Σε «προβληματική αλλαγή ρυθμίσεων» εξυπηρετητών και δρομολογητών, που έθεσαν εκτός λειτουργίας τα κέντρα δεδομένων τους, οφειλόταν η πολύωρη - για περίπου επτά ώρες - διακοπή λειτουργίας των Facebook, Instagram, WhatsApp και Messenger παγκοσμίως, σύμφωνα με ανακοίνωση των μηχανικών λογισμικού της εταιρείας. Το μεγαλύτερο blackout στην ιστορία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έλαβε τέλος λίγο μετά τις 01.00 ώρα Ελλάδος.
«Άνθρωποι και επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο εξαρτώνται από εμάς για να παραμένουν συνδεδεμένοι», σημείωσε ο όμιλος σε ανάρτησή του, χωρίς να διευκρινίσει από ποιον έγιναν οι αλλαγές ρυθμίσεων, ούτε εάν επρόκειτο για προγραμματισμένη αναβάθμιση.
«Ζητάμε συγγνώμη από όσους επλήγησαν», πρόσθεσαν οι τεχνικοί της εταιρείας, τις πλατφόρμες της οποίας χρησιμοποιούν 3,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο και σημειώνουν ότι «οι ομάδες μηχανικών μας έχουν μάθει ότι οι αλλαγές διαμόρφωσης στους δρομολογητές κορμού που συντονίζουν την κυκλοφορία δικτύου μεταξύ των κέντρων δεδομένων μας προκάλεσαν ζητήματα που διέκοψαν αυτήν την επικοινωνία. Αυτή η διακοπή της κυκλοφορίας του δικτύου είχε σταδιακή επίδραση στον τρόπο επικοινωνίας των κέντρων δεδομένων μας, σταματώντας τις υπηρεσίες μας».
Νωρίτερα, υπάλληλοι της εταιρείας του Μαρκ Ζούκερμπεργκ, που δεν θέλησαν να κατονομαστούν, εκμυστηρεύτηκαν στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters πως το μπλακάουτ προκλήθηκε από εσωτερικό λάθος στη διαχείριση της διαδικτυακής κίνησης προς τα συστήματά της. Το πρόβλημα περιέπλεξε το γεγονός πως η αλλαγή ρυθμίσεων σε δρομολογητές και εξυπηρετητές της εταιρείας σήμαινε πως δεν ήταν διαθέσιμα ούτε τα εργαλεία λογισμικού των ίδιων των τεχνικών για να διαγνώσουν και να διορθώσουν το πρόβλημα, κατά τις ίδιες πηγές.
Ο ιδρυτής της ιστοσελίδας Μαρκ Ζούκερμπεργκ, που χρησιμοποίησε το Twitter για να ενημερώσει αρχικά σχετικά με τα προβλήματα της εταιρείας, θέλησε να απολογηθεί στους χρήστες για την πολύωρη ταλαιπωρία γράφοντας στο facebook: «Facebook, Instagram, Whatsapp και Messenger, επανέρχονται online τώρα. Συγγνώμη για την σημερινή αναστάτωση. Ξέρω πόσο βασίζεστε στις υπηρεσίες μας για να παραμένετε συνδεδεμένοι με τους ανθρώπους για τους οποίους νοιάζεστε».
Το σενάριο της κακόβουλης ενέργειας στο οποίο είχαν αναφερθεί ειδικοί στην κυβερνοασφάλεια αποκλείστηκε από τους τεχνικούς της εταιρείας, ενώ διαβεβαίωσαν ότι «δεν έχουμε στοιχεία ότι τα δεδομένα των χρηστών παραβιάστηκαν ως αποτέλεσμα αυτού του χρόνου διακοπής».
Ο εξειδικευμένος ιστότοπος Downdetector, που παρακολουθεί συστηματικά τα τεχνικά προβλήματα στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, περιέγραψε το χθεσινό μπλακάουτ ως «το μεγαλύτερο που έχει παρατηρηθεί ποτέ».
Η λειτουργία των ιστότοπων σταδιακά αποκαταστάθηκε, διαπίστωσαν νωρίτερα δημοσιογράφοι και χρήστες των υπηρεσιών. Ο όμιλος καταγράφει τα δεύτερα μεγαλύτερα διαφημιστικά έσοδα σε όλο το διαδίκτυο παγκοσμίως και έχανε πάνω από μισό εκατομμύριο δολάρια κάθε ώρα διακοπής της λειτουργίας των πλατφορμών του, σύμφωνα με υπολογισμούς της εταιρείας μετρήσεων Standard Media Index.
Διαβάστε ακόμα:
Επανήλθε μετά από επτάωρο blackout το Facebook