Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την Κυριακή (σήμερα το πρωί, ώρα Ελλάδας) ότι η Κίνα συμφώνησε να «μειώσει και να άρει» τους δασμούς σε αμερικανικά αυτοκίνητα που εισάγει, κάτω από το επίπεδο των δασμών τους οποίους αυτή τη στιγμή επιβάλλει το Πεκίνο σε οχήματα που έχουν κατασκευαστεί στις ΗΠΑ.
Μία ημέρα αφού ο ίδιος και ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ κήρυξαν εκεχειρία 90 ημερών στον εμπορικό πόλεμο των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του πλανήτη, προκειμένου να υπάρξει χρόνος για διαπραγματεύσεις, ο Τραμπ ανέφερε μέσω Twitter: «Η Κίνα συμφώνησε να μειώσει και να άρει τους δασμούς στα αυτοκίνητα που εισάγονται στην Κίνα από τις ΗΠΑ. Αυτή τη στιγμή οι δασμοί φθάνουν στο 40%».
China has agreed to reduce and remove tariffs on cars coming into China from the U.S. Currently the tariff is 40%.
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) December 3, 2018
Η είδηση είχε άμεση αντανάκλαση και στις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες βλέπουν τις μετοχές τους να ενισχύονται σημαντικά. Και αυτό γιατί η μείωση των δασμών δεν αφορά τα αμιγώς αμερικανικά οχήματα, αλλά κάθε όχημα που κατασκευάζεται στις ΗΠΑ. Με δεδομένο, λοιπόν, ότι αρκετές γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες διατηρούν εργοστάσια επί αμερικανικού εδάφους, τα μοντέλα που παράγουν εκεί και εξάγονται στην Κίνα, καθίστανται άμεσα πιο φθηνά και άρα πιο ανταγωνιστικά.
Σε αυτό το κλίμα η μετοχή της BMW ενισχύεται 7,3% το μεγαλύτερο ποσοστό από τον Αύγουστο του 2015, ενώ αντίστοιχα η μετοχή της Daimler κερδίζει 5,9%. Ακόμα και η μετοχή της VW, η οποία δεν εξάγει κάποιο made in USA μοντέλο της στην Κίνα, κερδίζει 4,7%.