Πληροφορίες για το τι διημείφθη κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας που είχε με τους επιβαίνοντες μετανάστες στο αλιευτικό σκάφος από τις 13 Ιουνίου, πριν βυθιστεί, έδωσε σε ανάρτησή της η ακτιβίστρια Ιταλομαροκινή Ναουάλ Σουφί, η οποία και αναφέρει ότι της μετέφεραν ότι στο πλοίο βρίσκονταν 750 άτομα.
Εξιστορώντας τι συνέβη από την ώρα που ξεκίνησε η επικοινωνία της με τους μετανάστες, έως το σκάφος να βυθιστεί, σημειώνει πως μετά από πέντε ημέρες ταξίδι «ο οδηγός του σκάφους τους είχε εγκαταλείψει στην ανοιχτή θάλασσα» και ότι «στο πλοίο υπήρχαν επίσης έξι νεκροί».
Εν συνεχεία, άλλο, πλοίο πλησίασε το σκάφος, το έδεσε με σχοινιά και πέταξε μπουκάλια νερό προς τους μετανάστες, με τους τελευταίους να φοβούνται ότι θα γύρει το πλοίο και εξαιτίας αυτού να απομακρύνονται ελαφρώς από το σημείο για να αποφύγουν ένα τυχόν ναυάγιο.
«Όταν οι μετανάστες απομακρύνθηκαν ελαφρώς από το πλοίο, δεν υπήρχε πρόθεση να συνεχίσουν το ταξίδι προς την Ιταλία», αναφέρει εν συνεχεία, καθώς δεν είχαν οδηγό και προσθέτει πως τους καθησύχαζε μέχρι τις 23:00 το βράδυ της Τρίτης.
Αναλυτικά η ανάρτηση
«Στις 13 Ιουνίου 2023, τα ξημερώματα, επικοινώνησαν μαζί μου μετανάστες που επέβαιναν σε μια βάρκα φορτωμένη με 750 άτομα και μου είπαν για τη δύσκολη κατάστασή τους. Μετά από πέντε ημέρες ταξιδιού, τα νερά είχαν τελειώσει, ο οδηγός του σκάφους τους είχε εγκαταλείψει στην ανοιχτή θάλασσα και στο πλοίο υπήρχαν επίσης έξι νεκροί. Οι μετανάστες δεν ήξεραν ακριβώς πού βρίσκονταν, αλλά χάρη στην άμεση τοποθεσία του τηλεφώνου, μπόρεσα να βρω την ακριβή τοποθεσία τους και ειδοποίησα τις αρμόδιες αρχές.
Ωστόσο, η κατάσταση έγινε πιο περίπλοκη όταν ένα πλοίο πλησίασε το σκάφος, το έδεσε με σχοινιά σε δύο σημεία του σκάφους και άρχισε να πετάει μπουκάλια με νερό. Οι μετανάστες ένιωσαν μεγάλο κίνδυνο, καθώς φοβήθηκαν ότι τα σχοινιά θα μπορούσαν να ανατρέψουν το σκάφος και ότι οι μάχες επί αυτού για να πάρουν νερό θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ναυάγιο. Εξαιτίας αυτού, απομακρύνθηκαν ελαφρώς από το σημείο του σκάφους για να αποφύγουν ένα τυχόν ναυάγιο.
Κατά τη διάρκεια της νύχτας, η κατάσταση στο σκάφος έγινε ακόμη πιο δραματική: οι μετανάστες ήταν μπερδεμένοι και δεν καταλάβαιναν αν αυτή ήταν μια επιχείρηση διάσωσης ή μια απόπειρα να θέσουν τη ζωή τους σε ακόμη μεγαλύτερο κίνδυνο. Έμεινα σε επαφή μαζί τους μέχρι τις 23:00 ώρα Ελλάδος, προσπαθώντας να τους καθησυχάσω και να τους βοηθήσω να βρουν μια λύση. Όλη την ώρα με ρωτούσαν τι πρέπει να κάνουν κι έλεγα ότι η ελληνική βοήθεια θα ήταν καθ' οδόν.
Σε αυτό το τελευταίο τηλεφώνημα, ο άντρας με τον οποίο μίλησα μου είπε συγκεκριμένα, ''Νιώθω ότι αυτή θα είναι η τελευταία μου νύχτα ζωντανός''.
Όταν οι μετανάστες απομακρύνθηκαν ελαφρώς από το πλοίο, δεν υπήρχε πρόθεση να συνεχίσουν το ταξίδι προς την Ιταλία, καθώς δεν θα ήξεραν πώς να πλοηγηθούν στα ιταλικά ύδατα, καθώς ο πραγματικός οδηγός του σκάφους έλειπε και συνέχισαν να ρωτούν τι να κάνουν. Χρειάζονταν πολλή βοήθεια στα νερά όπου βρίσκονταν και αν είχαν εκφράσει την προθυμία τους να συνεχίσουν το ταξίδι τους στην Ιταλία, φυσικά θα έστελνα ενημέρωση στη Μάλτα, την Ελλάδα και την Ιταλία, αλλά οι μετανάστες δεν είπαν ποτέ κάτι τέτοιο.
Είναι πιθανό η απόδραση των μεταναστών από την κατάσταση κινδύνου στην οποία βρέθηκαν να ερμηνεύτηκε από τις ελληνικές αρχές ως διαφυγή από τη διάσωση; Αυτές είναι ερωτήσεις στις οποίες δεν μπορώ να απαντήσω, αλλά μπορώ να καταθέσω ότι αυτοί οι άνθρωποι πάντα ζητούσαν να σωθούν από οποιαδήποτε χώρα.
Αυτή είναι η τελευταία ακριβής θέση που στάλθηκε από το τηλέφωνο Turaya και κοινοποιήθηκε στη Μάλτα, την Ελλάδα και την Ιταλία
Θέση 15.10, ώρα Ελλάδας.
Lat N 036 Deg 008'059.660" Lon E 021 Deg 002'009.749"
Όλο το απόγευμα και μέχρι τις 23.00 δεν έκανα τίποτα άλλο παρά να καθησυχάζω τους ανθρώπους που τηλεφωνούσαν από το σκάφος, εξηγώντας τους ότι οι αρμόδιες αρχές είχαν τη θέση του σκάφους για πολλές ώρες και ότι σίγουρα θα έφτανε βοήθεια. Το μόνο που έπρεπε να κάνουν ήταν να αντιμετωπίσουν την κατάσταση πανικού στο πλοίο».
Διαβάστε ακόμα:
Το χρονικό της επιχείρησης διάσωσης από τις ελληνικές αρχές