le θα αντιμετωπίσει αξιώσεις αποζημίωσης έως και 25 δισ. ευρώ για «επιβλαβείς πρακτικές συμπεριφορικής διαφήμισης» (adtech) σε δύο αγωγές που θα κατατεθούν στα βρετανικά και ολλανδικά δικαστήρια τις επόμενες εβδομάδες από δικηγορικό γραφείο που εκπροσωπεί τους ενάγοντες εκδότες.
Η τεχνολογία adtech της Google έχει προσελκύσει πρόσφατα τον έλεγχο από τις ρυθμιστικές αρχές της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας μετά από καταγγελίες εκδοτών.
Η γαλλική εποπτική αρχή ανταγωνισμού επέβαλε πρόστιμο 220 εκατομμυρίων ευρώ στην εταιρεία πέρυσι, ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ο Η Βρετανία ερευνούν εάν η επιχείρηση adtech της Google της δίνει αθέμιτο πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων και των διαφημιζόμενων.
«Είναι καιρός η Google να αναλάβει τις ευθύνες της και να αποπληρώσει τις ζημιές που προκάλεσε σε αυτόν τον σημαντικό κλάδο. Γι' αυτό σήμερα ανακοινώνουμε αυτές τις ενέργειες σε δύο δικαιοδοσίες για να λάβουμε αποζημίωση για τους εκδότες της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου», ο Ντάμιεν Τζέραντιν της εταιρείας δικηγόρων Geradin Partners.
Η Google δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό.
Η βρετανική αξίωση θα επιδιώξει να ανακτήσει αποζημίωση για χαμένα έσοδα από την πώληση διαφημιστικού χώρου στους ιστότοπους των εκδοτών ειδήσεων και σε οποιονδήποτε ιστότοπο χρηματοδοτείται από διαδικτυακή διαφήμιση. Η ολλανδική αξίωση είναι ανοιχτή σε εκδότες που επηρεάζονται από τις ενέργειες της Google.