Στα είκοσι τα τάνκερ που έχουν κολλήσει στον Βόσπορο
AP
AP

Στα είκοσι τα τάνκερ που έχουν κολλήσει στον Βόσπορο

Ένα ακόμη δεξαμενόπλοιο ανέβασε στα είκοσι την Παρασκευή τον αριθμό των πλοίων που περίμεναν στη Μαύρη Θάλασσα  να περάσουν από το Στενό του Βοσπόρου της Κωνσταντινούπολης προς τη Μεσόγειο, ανέφερε η ναυτιλιακή υπηρεσία Tribeca, εν μέσω συνομιλιών για την επίλυση του θέματος.

Την Πέμπτη, απορρίπτοντας τις πιέσεις από το εξωτερικό για την επιμήκυνση της ουράς, η ναυτική αρχή της Τουρκίας είπε ότι θα συνεχίσει να εμποδίζει την είσοδο στα ύδατα της των πετρελαιοφόρων που δεν έχουν τις κατάλληλες ασφαλιστικές επιστολές και πρόσθεσε ότι χρειάζεται χρόνο για ελέγχους.

Οκτώ δεξαμενόπλοια περίμεναν επίσης να περάσουν από τα στενά των Δαρδανελίων στη Μεσόγειο, από εννέα την προηγούμενη ημέρα, είπε η Tribeca, κάνοντας συνολικά 28 δεξαμενόπλοια να περιμένουν για νότια διέλευση.

Η ομάδα των χωρών της G7, η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Αυστραλία συμφώνησαν να απαγορεύσουν στους παρόχους ναυτιλιακών υπηρεσιών, όπως ασφαλιστικές εταιρείες, να βοηθήσουν στην εξαγωγή ρωσικού πετρελαίου, εκτός εάν πωληθεί σε επιβεβλημένη χαμηλή τιμή ή ανώτατο όριο, με στόχο να στερηθεί η Μόσχα από έσοδα εν καιρώ πολέμου .

Σε τηλεφωνική επικοινωνία την Τετάρτη, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ, Γουάλι Αντεγιέμο, είπε στον Τούρκο υφυπουργό Εξωτερικών Σεντάτ Ονάλ ότι το ανώτατο όριο ισχύει μόνο για το ρωσικό πετρέλαιο και δεν απαιτεί πρόσθετους ελέγχους σε πλοία που διασχίζουν τουρκικά χωρικά ύδατα, δήλωσε το υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ.

Ωστόσο, η Τουρκία έχει ένα ξεχωριστό μέτρο σε ισχύ από τις αρχές του μήνα, το οποίο προκαλεί το «μποτιλιάρισμα» στον Βόσπορο. 

Απαιτεί από τα πλοία να προσκομίσουν αποδεικτικό ασφάλισης που καλύπτει τη διάρκεια της διέλευσης τους μέσω του στενού του Βοσπόρου ή όταν καταπλέουν σε τουρκικά λιμάνια.

Η Γενική Διεύθυνση Ναυτιλιακών Υποθέσεων της Άγκυρας δήλωσε ότι είναι απαράδεκτο να ασκείται πίεση στην Τουρκία για, όπως είπε, «συνηθισμένους» ασφαλιστικούς ελέγχους.

Πρόσθεσε ότι θα μπορούσε να απομακρύνει δεξαμενόπλοια χωρίς την κατάλληλη τεκμηρίωση από τα ύδατά της ή να απαιτήσει από αυτά να προσκομίσουν νέες ασφαλιστικές επιστολές P&I που καλύπτουν τα ταξίδια τους στην επικράτειά της.