Επίσημη έρευνα ξεκινά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις φερόμενες ως αντίθετες προς τον ανταγωνισμό πρακτικές του Facebook, σε μια απόπειρα να εξετάσει αν η εταιρεία υπονομεύει τους ανταγωνιστές της στις διαδικτυακές αγγελίες.
Όπως μεταδίδουν οι Financial Times, αξιωματούχοι της ΕΕ έχουν ήδη στείλει ερωτήματα στο Facebook και σε ανταγωνιστές του για να διερευνήσει αν το κοινωνικό δίκτυο στρεβλώνει την αγορά αγγελιών, μέσα από τη δωρεάν προώθηση των υπηρεσιών του Marketplace στους 2 δισ. χρήστες του.
Το Facebook ήταν μέχρι στιγμής η μόνη αμερικανική εταιρεία από τις Big Tech που δεν ήταν αντιμέτωπη με κάποια επίσημη αντιμονοπωλιακή έρευνα.
Υπενθυμίζεται ότι η ΕΕ έχει ήδη ξεκινήσει έρευνες για Microsoft, Amazon, Apple και Google. Η έναρξη επίσημης έρευνας θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί σε λίγες ημέρες, αν και το χρονικό πλαίσιο είναι ακόμη υπό συζήτηση, σύμφωνα με ανθρώπους που έχουν γνώση του θέματος.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Facebook δεν έκαναν κάποιο σχόλιο.
Ως γνωστόν, η Κομισιόν προετοιμάζει δύο νομοθετήματα για να περιορίσει την ισχύ και την επιρροή των «φρουρών του Διαδικτύου», δηλαδή των τεχνολογικών κολοσσών Amazon, Google, Facebook και με τέτοιον τρόπο, ώστε να μην απαιτούνται χρονοβόρες και πολυετείς διαδικασίες ερευνών, αλλά να αντιμετωπίζονται τα θέματα εντός μηνών.
Οι νέες προτάσεις της Ε.Ε. αφορούν η μεν πρώτη τη νομοθεσία ψηφιακών υπηρεσιών, η οποία θα διασαφηνίζει τις αρμοδιότητες των ιντερνετικών επιχειρήσεων με γνώμονα την αφαίρεση παράνομου περιεχομένου ή ψευδεπίγραφων προϊόντων, διότι πλέον ζητούνται από τους τεχνολογικούς ομίλους να πληρούν αυστηρότερες προδιαγραφές.
Η δεύτερη νομοθετική πρωτοβουλία της Ε.Ε., η επονομαζόμενη «νομοσχέδιο ψηφιακής αγοράς», θα επιβάλει νέους περιορισμούς στον έλεγχο των πλατφορμών. Θα προβλέπει σειρά κανόνων, βάσει των οποίων θα είναι σαφές ποιες δραστηριότητες είναι νόμιμες, χωρίς οι Αρχές να πρέπει να προβούν σε μακρές έρευνες για να αποδείξουν τη ζημία επί των καταναλωτών.