AirBridgeCargo Airlines LLC: Πρόστιμο 406,2 εκατ. δολαρίων για αεροσκάφη που «κόλλησαν» στη Ρωσία
AP Photo / Charlie Riedel
AP Photo / Charlie Riedel

AirBridgeCargo Airlines LLC: Πρόστιμο 406,2 εκατ. δολαρίων για αεροσκάφη που «κόλλησαν» στη Ρωσία

Δικαστήριο των Ηνωμένων Πολιτειών εξέδωσε την Τρίτη (11/04) απόφαση, βάσει της οποίας η ρωσική εταιρεία μεταφοράς εμπορευμάτων AirBridgeCargo Airlines LLC υποχρεούνται να καταβάλει ποσό ύψους 406,2 εκατ. δολαρίων προς την εταιρεία εκμίσθωσης αεροσκαφών BOC Aviation. Η BOC αναγκάστηκε να κηρύξει πτώχευση, καθώς τρία από αεροσκάφη τύπου Boeing 747-8 που είχε εκμισθώσει, παρέμειναν καθηλωμένα επί ρωσικού εδάφους, αμέσως μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία.  

Ειδικότερα, σύμφωνα με το Reuters, ο περιφερειακός δικαστής του Μανχάταν, Λιούις Λάιμαν, κήρυξε ένοχη την εναγόμενη AirBridgeCargo Airlines LLC και τη μητρική της εταιρεία Volga-Dnepr Logistics BV, επειδή η εισβολή στην Ουκρανία και οι επακόλουθες κυρώσεις της ΕΕ προς την Ρωσία απόστέρησαν από την BOC Aviation το δικαίωμα να αξιοποιεί τα αεροσκάφη της.

Η BOC Aviation δήλωσε ότι η AirBridgeCargo αδυνατεί να πληρώσει το χρηματικό ποσό που είχε επιβάλει το δικαστήριο, γιατί αδυνατούσε να διατηρήσει την ασφαλιστική της κάλυψη. 

Παράλληλα, η ίδια εταιρεία δήλωσε ότι κατάφερε να ανακτήσει ένα μισθωμένο αεροπλάνο και δύο από τους τέσσερις κινητήρες του, ενώ τα άλλα δύο αεροπλάνα και οι άλλοι δύο κινητήρες παρέμειναν στη Ρωσία.

Ο κύριος μέτοχος του εκμισθωτή είναι η Τράπεζα της Κίνας, την οποία επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση κατά των ρωσικών αερομεταφορέων για τα αεροσκάφη που χρησιμοποιούνται στη Ρωσία και τις ρωσικές κυρώσεις σε ξένα περιουσιακά στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων των αεροσκαφών που έχουν μισθωθεί διεθνώς.

Ο δικαστής είπε ότι αυτό υπονομεύει την ικανότητα της BOC Aviation να ασκήσει το δικαίωμά της, για διεκδίκηση κατοχής. Απέρριψε επίσης, τα επιχειρήματα της AirBridgeCargo, ότι δηλ. καμία από τις δύο πλευρές δεν μπορούσε να προβλέψει την αθέτηση πληρωμών και ότι ήταν αδύνατο να καθηλωθούν τα αεροπλάνα εκτός Ρωσίας, επειδή η χώρα είχε διατάξει την επιστροφή τους.

Παρόμοια επιχειρήματα έχουν διατυπωθεί και σε άλλες υποθέσεις, αλλά η έλλειψη τυποποιημένων όρων και η παράδοση του συμβατικού απορρήτου στον κλάδο των αεροσκαφών έχει καταστήσει δύσκολο για τους εκμισθωτές να συγκεντρώσουν τις αξιώσεις τους σε μία συλλογική αγωγή, όπως αναφέρουν πηγές του κλάδου.