Στις 12 Μαΐου προσγειώθηκε στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών αεροσκάφος που θα φυγάδευε τον Νικολάς Μαδούρο από τη Βενεζουέλα, μεταφέροντας - όπως αναφέρει δημοσίευμα του «Ε.Τ» - και έναν συνεργάτη του προέδρου της λατινικής χώρας. Το αεροσκάφος παρέμεινε για 14 ώρες στην Αθήνα.
Την 1η Μαΐου ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Μάικ Πομπέο σε δηλώσεις του υποστήριξε κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στο CNN ότι ο πρόεδρος της Βενεζουέλας Νικολάς Μαδούρο ήταν «έτοιμος» να εγκαταλείψει το Καράκας και να μεταβεί στην Κούβα, αλλά πείστηκε από «τους Ρώσους» να παραμείνει.
Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ που υπογράφει ο Ιάσωνας Πιπίνης, το αεροσκάφος; είναι «ένα ιδιωτικό λιαρ τζετ, με τα διακριτικά TC-TSR, που ανήκει σε τουρκική εταιρία, το οποίο προσγειώθηκε στην Αθήνα την Κυριακή 12 Μαΐου στις 10:30 το βράδυ».
Σύμφωνα με τον ίδιο «το αεροπλάνο παρέμεινε στην Αθήνα για περίπου 14 ώρες και αναχώρησε την επόμενη μέρα, τη Δευτέρα 13 Μαΐου στις 12:47 το μεσημέρι, με τελικό προορισμό το Καράκας», ενώ, προσθέτει πως «επέβαινε και ένας στενός συνεργάτης του Νικολάς Μαδούρο, ο οποίος διανυκτέρευσε» στην ελληνική πρωτεύουσα. «Το γεγονός ότι το λιαρ τζετ παρέμεινε για 14 ολόκληρες ώρες στην ελληνική πρωτεύουσα δείχνει ότι ο λόγος της άφιξης δεν ήταν ο ανεφοδιασμός, κάτι που άλλωστε θα μπορούσε να γίνει το πολύ σε 2 ώρες», σημειώνεται στο δημοσίευμα.
Επίσης, αναφέρεται ότι παραμένει «άγνωστο ποιο ή ποια πρόσωπα συνάντησε ο συνεργάτης του Μαδούρο στην Αθήνα. Πάντως, πολιτική πηγή της Βενεζουέλας υποστηρίζει στον «Ε.Τ.» ότι η άφιξη του εν λόγω αεροσκάφους στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» ήταν σε γνώση της ελληνικής κυβέρνησης».
Στο δημοσίευμα τονίζεται ότι «σύμφωνα με στελέχη της αντιπολίτευσης της Βενεζουέλας, το αεροσκάφος με τα διακριτικά TC-TSR, που προσγειώθηκε στην Αθήνα, φέρεται να έχει μισθώσει από την τουρκική εταιρία MNG JET «αχυράνθρωπος» του καθεστώτος Μαδούρο, ο οποίος καταζητείται από τις αμερικανικές Αρχές για σχέσεις με τα καρτέλ κοκαΐνης».
Όσον αφορά το αεροσκάφος, επισημαίνεται ότι «δεν είχε τα διακριτικά της κυβέρνησης της Βενεζουέλας, καθώς επρόκειτο για ιδιωτική πτήση», καθώς και ότι το καθεστώς Μαδούρο το τελευταίο διάστημα έχει καταφέρει, χρησιμοποιώντας ιδιωτικά αεροσκάφη τρίτων χωρών (κυρίως Τουρκίας και Ρωσίας), να «καμουφλάρει» κυβερνητικές πτήσεις, να παραβιάζει το εμπάργκο των ΗΠΑ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να μεταφέρει εκτός Βενεζουέλας ακόμη και αξιωματούχους στους οποίους έχουν επιβληθεί κυρώσεις.
Επίσης, γίνεται εκτενείς αναφορά στα δρομολόγια του TC-TSR από 30 Απριλίου και μετά καθώς και στις τουλάχιστον μέχρι πρόσφατα αποκαλύψεις για τις 8 πτήσεις της κυβέρνησης της Βενεζουέλας, με τα διακριτικά της κρατικής εταιρίας πετρελαίου PDVSA, τα οποία, όπως τονίζεται «έχουν καταγραφεί να προσγειώνονται τους τελευταίους μήνες σε Αθήνα, Καβάλα και Ηράκλειο, όπως και πως σε μία από αυτές, όπως επιβεβαίωσε και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, επέβαινε ο υπουργός Εξωτερικών του Μαδούρο, Χόρχε Αρεάσα».