Ο υπουργός Μεταφορών της Ιταλίας δήλωσε σήμερα ότι η ταχεία μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση θα ήταν «αυτοκτονία» και «δώρο» στην κινεζική βιομηχανία.
«Όλοι νοιαζόμαστε για το νερό, την ποιότητα του αέρα και ένα καθαρότερο περιβάλλον ...αλλά αυτό δεν σημαίνει απολύσεις εκατομμυρίων εργαζομένων και κλείσιμο χιλιάδων επιχειρήσεων», δήλωσε ο υπουργός Ματέο Σαλβίνι, ο οποίος ηγείται του δεξιού κόμματος της Λέγκας.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε επίσημα την Τρίτη νόμο για την ουσιαστική απαγόρευση της πώλησης νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στο μπλοκ από το 2035, με στόχο να επιταχυνθεί η μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα και να καταπολεμηθεί η κλιματική αλλαγή.
«Χρειαζόμαστε περισσότερο χρόνο και οικονομική στήριξη σε όσους θέλουν να αλλάξουν τα αυτοκίνητά τους», δήλωσε ο Σαλβίνι, ο οποίος είναι επίσης αναπληρωτής πρωθυπουργός στην κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι, στη Γερουσία.
«Ο ιδεολογικός φονταμενταλισμός του ηλεκτρισμού είναι αυτοκτονία και δώρο στην Κίνα», πρόσθεσε ο αναπληρωτής πρωθυπουργός της Ιταλίας.
Ο υπουργός Εξωτερικών Αντόνιο Ταγιάνι ανέφερε νωρίτερα ότι η Ρώμη θα επιδιώξει να αμβλύνει τον στόχο.
«Η Ιταλία θα υποβάλει τη δική της αντιπρόταση: να περιοριστεί η μείωση στο 90%, δίνοντας στις βιομηχανίες την ευκαιρία να προσαρμοστούν», ανέφερε ο Ταγιάνι σύμφωνα με την εφημερίδα Corriere della Sera.
Η εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία απασχολεί άμεσα ή έμμεσα πάνω από 270.000 εργαζόμενους και αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 5% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της χώρας, σύμφωνα με στοιχεία της ένωσης αυτοκινητοβιομηχανιών ANFIA.
Οι πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 27% πέρυσι στην Ιταλία, αντιπροσωπεύοντας μόλις το 3,7% των συνολικών ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων, σύμφωνα με την ANFIA.
Οι χώρες της ΕΕ συμφώνησαν τη συμφωνία για την απαγόρευση των αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα τον Οκτώβριο του περασμένου έτους, αλλά πρέπει ακόμη να σφραγίσουν επίσημα τους κανόνες πριν αυτοί τεθούν σε ισχύ. Η τελική έγκριση αναμένεται τον Μάρτιο.