Η Ιταλία προειδοποίησε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι θα υποστηρίξει λύση για να ξεμπλοκάρει η ΕΕ τη σχεδιαζόμενη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035 μόνο αν δοθεί το πράσινο φως για να συνεχιστεί η πώληση αυτοκινήτων που κινούνται με βιοκαύσιμα μετά την ημερομηνία αυτή.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση κάνει αγώνα δρόμου για να σώσει την πολιτική της για τη μείωση των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων, αφότου η Γερμανία κατέθεσε την τελευταία στιγμή αντιρρήσεις ως προς τη σταδιακή κατάργηση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035.
Τόσο η Ιταλία όσο και η Γερμανία ζήτησαν από την ΕΕ να επιτρέψει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά το 2035, εφόσον αυτά λειτουργούν αποκλειστικά ηλεκτρονικά, ουδέτερα ως προς τον άνθρακα - κάτι που θα μπορούσε να στηρίξει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και εξαρτημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Σε επιστολή της προς την Επιτροπή αυτή την εβδομάδα, η Ιταλία ανέφερε ότι η προσφορά πρέπει να καλύπτει επίσης τα βιοκαύσιμα - αυτά που προέρχονται από βιομάζα όπως τα φυτά.
«Η Ιταλία δεν θα δεχόταν αδικαιολόγητα περιορισμένη ερμηνεία από την Επιτροπή των "ουδέτερων καυσίμων CO2", που περιλαμβάνει μόνο τα ηλεκτρονικά καύσιμα και όχι τα βιοκαύσιμα», ανέφεραν τρεις Ιταλοί υπουργοί, των μεταφορών, του περιβάλλοντος και των επιχειρήσεων, στην επιστολή με ημερομηνία 21 Μαρτίου που είδε το Reuters.
Σύνοδος Κορυφής την Πέμπτη
Οι Βρυξέλλες βρίσκονται σε συνομιλίες με τη Γερμανία για να επιλύσουν τη διένεξη, με πολλούς αξιωματούχους να ελπίζουν ότι θα επιτευχθεί συμφωνία πριν από τη σύνοδο κορυφής των ηγετών της ΕΕ την Πέμπτη. Χώρες όπως η Πολωνία και η Τσεχική Δημοκρατία έχουν επίσης εγείρει αντιρρήσεις σχετικά με τον νόμο.
Σε μια προσπάθεια επίλυσης του προβλήματος, η Επιτροπή έχει συντάξει πρόταση που θα επιτρέπει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να ταξινομούν νέα αυτοκίνητα που κινούνται αποκλειστικά με ουδέτερα από άποψη άνθρακα καύσιμα. Το σχέδιο, το οποίο είδε το Reuters την Τρίτη, δεν συμπεριέλαβε τα βιοκαύσιμα στον ορισμό των «ουδέτερων από άποψη άνθρακα καυσίμων».
Εκπρόσωπος του υπουργείου Μεταφορών της Ιταλίας δήλωσε ότι δεν έχει λάβει απάντηση στην επιστολή.
Οι Ιταλοί υπουργοί ανέφεραν στην επιστολή τους ότι ανέμεναν από την Επιτροπή να προτείνει να επιτραπούν οι πωλήσεις μετά το 2035 αυτοκινήτων που κινούνται με οποιαδήποτε καύσιμα τα οποία, όταν καίγονται σε κινητήρα, απελευθερώνουν μόνο εκπομπές CO2 που έχουν συλληφθεί από τον αέρα.