Απολογείται ο σταθμάρχης Λάρισας
Eurokinissi/Λεωνίδας Τζέκας
Eurokinissi/Λεωνίδας Τζέκας
Δυστύχημα στα Τέμπη

Απολογείται ο σταθμάρχης Λάρισας

Απολογείται ενώπιον του ανακριτή ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας, ο οποίος έφτασε στα δικαστήρια κάτω από δρακόντεια μέτρα ασφαλείας, μετά τη νέα προθεσμία που έλαβε χθες Σάββατο, καθώς ο συνήγορός του έκανε λόγο για ύπαρξη νέων στοιχείων για την τραγωδία στα Τέμπη. Ο σταθμάρχης αντιμετωπίζει βαρύτατες κατηγορίες για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα.

Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, ο 59χρονος σταθμάρχης λίγες ώρες πριν τη σφοδρή σύγκρουση του Intercity με την εμπορική αμαξοστοιχία, κατηύθυνε τον προαστιακό της Λάρισας σε λάθος ράγες. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο μηχανοδηγός του προαστιακού αντιλήφθηκε και επεσήμανε το λάθος, ενώ έκανε πίσω την αμαξοστοιχία, προκειμένου να επανέλθει στη σωστή γραμμή.

Ο 59χρονος διώκεται σε βαθμό κακουργήματος για ανθρωποκτονία και πρόκληση σωματικών βλαβών κατά συρροή από αμέλεια, και για διατάραξη συγκοινωνιών. Ο ίδιος φέρεται να δήλωσε προς τους αστυνομικούς, κατά τη σύλληψή του «κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου».

Βρέθηκε το «μαύρο» κουτίEurokinissi/Λεωνίδας Τζέκας

Eurokinissi/Λεωνίδας Τζέκας

Εντωμεταξύ, το καταγραφικό (το «μαύρο» κουτί) του μοιραίου τρένου εντόπισαν οι πυροσβέστες το Σάββατο. Σε αντίθεση με αυτό του αεροπλάνου καταγράφει μόνο την ταχύτητα της αμαξοστοιχίας και την κίνηση. Αν έγινε δηλαδή προσπάθεια επιβράδυνσης του τρένου.

Σύμφωνα με πληροφορίες η προσκόμιση αυτού του νέου στοιχείου ήταν και ένας από τους λόγους που ζήτησε νέα προθεσμία ο κατηγορούμενος σταθμάρχης.

Υπενθυμίζεται ότι ο συνολικός αριθμός των επιβεβαιωμένων νεκρών είναι 57, εκ των οποίων έχουν ταυτοποιηθεί οι 55, ενώ ολοκληρώθηκε και η διαδικασία της ταυτοποίησης.

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει ενημέρωση για τον ακριβή αριθμό των επιβατών στα μοιραία βαγόνια, γιατί αρκετοί ήταν οι επιβάτες οι οποίοι επιβιβάστηκαν από τον σταθμό της Λάρισας, χωρίς να έχουν κόψει εισιτήριο και αυτό γιατί θα το έπρατταν εντός του τρένου. Η διαδικασία αυτή γίνεται συνήθως στην καφετέρια του τρένου.  

Σε κλίμα οδύνης πραγματοποιήθηκαν χθες οι κηδείες τριών από τα δεκάδες θύματα του τραγικού δυστυχήματος. Σήμερα τελείται η κηδεία της 31χρονης Σοφίας-Ελένης Ταχμαζίδου, ανιψιά του δημάρχου Λαγκαδά, Ιωάννη Ταχματζίδη, στον Λαγκαδά και στις 4 το απόγευμα στη Στυλίδα η κηδεία του 55χρονου Γιάννη Τζοβάρα ελεγκτή του μοιραίου Intercity 62. 

Σήμερα, εξάλλου, Κυριακή της Ορθοδοξίας, τελούνται μνημόσυνα υπέρ αναπαύσεων των θυμάτων της τραγωδίας σε όλους τους Ναούς της Εκκλησίας της Ελλάδας.

Συγκεντρώσεις και απεργίες

Εντωμεταξύ ένταση και επεισόδια σημειώθηκαν το μεσημέρι της Κυριακής στο συλλαλητήριο διαμαρτυρίας στο Σύνταγμα, για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη. Ομάδα κουκουλοφόρων αποσπάστηκε από την πορεία, πέταξε μολότοφ και πέτρες εναντίον αστυνομικών δυνάμεων, οι οποίες απάντησαν με χρήση χημικών. Οι διαδηλωτές απομακρύνθηκαν από τη συγκέντρωση.

Το Σωματείο Ηλεκτροδηγών και εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ είχε ενημερώσει ότι οι συρμοί θα κινηθούν από τις 9:00 έως τις 14:00 προς διευκόλυνση της προσέλευσης των διαδηλωτών στη συγκέντρωση, καθώς σήμερα πραγματοποιείται 24 απεργία στις Γραμμές 1,2 και 3 του Μετρό.

Επιπλέον, ακινητοποιημένα θα παραμείνουν και σήμερα τα τρένα λόγω της 48ωρης απεργίας Σωματείων Εργαζομένων στον σιδηρόδρομο. Η Hellenic Train ενημερώνει ότι αναστέλλονται όλα τα δρομολόγια της εταιρείας.

Πρώτη ανακοίνωση της Hellenic Train για το δυστύχημα

Την πρώτη αναλυτική ανακοίνωση για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε 57 άτομα εξέδωσε το βράδυ του Σαββάτου η Hellenic Train. Η εταιρεία δηλώνει πως συνεργάζεται στενά με τους διασώστες και τους φορείς ήδη από τις πρώτες στιγμές μετά το δυστύχημα καθώς και πως προσφέρει με κάθε τρόπο τη στήριξή της στους συγγενείς των θυμάτων.

Δίνει διευκρινίσεις για τον αριθμό των επιβατών αναφέροντας πως μόνο τα ονόματα των επιβατών που είχαν αγοράσει διαδικτυακό εισιτήριο περιλαμβάνει ο κατάλογος που παρέδωσε η Hellenic Train στις Αρχές καθώς και ότι δεν υπήρχαν φιάλες υγραερίου στο τρένο. 

 

Διαβάστε ακόμα:

Τι φταίει για τη διαχρονική αποτυχία του ΟΣΕ