Ο Γάλλος πρόεδρος Εμμανουέλ Μακρόν ανακοίνωσε σήμερα το σχέδιο της κυβέρνησης του για τη στήριξη των αυτοκινητοβιομηχανιών που έχουν πληγεί από την πανδημία του κορονοϊού.
Μετά την πρωινή συνάντηση που είχε σήμερα με τους επικεφαλής των αυτοκινητοβιομηχανιών, ο Γάλλος πρόεδρος επισκέφθηκε το εργοστάσιο της Valeo το οποίο κατασκευάζει μηχανικά μέρη για ηλεκτροκίνητα οχήματα, στο Ετάπλ, στη βόρεια Γαλλία.
Ο Μακρόν ανακοίνωσε ένα συνολικό σχέδιο ενίσχυσης του κλάδου ύψους 8 δισ. ευρώ. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται η επιδότηση αγοράς καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, από 6.000 ευρώ που είναι σήμερα θα αυξηθεί στις 8.000 ευρώ για ιδιώτες αγοραστές, ενώ για τις εταιρείες, που θέλουν να αποκτήσουν στόλο ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η επιδότηση από 3.000 ευρώ θα αυξηθεί στις 5.000 ευρώ για κάθε αγορά. Η γαλλική κυβέρνηση θα επιδοτήσει επίσης και την αγορά υβριδικών αυτοκινήτων, με ήπια υβριδική τεχνολογία αλλά και plug-in, με ποσό 2.000 ευρώ για κάθε αυτοκίνητο.
«Το κράτος θα συμβάλει με βοήθεια ύψους λίγο πάνω από 8 δισεκ. στον τομέα», ανέφερε ο Γάλλος πρόεδρος, με στόχο η Γαλλία να καταστεί η κορυφαία παραγωγός καθαρών οχημάτων στην Ευρώπη και η κατασκευή ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων να ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο ετησίως μέσα σε διάστημα μικρότερο των 5 ετών. Ο Μακρόν επισήμανε ωστόσο ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να μεταφέρουν την παραγωγή τους από τις άλλες χώρες στη Γαλλία.
Ο Γάλλος πρόεδρος παρουσίασε επίσης και το σχέδιο στήριξης της αυτοκινητοβιομηχανίας Renault η οποία χωρίς κρατική στήριξη θα «εξαφανιζόταν» όπως πρόσφατα δήλωσε ο Υπουργός Οικονομικών Μπρούνο Λεμερ.
Πάντως διευκρινίζεται ότι το κρατικό δάνειο ύψους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ προς την αυτοκινητοβιομηχανία Renault, δεν θα υπογραφεί μέχρις ότου η διοίκηση της εταιρείας και τα συνδικάτα ολοκληρώσουν τις συνομιλίες τους για το μέλλον των εργοστασίων στη Γαλλία και τις θέσεις εργασίας. Η Renault, πρόσθεσε ο Μακρόν, θα συνεργαστεί με την PSA και την Total σε μια αποκλειστικά γαλλική κοινοπραξία για την κατασκευή μπαταριών για τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα.
Η εταιρεία εξάλλου αναμένεται να παρουσιάσει λεπτομέρειες ενός σχεδίου μείωσης του κόστους για εξοικονόμηση 2 δισ. ευρώ σε έξοδα τα επόμενα δύο χρόνια. Τα έσοδα του πρώτου τριμήνου μειώθηκαν 19% στα 10,1 δισ. ευρώ με τις πωλήσεις στην Ευρώπη να πέφτουν 36% λόγω της πανδημίας.
Μεταξύ των επιλογών που εξετάζονται είναι το κλείσιμο αρκετών εργοστασίων μικρών εξαρτημάτων στη Γαλλία και αυτό στη Ντιεπ της Γαλλίας, αλλά και παύση εργασιών στο ιστορικό εργοστάσιο Φλιν έξω από το Παρίσι, αν και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για άλλες χρήσεις.
Ο Λεμέρ πρόσθεσε ότι ο πρόεδρος της Renault Group Ζαν Ντομινίκ Σενάρ εργάζεται σκληρά για το νέο σχέδιο στρατηγικής έχοντας την υποστήριξη της γαλλικής κυβέρνησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η άλλη μεγάλη βιομηχανία του κλάδου η PSA (Peugeot, Citroen) ανακοίνωσε προ μηνός ότι εξασφάλισε δάνειο ύψους 3 δισ. ευρώ για να ενισχύσει την οικονομική της θέση, καθώς η πανδημία του κορονοϊού πλήττει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Oι αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας έχουν μερίδιο 8,3% στην παγκόσμια αγορά, σύμφωνα με τον γαλλικό σύνδεσμο που αντιπροσωπεύει τους κατασκευαστές. Περίπου 250.000 Γάλλοι εργάζονται σε εργοστάσια εταιρειών όπως η Citroen, Peugeot, Renault και άλλων μικρότερων κατασκευαστών όπως η Alpine, η Aixam και η Microcar. Συνολικά τα γαλλικά εργοστάσια παράγουν πάνω από 7 εκατομμύρια οχήματα κάθε χρόνο.
L'État apportera plus de 8 milliards d'euros d'aides au secteur. En contrepartie, les constructeurs automobiles se sont engagés à relocaliser la production à valeur ajoutée en France et à consolider et maintenir la totalité de la production industrielle sur nos sites. https://t.co/qRWDF4aRzE
— Emmanuel Macron (@EmmanuelMacron) May 26, 2020