Μαραθώνια η απολογία του σταθμάρχη - Τι υποστηρίζει
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ/EUROKINISSI
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ/EUROKINISSI

Μαραθώνια η απολογία του σταθμάρχη - Τι υποστηρίζει

Πάνω από πέντε ώρες έχει διαρκέσει η απολογία του σταθμάρχη της Λάρισας, που έχει συλληφθεί για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Η απολογία του, που είχε προγραμματιστεί για τις 11:00,  ξεκίνησε μετά από μεγάλη καθυστέρηση, στις 14:00 το μεσημέρι, έπειτα από αίτημα της ανακρίτριας λόγω τεχνικού ζητήματος.

Ο 59χρονος σταθμάρχης μετέβη στα δικαστήρια, κάτω από δρακόντεια μέτρα ασφαλείας, λίγο μετά τις 9:00.

Κατά τον συνήγορο υπεράσπισής του Στέφανο Παντζαρτζίδη, υπήρξαν νέα στοιχεία στην υπόθεση και για τον λόγο αυτό ζήτησαν την αναβολή. Προσερχόμενος ο κ. Παντζαρτζίδης δήλωσε: «Δεν μπορώ να πάρω άλλη αναβολή, θέλω να τελειώνει αυτό το θέμα για να σταματήσουν και οι παραφιλολογίες». 

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο σταθμάρχης έχει μιλήσει κατά την απολογία του και για τα χρόνια προβλήματα που ταλαιπωρούν τον σιδηρόδρομο, παραδέχτηκε ότι δεν γύρισε το κλειδί, δείχνοντας, πως, όπως είχε δηλώσει από την πρώτη στιγμή ο συνήγορός του, αναλαμβάνει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί. Ωστόσο, επισημάνει και τις ευθύνες, τις παραλείψεις και τα λάθη και άλλων ατόμων.

Ο 59χρονος διώκεται σε βαθμό κακουργήματος για ανθρωποκτονία και πρόκληση σωματικών βλαβών κατά συρροή από αμέλεια, και για διατάραξη συγκοινωνιών. Ο ίδιος φέρεται να δήλωσε προς τους αστυνομικούς, κατά τη σύλληψή του «κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου».

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο που έχει συνταχθεί εις βάρος του, οι παραλείψεις είναι βαρύτατες, δεν περιορίζονται μόνον στο σφάλμα του να βάλει το τρένο σε λάθος κατεύθυνση, αλλά συνεχίζονται, καθώς από το ηλεκτρονικό σύστημα που ισχύει έως ένα σημείο στη Λάρισα, μπορούσε να δει το τρένο που εκινείτο λάθος και να διορθώσει τη μοιραία απόφασή του.

Η αποτύπωση του κινούμενου τρένου είναι σε απόσταση 5,5 χιλιόμετρα από την ώρα που ξεκίνησαν οι συρμοί της αμαξοστοιχίας από τον σταθμό της Λάρισας και έως εκεί που υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικής παρακολούθησης της κίνησης. Μετά, τέτοιο σύστημα δεν υπήρχε.

Επίσης, κατά το κατηγορητήριο, δεν έλαβε υπόψη του -τρίτο λάθος- το ότι από τον σταθμάρχη των Νέων Πόρων ειδοποιήθηκε 17 λεπτά πριν από τη σύγκρουση ότι η εμπορευματική αμαξοστοιχία ήταν στην ίδια κατεύθυνση.

Αλλωστε, όπως προκύπτει από την προανακριτική του απολογία, όπου ομολόγησε τα λάθη του, κατάλαβε τι είχε συμβεί όταν έμαθε για την τραγωδία.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, ο 59χρονος συνομίλησε με έναν συνάδελφο του σταθμάρχη ο οποίος ήταν μαζί του τις ώρες που ακολούθησαν τη σύγκρουση. Σύμφωνα με τα όσα είπε ο συνάδελφός του, ο σταθμάρχης άρχισε να μπαινοβγαίνει στο σταθμαρχείο εμφανώς αγχωμένος, νευρικός, άρχισε να καπνίζει μέχρι που άρχισαν να φτάνουν στο σταθμαρχείο της Λάρισας οι πρώτες πληροφορίες για τους νεκρούς.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο 59χρονος γύρισε και του είπε ότι «την πάτησα» προφανώς αντιλαμβανόμενος ότι έχει κάνει ένα τραγικό λάθος.

