αν δεν είχε συμβεί η καθυστέρηση θα είχαμε εμείς προτεραιότητα, θα ήμασταν στη θέση της εμπορικής αμαξοστοιχίας, ίσως και να προλαβαίναμε, επειδή λογικά την αμαξοστοιχία την εμπορική θα την κρατούσε στον προηγούμενο σταθμό, δηλαδή στο Πλατύ» είχε καταλήξει ο Μ. Μπαγιώτης.

Αντιμέτωποι ακόμα και με ισόβια

Τέσσερα είναι στο σύνολο τα άτομα που έχουν μπει, μέχρι ώρας, στο κάδρο των αρχών ως υπεύθυνα για το δυστύχημα στα Τέμπη. Πέραν του 59χρονου σταθμάρχη, την Πέμπτη ασκήθηκαν ποινικές διώξεις κατά του επιθεωρητή του ΟΣΕ και των δύο σταθμαρχών που όφειλαν να είναι παρόντες μέχρι το βράδυ.

Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ τοποθέτησε στη νυχτερινή βάρδια τον σταθμάρχη της Λάρισας, ο οποίος ήδη έχει προφυλακιστεί, ενώ οι δύο σταθμάρχες όφειλαν να είναι παρόντες μέχρι τις 11 το βράδυ στις θέσεις τους, ωστόσο, έφυγαν νωρίτερα εγκαταλείποντας το πόστο τους.

Οι διώξεις σε βάρος τους αφορούν σε διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών που είναι κακούργημα με ποινές από δέκα χρόνια μέχρι ισόβια. Επιλέον, διώκονται και για τα αδικήματα των ανθρωποκτονιών και σωματικών βλαβών κατά συρροή που είναι πλημμελήματα.

Τα τρία πρόσωπα αντιμετωπίζουν τις ίδιες κατηγορίες με τον 59χρονο σταθμάρχη, καθώς τους αναγνωρίζεται το ίδιο μερίδιο ευθύνης.

Διαβάστε επίσης:

Το έγγραφο που άλλαξαν με μπλάνκο τις βάρδιες μετά το συμβάν (pic)

Τέμπη: 14 οι τραυματίες - 7 σε ΜΕΘ, οι τέσσερις διασωληνωμένοι

Δυστύχημα στα Τέμπη: Σύγκληση της Ολομέλειας Εφετών στις 13:30

Τέμπη: Αντιμέτωποι ακόμα και με ισόβια σταθμάρχες και επιθεωρητής