Έγγραφα του Βρετανικού υπουργείου Μεταφορών που χαρακτηρίζονται «επισήμως ευαίσθητα», καταδεικνύουν ότι περίπου τα δύο τρίτα των οχημάτων που θα φτάσουν στα λιμάνια του Λίβερπουλ, του Πόρτσμουθ και του Χόλιχεντ δεν θα μπορέσουν να εισέλθουν στο Ηνωμένο Βασίλειο, αναφέρουν οι Financial Times.
Την προηγούμενη εβδομάδα η Βρετανική κυβέρνηση δημοσίευσε έγγραφα σχετικά με τις επιπτώσεις Brexit χωρίς συμφωνία, όπου υποστήριξε ότι τα προβλήματα θα επικεντρώνονται μόνον στα λιμάνια του Κεντ, που υποδέχονται το μεγαλύτερο μέρος των εισαγωγών από την ηπειρωτική Ευρώπη. Αντίθετα, προέθετε, στα υπόλοιπα λιμάνια ο κίνδυνος να σχηματιστούν ουρές φορτηγών θα είναι μικρός.
Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ η είσοδος στη Βρετανία θα είναι δύσκολη για χιλιάδες οχήματα που δεν θα έχουν τις κατάλληλες άδειες ή δεν θα έχουν περάσει απαραίτητες γραφειοκρατικές διαδικασίες.
Ήδη από τον περασμένο Δεκέμβριο άλλωστε, το Τοπικό Συμβούλιο του Κέντ στο οποίο ανήκει το πορθμείο του Ντόβερ και συνδέει την χώρα με την Γαλλία μέσω του Καλαί, σημείωνε με έκθεση του, ότι ένα no-deal μπορεί να φέρει τουλάχιστον 10,000 νταλίκες στριμωγμένες στα σύνορα.
Με βάση τους υπολογισμούς, το 85% των φορτηγών που περνούν στην Ευρώπη «μπορεί να μην είναι έτοιμα» για τους τελωνειακούς ελέγχους της Γαλλίας, κάτι που θα προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στα λιμάνια και στα σημεία ελέγχου και ενδέχεται η ροή να μην εξομαλυνθεί παρά μετά από τρεις μήνες.