Σύμφωνα με μαρτυρία, δεν υπήρχε δεύτερος σταθμάρχης και ήταν μόνος του στην υπηρεσία. Ωστόσο ο ίδιος μάρτυρας ανέφερε ότι είχε ειπωθεί ότι επειδή ήταν άπειρος ενδεχομένως άλλοι συνάδελφοί του να μπορούσαν λίγο να έχουν και αυτοί τον νου τους προκειμένου να μη γίνει κάποιο λάθος.

Τόσο ο σταθμάρχης όσο και ο προϊστάμενός του, επιθεωρητής του ΟΣΕ, έχουν τεθεί σε αργία.

Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ διαψεύδει ότι πήρε αναρρωτική άδεια ενός μήνα μετά το δυστύχημα και όπως μετέδωσε το Open,θεωρεί πως η απόφαση να τεθεί σε αργία στερείται νομικής βάσης και περιμένει να απαντήσει αφού έρθει στο φως η επίσημη αιτιολόγηση της συγκεκριμένης απόφασης.

Ολοκληρώθηκε η ταυτοποίηση των 55 από τα 57 θύματα

Ολοκληρώθηκαν οι έλεγχοι στα εργαστήρια της διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών, όλων των δειγμάτων βιολογικού υλικού που είχαν συγκεντρωθεί από τα ειδικά κλιμάκια της πυροσβεστικής, από τον τόπο του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος έξω από τα Τέμπη, χωρίς να αλλάξει κάτι στον  απολογισμό των 57 νεκρών.

Όπως έγινε γνωστό από την Αστυνομία, στα εγκληματολογικά εργαστήρια έφτασαν συνολικά, από την πρώτη στιγμή μέχρι και χτες, 107 δείγματα από νεκρούς και ανθρώπινα μέλη. Από την έρευνα ταυτοποιήθηκαν οι 55 νεκροί. Σύμφωνα με την ΕΡΤ αγνοούμενος παραμένει αλλοδαπός που ακόμη δεν έχει δηλωθεί στην αστυνομία. Ένας νεκρός παραμένει ακόμα άγνωστος, καθώς δεν τον έχει αναζητήσει κανείς και δεν υπάρχει συγκριτικό δείγμα για την ταυτοποίηση μέσω DNA, ενώ μια γυναίκα αναζητεί ακόμα την κόρη της που επέβαινε στο τρένο, αλλά δεν έχει βρεθεί κανένα ίχνος της.

Στο τόπο του δυστυχήματος, το έργο της πυροσβεστικής σχεδόν τέλειωσε, καθώς έχουν απομακρυνθεί όλα τα βαγόνια και συντρίμμια από τη φοβερή σύγκρουση των δύο τρένων και απομένει ένας τελευταίος έλεγχος για τυχόν βιολογικό υλικό στο έδαφος, κάτι που αναμένεται να ολοκληρωθεί τις επόμενες ώρες και αναμένεται να ανακοινωθεί η λήξη των ερευνών.

Σε αργία ο επιθεωρητής Λάρισας του ΟΣΕ

Σε αργία τίθενται ο σταθμάρχης βάρδιας του Σταθμού της Λάρισας και ο προϊστάμενός του, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη η έρευνα για τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη, όπως έγινε γνωστό από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

«Βάσει του άρθρου 102/30-5-2022 του Εσωτερικού Κανονισμού λειτουργίας του ΟΣΕ και κατόπιν απόφασης του Προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού κ. Σπ. Πατέρα, από 4-3-2023 τίθεται σε αργία ο Επιθεωρητής Νικολάου Δημήτριος του Παναγιώτη μέχρι την διεξοδική διερεύνηση της καταλληλότητας και επιλογής του Σταθμάρχη Σαμαρά Βασιλείου για υπηρεσία στον στ. Λάρισας», τονίζεται στην ανακοίνωση του υπουργείου.

Ανακοίνωση εξέδωσε και ο ΟΣΕ, στην οποία αναφέρεται πως «ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος για άλλη μια φορά εκφράζει τα συλλυπητήρια και την οδύνη του, δεσμευόμενος ότι θα κάνει ότι είναι δυνατόν για να αποδοθεί πλήρης και απόλυτη δικαιοσύνη σε ό,τι αφορά τα αίτια του τραγικού συμβάντος στο οποίο χάθηκαν τόσες ανθρώπινες ζωές».

Στην ανακοίνωση τονίζεται:

«Από την πρώτη στιγμή η διοίκηση και τα στελέχη του Οργανισμού βρέθηκαν στον τόπο του δυστυχήματος και με ειδικά συνεργεία έχουν ρίξει το βάρος τους στον απεγκλωβισμό των επιβατών και τη συνολική αντιμετώπιση του δυστυχήματος στο πεδίο συνδράμοντας όλους τους συναρμόδιους φορείς.

