Ξεκινά διεθνής εκστρατεία διαφημιστικού μποϊκοτάζ
Facebook

Ξεκινά διεθνής εκστρατεία διαφημιστικού μποϊκοτάζ

Περισσότερες από 400 εταιρείες, αποσύρουν από σήμερα τις διαφημίσεις τους από το Facebook, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την αποτυχία του ιστότοπου κοινωνικής δικτύωσης να περιορίσει τον λόγο μίσους στην πλατφόρμα του. 

Αμερικανικές οργανώσεις προάσπισης των πολιτικών δικαιωμάτων, όπως η Anti-Defamation League, NAACP και η Color of Change ξεκίνησαν την εκστρατεία «Stop Hate for Profit» και κάλεσαν πολυεθνικές εταιρείες να ασκήσουν πιέσεις στο Facebook για να λάβει συγκεκριμένα μέτρα περιορισμού του ρατσιστικού λόγου και του λόγου μίσους μετά τον θάνατο από ασφυξία του Αφροαμερικανού Τζορτζ Φλόιντ κατά τη βίαιη προσαγωγή του από λευκούς αστυνομικούς.

Οι οργανώσεις έχουν υποβάλει 10 αιτήματα προς το Facebook, ανάμεσα στα οποία να μπορεί να μιλά με κάποιον εργαζόμενο όποιος χρήστης γίνεται στόχος σοβαρής παρενόχλησης και να δίνεται αποζημίωση στις εταιρείες οι διαφημίσεις των οποίων εμφανίζονται δίπλα σε προσβλητικό περιεχόμενο το οποίο αργότερα αποσύρεται.

Υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας συναντήθηκαν χθες Τρίτη με διαφημιστές λίγες ώρες πριν την έναρξη του μποϊκοτάζ που αναμένεται να διαρκέσει ένα μήνα, σύμφωνα με πηγές, ενώ εκπρόσωπος του Facebook δήλωσε ότι ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ θα συναντηθεί με τους οργανωτές του μποϊκοτάζ, χωρίς ωστόσο να δώσει περισσότερες διευκρινίσεις για το πώς θα αντιμετωπίσουν τη διάδοση του λόγου μίσους στο Facebook.

Η κίνηση αυτή αποτελεί ένα τεστ για τους διαφημιστές, που θα πρέπει τώρα να βρουν έναν τρόπο πρόσβασης σε δισεκατομμύρια καταναλωτές χωρίς να βασίζονται στη μεγαλύτερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ οι οικονομικές επιπτώσεις που θα έχει το μποϊκοτάζ στο Facebook είναι μάλλον αμελητέες. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, οι 100 πιο διαφημιζόμενες εταιρείες στο Facebook το 2019 αντιστοιχούσαν μόλις στο 6% των συνολικών ετήσιων εσόδων της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης, ύψους 70 δισ. δολαρίων.