Το χρέος των Αμερικανών σε πιστωτικές κάρτες ξεπέρασε για πρώτη φορά το ορόσημο του 1,02 τρισ. δολαρίων, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, τον Ιούνιο το ποσό ανήλθε σε 1,021 τρις, καταρρίπτοντας το προηγούμενο ρεκόρ των 1,02 τρις που είχε σημειωθεί τον Απρίλιο του 2008 -δηλαδή, λίγο πριν την κατάρρευση της Lehman Brothers και το ξέσπασμα της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης.
Ο ρυθμός αύξησης του χρέους των Αμερικανών σε πιστωτικές κάρτες διαμορφώθηκε σε 4,9% ετησίως, ενώ ως βασική αιτία διαπιστώνεται η πρόσβαση ολοένα μεγαλύτερου αριθμού πολιτών σε πιστωτικές κάρτες, ο οποίος φτάνει πλέον τα 171 εκατομμύρια -ο υψηλότερος αριθμός μετά τα 162,5 εκατ. του 2005. Μάλιστα, όπως αναφέρει σε σχετικό του ρεπορτάζ το MarketWatch, είναι η πρώτη φορά μετά τη Μεγάλη Ύφεση του 1929-''33 που οι αμερικανικές τράπεζες και τα άλλα πιστωτικά ιδρύματα χορηγούν κάρτες σε καταναλωτές «αμφιβόλου ποιότητας» όσον αφορά τα εισοδήματα και τα περιουσιακά τους στοιχεία, έστω κι αν αυτές συνοδεύονται με χαμηλότερα ανώτατα όρια δαπάνης.
«Ακόμη κι αν κανείς αισθάνεται ότι το χρέος του είναι διαχειρίσιμο στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή και συγκυρία, ας έχει κατά νου ότι θα μπορούσε να είναι κυριολεκτικά μια ανάσα ή μια περίπτωση έκτακτης ανάγκης μακριά από το να μετατραπεί σε πραγματικό πρόβλημα», δήλωσε στην ιστοσελίδα ο Matt Schulz, ειδικός αναλυτής του κλάδου στην CreditCards.com.
Όσον αφορά στο συνολικό ιδιωτικό χρέος στις ΗΠΑ, τα στοιχεία για το πρώτο τρίμηνο του 2017 δείχνουν ότι διαμορφώνεται στα 12,73 τρισ. δολάρια, ξεπερνώντας τα 12,68 τρις του 2008. Σε επίπεδο καθυστέρησης στην εξυπηρέτηση των δανείων που ξεπερνά τις 90 ημέρες, η κατάσταση εμφανίζεται βελτιωμένη σε σύγκριση με τα προ κρίσης επίπεδα, ενώ επιδείνωση παρατηρείται μόνο στα σπουδαστικά δάνεια, όπου το 10% εμφανίζει καθυστέρηση άνω των 90 ημερών.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι στη «σύνθεση» του ιδιωτικού χρέους, αν και η μερίδα του λέοντος εξακολουθεί να αντιστοιχεί στα στεγαστικά δάνεια (67%), η αξία τους είναι κατά 1 δισ. δολάρια χαμηλότερη έναντι του 2008 -σε αντίθεση με τα δάνεια για αγορά αυτοκινήτων που είναι κατά 367 δις υψηλότερα και τα σπουδαστικά που εμφανίζονται αυξημένα κατά 671 δις.