Υπό το βάρος τέτοιων συνθηκών και με βάση αυτές τις προτεραιότητες είναι εξαιρετικά δύσκολο ο Οργανισμός να ανταποκριθεί στην λεπτομερή ενημέρωση της κοινής γνώμης μέσω των ΜΜΕ κάτι το οποία θα συμβεί το επόμενο διάστημα με το μέγιστο σεβασμό στα θύματα του δυστυχήματος».

Νέα στοιχεία

Νέα στοιχεία για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη έρχονται στο φως της δημοσιότητας. Απαντήσεις στα κρίσιμα ερωτήματα, αναμένεται να δώσει και το καταγραφικό (το «μαύρο» κουτί) που εντοπίστηκε από τους πυροσβέστες στο πρώτο βαγόνι στη μηχανή της αμαξοστοιχίας. Σύμφωνα με πληροφορίες η προσκόμιση αυτού του νέου στοιχείου ήταν και ένας από τους λόγους που ζήτησε νέα προθεσμία ο κατηγορούμενος σταθμάρχης.

Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, ο 59χρονος σταθμάρχης λίγες ώρες πριν τη σφοδρή σύγκρουση του Intercity με την εμπορική αμαξοστοιχία, κατηύθυνε τον προαστιακό της Λάρισας σε λάθος ράγες. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο μηχανοδηγός του προαστιακού αντιλήφθηκε και επεσήμανε το λάθος, ενώ έκανε πίσω την αμαξοστοιχία, προκειμένου να επανέλθει στη σωστή γραμμή.

Παράλληλα, στο μικροσκόπιο των αρχών βρίσκονται επίσης οι συνομιλίες μεταξύ του μηχανοδηγού του Intercity και του σταθμάρχη Λάρισας 

Απομακρύνθηκε από τον τόπο της τραγωδίας και το πέμπτο βαγόνι

Ολοκληρώθηκε το μεσημέρι της Κυριακής η επιχείρηση απομάκρυνσης και του πέμπτου βαγονιού της μοιραίας αμαξοστοιχίας. Παράλληλα φορτηγά και νταλίκες μεταφέρουν συνεχώς τμήματα από ότι απέμεινε από τα βαγόνια 1 και 2 στο χώρο του ΟΣΕ στην Λάρισα για περαιτέρω έρευνα.

Στο σημείο βρέθηκε και ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Τριαντόπουλος, που μίλησε στους εργαζόμενους, πυροσβέστες και διασώστες του ΕΚΑΒ που βρισκόταν όλες αυτές τις ημέρες στην επιχείρηση.

Ο υφυπουργός τους ευχαρίστησε για τα όσα έκαναν όλες αυτές τις ημέρες που ήταν σε εξέλιξη η επιχείρηση διάσωσης απεγκλωβισμού, ενώ κρατήθηκε και ενός λεπτού σιγή στο τόπο του δυστυχήματος φόρος τιμής στους νεκρούς.

Hellenic Train: Δεν ενεργοποιεί την εξαίρεση για καταβολή αποζημιώσεων

Ανακοίνωση με την οποία γνωστοποιεί ότι οι συγγενείς των θυμάτων και των τραυματιών θα ικανοποιηθούν πλήρως ως προς τα σχετικά τους δικαιώματα με βάση την ευρωπαϊκή νομοθεσία, εξέδωσε η Hellenic Train, που δεν ενεργοποιεί την εξαίρεση για καταβολή αποζημιώσεων.

Είναι η δεύτερη ανακοίνωση της εταιρείας μέσα σε λίγες ώρες.

Η ανακοίνωση της Hellenic Train

«Συμμεριζόμενη το εθνικό πένθος στο οποίο έχει βυθιστεί όλη η χώρα και με απόλυτο σεβασμό στους επιβάτες της αμαξοστοιχίας 62, τους τραυματίες και τους συγγενείς των θανόντων του τραγικού δυστυχήματος της 28.2.2023 η Hellenic Train Α.Ε.:

Μεριμνά σε πλήρη συμμόρφωση με την κείμενη ευρωπαϊκή νομοθεσία σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, ώστε οι συγγενείς των θανόντων, οι τραυματίες και οι επιβάτες της αμαξοστοιχίας IC 62 της 28.02.2023 να ικανοποιηθούν πλήρως ως προς τα σχετικά τους δικαιώματα με βάση τα άρθρα 11 και 13 του ΕΚ 1371/2007 (Link)

Δηλώνει ότι είναι και θα παραμείνει στη διάθεση συγγενών των θυμάτων για κάθε υποστήριξημπορεί να παράσχει. Όπως είναι αυτονόητο θα συνεχίσουμε να παρέχουμε κάθε συνδρομή με όλες μας τις δυνάμεις σε όλες τις αρμόδιες αρχές για τη διαλεύκανση των αιτίων αυτού του τραγικού δυστυχήματος.

