Η Τουρκία προσπαθεί να αναπτύξει ένα πρόγραμμα για τη κατασκευή κινητήρων για το πρώτο εγχώριο μαχητικό αεροσκάφος, μετά την αναστολή των συνομιλιών με τον βρετανό κατασκευαστή Rolls-Royce και μετά τον αποκλεισμό της από το πρόγραμμα F-35.
«Η υπηρεσία στρατιωτικών προμηθειών της Τουρκίας και η Προεδρία των Βιομηχανιών Άμυνας (SSB), ανέθεσε στην τοπική εταιρεία TRMotor το έργο» σύμφωνα με την ιστοσελίδα Defense News την Τετάρτη.
Η TRMotor, μια τουρκική κρατική εταιρεία παραγωγής κινητήρων, υπέγραψε τη συμφωνία με τον κύριο εργολάβο του προγράμματος TF-X, την κρατική τουρκική Aerospace Industries (TAI).
Οι προδιαγραφές που έχει θέσει η TAI για το μαχητικό είναι μέγιστη ταχύτητα Mach 2, ακτίνα δράσης 600 μίλια και μέγιστο βάρος απογείωσης 60.000 λίβρες.
Υπενθυμίζεται οτι η συμφωνία με τη Rolls Royce ναυάγησε αναφορικά με διαφωνίες για τη κατανομή της πνευματικής ιδιοκτησίας και την εμπλοκή στο πρόγραμμα μιας τουρκοκαταριανής εταιρίας, της BMC, μέρος της οποίας ανήκει στο καταριανό υπουργείο άμυνας και σε Τούρκο επιχειρηματία στενό σύμμαχο του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Σύμφωνα με αναλυτές η ΤΑΙ δεν έχει τους πόρους αλλά ούτε και τις άδειες για να αναπαράγει τα ηλεκτρονικά συστήματα του F-35 από το πρόγραμμα συμπαραγωγής του οποίου αποκλείστηκε από την Ουάσινγκτον.