Η Google βρίσκεται αντιμέτωπη με νέα έρευνα από την Ευρωπαϊκή Ενωση σε ότι αφορά την τεχνολογία που χρησιμοποιεί για τη διαφήμιση, σχεδόν δυο χρόνια αφότου οι ρυθμιστικές αρχές έκλεισαν τον φάκελο ερευνών που κράτησαν σχεδόν 10 χρόνια.
Σύμφωνα με την Κομισιόν, η έρευνα θα εξετάσει το κατά πόσο παραβιάζονται κανόνες ανταγωνισμού ευνοώντας τις δικές της τεχνολογίες εμφάνισης διαφημίσεων, έναντι ανταγωνιστών στη μηχανή αναζήτησης.
Η έρευνα θα ελέγξει επίσης αν «αδίκως» η Goοgle μπλοκάρει την πρόσβαση ανταγωνιστών της σε δεδομένα χρηστών και θα διερευνήσει το κατά πόσο αλλαγές σε ότι αφορά τα προσωπικά δεδομένα, εξέλιξη που μπορεί να οδηγήσει σε διαγραφή κάποιων cookies και της πρόσβασης διαφημιστών σε δεδομένα.
«Ανησυχούμε για το γεγονός ότι η Google έχει καταστήσει πιο δύσκολο για τις διαδικτυακές διαφημιστικές υπηρεσίες να ανταγωνίζονται επί ίσοις όροις», ανέφερε σε δήλωση η Επίτροπος Ανταγωνισμού Μαγκρέτε Βεστάγκερ.
Η Google είπε ότι θα συνεργαστεί εποικοδομητικά με την Επιτροπή. «Χιλιάδες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα διαφημιστικά προϊόντα μας για να προσεγγίζουν νέους πελάτες και να χρηματοδοτούν τους ιστότοπούς τους κάθε μέρα. Τα επιλέγουν επειδή είναι ανταγωνιστικά και αποτελεσματικά», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.
Η Google είχε έσοδα 147 δισεκατομμυρίων δολαρίων από διαδικτυακές διαφημίσεις πέρυσι, περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία στον κόσμο. Οι διαφημίσεις του YouTube και του Gmail, αντιπροσώπευαν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων και των κερδών. Περίπου το 16% των εσόδων προήλθε από τις επιχειρήσεις προβολής ή δικτύου, όπου άλλες εταιρείες πολυμέσων χρησιμοποιούν την τεχνολογία Google για την πώληση διαφημίσεων στον ιστότοπο και τις εφαρμογές τους.