Για την τηλεφωνική επικοινωνία μαζί μας, παρακαλούμε καλέσατε στην τηλεφωνική γραμμή 212 000 2548 Για πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία και την υποβολή απαραίτητων εγγράφων, παρακαλούμε, όπως επικοινωνήσετε στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected].

Για περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με τη συλλογή και επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων, παρακαλούμε πατήστε ΕΔΩ».

Τι λέει η εταιρεία για τον αριθμό των επιβατών

Υπενθυμίζεται ότι στη χθεσινή της ανακοίνωση η Hellenic Train δηλώνει πως συνεργάζεται στενά με τους διασώστες και τους φορείς ήδη από τις πρώτες στιγμές μετά το δυστύχημα καθώς και πως προσφέρει με κάθε τρόπο τη στήριξή της στους συγγενείς των θυμάτων.

Δίνει διευκρινίσεις για τον αριθμό των επιβατών αναφέροντας πως μόνο τα ονόματα των επιβατών που είχαν αγοράσει διαδικτυακό εισιτήριο περιλαμβάνει ο κατάλογος που παρέδωσε η Hellenic Train στις Αρχές καθώς και ότι δεν υπήρχαν φιάλες υγραερίου στο τρένο.

Η ανακοίνωση της Hellenic Train

Ολόκληρη η ανακοίνωση έχει ως εξής:

«Οι ημέρες που διανύουμε είναι ιδιαίτερα δύσκολες για όλη τη χώρα και για την εταιρεία μας, η οποία έχασε 9 εργαζόμενους στο δυστύχημα. Η Hellenic Train εκφράζει τα συλλυπητήριά της στους συγγενείς των θυμάτων στους οποίους προσφέρει με κάθε τρόπο την στήριξή της.

Η Hellenic Train, εταιρεία επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, συνεργάζεται στενά με τους διασώστες και τους φορείς ήδη από τις πρώτες στιγμές μετά το δυστύχημα που προκλήθηκε από τη σύγκρουση των δύο συρμών στα Τέμπη, στο ύψος του Ευαγγελισμού.

Το προσωπικό της Hellenic Train βρισκόταν από την πρώτη στιγμή στον τόπο του δυστυχήματος και παρείχε υποστήριξη, σε συνεργασία με τις αρχές, την Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας και τις ομάδες διάσωσης, ενώ μέσω της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας υποστήριξε την κινητοποίηση των ψυχολόγων που θα βρίσκονταν στα νοσοκομεία.

Επιπλέον, η Hellenic Train παρείχε λεωφορεία για να διευκολύνει τη μεταφορά των επιβατών που κατάφεραν να αποβιβαστούν προκειμένου να μεταφερθούν στη Θεσσαλονίκη που ήταν ο τελικός προορισμός. Αμέσως μετά το συμβάν, τέθηκε σε πλήρη λειτουργία ειδικό τηλεφωνικό κέντρο της εταιρείας, με σκοπό να παρέχει πληροφορίες και να παραπέμπει στις αρμόδιες αρχές για πληροφορίες σχετικά με το ατύχημα.

Η Hellenic Train διευκρινίζει ότι ο κατάλογος των ονομάτων των επιβατών που δόθηκε στις αρχές περιλαμβάνει μόνο τους επιβάτες που είχαν αγοράσει διαδικτυακό εισιτήριο.

Στην περίπτωση των επιβατών που αγόρασαν εισιτήρια στα εκδοτήρια εισιτηρίων, το εισιτήριό τους, αν και αντιστοιχεί σε συγκεκριμένη θέση, δεν ήταν ονομαστικό.Η εταιρεία ενημερώνει ότι ο αριθμός των εισιτηρίων που πωλούνται δεν υπερβαίνει ποτέ τον αριθμό των προσφερόμενων θέσεων.

