Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιθυμεί να υπογράψει φέτος συμβάσεις για έως και 12 πυροσβεστικά αεροπλάνα, τα πρώτα που θα της ανήκουν πλήρως, για να βελτιώσει την ικανότητά της να καταπολεμά τις πυρκαγιές που τροφοδοτούνται από την κλιματική αλλαγή, δήλωσε ο επικεφαλής διαχείρισης κρίσεων του μπλοκ.
Η ΕΕ διπλασίασε τον υφιστάμενο εφεδρικό στόλο πυροσβεστικών αεροσκαφών της το περασμένο έτος, αφού οι καταστροφικές πυρκαγιές του περασμένου καλοκαιριού στη νότια Ευρώπη εξάντλησαν την προηγούμενη χωρητικότητά της με 13 αεροσκάφη.
Ο εν λόγω στόλος περιλαμβάνει 28 αεροσκάφη, τα οποία η ΕΕ πληρώνει για να τα μισθώσει από τους δικούς της στόλους ή από την αγορά, ώστε να αποτελούν ένα προστατευτικό κάλυμμα σε όλο το μπλοκ κατά την περίοδο των πυρκαγιών. Αυτός ο διπλασιασμός του αριθμού αναμένεται να κοστίσει 23 εκατομμύρια ευρώ, δήλωσε η Επιτροπή.
Καθώς όμως η κλιματική αλλαγή αυξάνει τον κίνδυνο σοβαρών πυρκαγιών, ο Επίτροπος της ΕΕ για τη διαχείριση κρίσεων Τζάνεζ Λέναρσιτς δήλωσε ότι οι Βρυξέλλες επιθυμούν να υπογραφούν φέτος συμβάσεις για την αγορά 12 αεροσκαφών που ανήκουν στην ΕΕ, καθώς και άλλα 12 για την ενίσχυση των εθνικών στόλων των χωρών.
"Θα μπορούσαμε να παραδώσουμε τα πρώτα αεροπλάνα δύο χρόνια αργότερα. Και όλος ο στόλος θα ήταν εκεί μέχρι το τέλος της δεκαετίας", δήλωσε ο Λέναρσιτς στο Reuters.
Η κατασκευάστρια εταιρεία De Havilland Canada έχει συμφωνήσει να ξεκινήσει εκ νέου την παραγωγή των λεγόμενων "Canadair" αεροσκαφών, εάν γίνουν οι παραγγελίες της ΕΕ, δήλωσε ο Λέναρσιτς.
Έξι κράτη μέλη θα υπογράψουν τις συμβάσεις: Η Κροατία, η Γαλλία, η Ελλάδα, η Ιταλία, η Πορτογαλία και η Ισπανία. Η ΕΕ θα χρηματοδοτούσε την αγορά των 12 αεροσκαφών για τον δικό της στόλο, ενώ τα κράτη μέλη θα πλήρωναν για τα δικά τους.