Οι περισσότεροι Αμερικανοί δεν εμπιστεύονται ότι οι εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να λάβουν τις σωστές αποφάσεις σχετικά με το τι θα επιτρέπουν να δημοσιεύεται στις πλατφόρμες τους, αλλά εμπιστεύονται ακόμα λιγότερο την κυβέρνηση για τέτοιες επιλογές, σύμφωνα με μια δημοσκόπηση της εταιρείας Gallup και του Ιδρύματος Knight, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύει το Reuters.
Η συζήτηση σχετικά με την εποπτεία περιεχομένου στο διαδίκτυο, που βρισκόταν ήδη στο επίκεντρο στη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19 και τις επερχόμενες προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ, έχει ενταθεί τις τελευταίες εβδομάδες με την διάσταση μεταξύ Twitter και Facebook ως προς τη διαχείριση εμπρηστικών αναρτήσεων του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.
Ακολουθούν ορισμένα βασικά σημεία της δημοσκόπησης:
Τι θα πρέπει να επιτρέπεται;
Τα δύο τρίτα περίπου των Αμερικανών πιστεύουν ότι θα πρέπει ο καθένας να έχει το δικαίωμα να εκφράζει την άποψή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ακόμα και απόψεις προσβλητικές ή ενοχλητικές.
Ωστόσο, το 85% των ερωτηθέντων ήταν υπέρ της αφαίρεσης σκόπιμα λανθασμένων ή παραπλανητικών πληροφοριών για θέματα υγείας και το 81% υποστηρίζει την αφαίρεση σκόπιμα παραπλανητικών ισχυρισμών σχετικά με τις εκλογές ή άλλα πολιτικά ζητήματα.
Οι ερωτηθέντες ήταν περισσότερο επικριτικοί απέναντι στις εταιρείες που αντιδρούν ελάχιστα παρά προς αυτές που αντιδρούν υπερβολικά για την αντιμετώπιση επιβλαβούς περιεχομένου. 71% των Δημοκρατικών και 54% των ανεξάρτητων πιστεύουν πως οι εταιρείες δεν επιδεικνύουν την απαραίτητη αυστηρότητα, ενώ οι Ρεπουμπλικάνοι εμφανίζονται περισσότερο διχασμένοι.
Ποιος θα πρέπει να επιβάλλει τους κανόνες;
Οκτώ στους δέκα ερωτηθέντες δηλώνουν ότι δεν εμπιστεύονται πως οι τεχνολογικές εταιρείες μπορούν να πάρουν τις σωστές αποφάσεις ως προς το περιεχόμενο. Οι περισσότεροι ωστόσο προτιμούν να παίρνουν τις αποφάσεις οι εταιρείες παρά η κυβέρνηση, αν και μια μικρή πλειοψηφία Δημοκρατικών τάχθηκε υπέρ της δημιουργίας από την κυβέρνηση κάποιων ορίων ή οδηγιών σχετικά με το περιεχόμενο.
Η ιδέα των ανεξάρτητων συμβουλίων επιτήρησης βρίσκει το 81% των ερωτηθέντων θετικά διακείμενο. Το Facebook βρίσκεται στη διαδικασία σύστασης ενός συμβουλίου επιτήρησης, που θα εξετάζει έναν μικρό αριθμό υποθέσεων περιεχομένου και θα μπορεί να δώσει συστάσεις πολιτικής.
Διατήρηση του ισχύοντος νόμου;
Τα δύο τρίτα περίπου των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι είναι υπέρ του ισχύοντος νόμου που προστατεύει τις εταιρείες από τυχόν ευθύνη για το περιεχόμενο που αναρτούν οι χρήστες, νόμο που ο Ντόναλντ Τραμπ και αρκετοί πολιτικοί επιθυμούν να περιστείλουν.