Στους υπεραστικούς συρμούς, όλα τα εισιτήρια αντιστοιχούν σε συγκεκριμένες θέσεις και, ως εκ τούτου, ανεξαρτήτως τρόπου αγοράς, είτε μέσω διαδικτύου είτε μέσω του εκδοτηρίου ή στο τρένο, ο αριθμός των εισιτηρίων που πωλούνται δεν μπορεί ποτέ να υπερβαίνει τον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων.

Η Hellenic Train επιβεβαιώνει ότι δεν υπάρχουν φιάλες υγραερίου στο τρένο. Ο εξοπλισμός εξυπηρέτησης στο βαγόνι του εστιατορίου είναι ηλεκτρικός.

Η εταιρεία συνεχίζει το έργο της, βοηθώντας και υποστηρίζοντας τα θύματα, σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών και όλες τις αρμόδιες αρχές».

Θρήνος στη Στυλίδα για τον 55χρονο ελεγκτή του Intercity

Βουβός ο θρήνος που απλώθηκε σε ολόκληρη τη Στυλίδα καθώς σήμερα το απόγευμα συνόδευσε στην τελευταία κατοικία τον 55χρονο Γιάννη Τζοβάρα που εργαζόταν ως ελεγκτής στο μοιραίο Ιntercity 62.

Άλλωστε κανείς δεν μπορούσε να απαντήσει στο ατελείωτο γιατί της μάνας του στην πληθώρα από τα ερωτηματικά των συγγενών του και των φίλων του, που παρά της αντίξοες καιρικές συνθήκες μιας και έβρεχε καταρρακτωδώς, βρέθηκαν στον Ιερό Ναό της Αγίας Αικατερίνης της Στυλίδας όπου τελέστηκε η εξόδιος ακολουθία.

Όλοι μιλούσαν με τα καλύτερα λόγια για τον Γιάννη Τζοβάρα, ένα ζωντανό άνθρωπο που αγαπούσε τη δουλειά του, μα κυρίως ξεχώρισε για την προσφορά του συνολικότερα στην κοινωνία.

Παράλληλα ξεχείλιζε ο θυμός για τα θύματα αυτής της τραγωδίας ζητώντας να εντοπιστούν και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι.

Εργαζόμενος στο Ιntercity 62 ο Γιάννης Τζοβάρας ταυτοποιήθηκε τα τελευταία εικοσιτετράωρα καθώς μαζί με τους συναδέλφους του εργαζόμενους στην αμαξοστοιχία βρισκόταν στον ειδικό χώρο των εργαζομένων στα πρώτα βαγόνια.

Τα λόγια παρηγοριάς από τον Μητροπολίτη Φθιώτιδας Συμεών που χοροστάτησε στην ακολουθία ήρθαν να καλύψουν το βουβό θρήνο αλλά και τον πόνο της μητέρας του που μέσα και έξω από το ναό είχε στα χείλη της ένα ατέλειωτο γιατί.

Κηδεύτηκε η 32χρονη Σοφία Ταχμαζίδου

Σε κλίμα οδύνης έγινε η κηδεία της 32χρονης Σοφίας-Ελένης Ταχμαζίδου, το νήμα της ζωής της οποίας κόπηκε πρόωρα στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Συντετριμμένοι, οι γονείς, τα αδέλφια, οι φίλοι της, την αποχαιρέτισαν, στο ναό Αγίας Παρασκευής, στο Κολχικό Λαγκαδά.

Ήταν επιβάτης στο πρώτο βαγόνι της αμαξοστοιχίας και η σορός της ταυτοποιήθηκε με τη μέθοδο του DNA.

Μεταξύ των θυμάτων της τραγωδίας ήταν και ο 23χρονος Νικήτας Καραθεοδώρου, με καταγωγή από τον Άγιο Βασίλειο Λαγκαδά, που υπηρετούσε ως πυροσβέστης, στον 2ο Πυροσβεστικό Σταθμό Αθηνών. Με ανακοίνωση του, ο δήμαρχος Λαγκαδά, θείος της εκλιπούσας, Ιωάννης Ταχματζίδης, εκφράζει την βαθιά οδύνη του για τον θάνατο των νεαρών δημοτών και τα συλλυπητήρια του στις οικογένειές τους.

Διαβάστε επίσης:

Συγγνώμη τόσο προσωπική, όσο και στο όνομα όσων κυβέρνησαν τη χώρα

Πολύωρη η απολογία του σταθμάρχη - Σε αργία ο επιθεωρητής του ΟΣΕ

Οι κουκουλοφόροι και η προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ να «καπελώσει» την οργή