Πριν ακόμα ξεσπάσει η πανδημία του κορονοϊού τόσο η Boeing όσο και η Airbus, οι δύο κολοσσοί της αεροναυπηγικής σχεδίαζαν την "επόμενη μέρα" χωρίς τα μεγάλα αεροσκάφη -σήμα κατατεθέν τους-, κυρίως λόγω του κόστους παραγωγής και της μείωσης της ζήτησης.
Αυτό γιατί οι αεροπορικές εταιρίες ανά τον κόσμο, κινούμενες στα πλαίσια ενίσχυσης της ρευστότητάς τους, έχοντας απώτερο στόχο την επίτευξη της βιωσιμότητας και την επαναφορά της κερδοφορίας τους έλαβαν αποφάσεις σχετικά με την τύχη των μεγάλων αεροσκαφών που βρίσκονταν ήδη εκτός πτητικού έργου και δεν συμβάλλουν στα παραπάνω. Οι δύο τύποι που επηρεάστηκαν άμεσα ήταν το τζάμπο τζετ Boeing 747 (πρώτο ευρείας ατράκτου που κατασκευάστηκε παγκοσμίως ) και το τζετ Airbus A380 ( μεγαλύτερο επιβατικό αεροσκάφος παγκοσμίως ).
Με φόντο τα παραπάνω, η ανακοίνωση της British Airways ότι αποσύρει τα Boeing 747 τα οποία έθεσε σε πτήση για πρώτη φορά το 1989, έβαλε λοιπόν "σφραγίδα" στο τέλος μιας εποχής. Η BA η οποία διαθέτει 31 αεροσκάφη 747 στον στόλο της, αρχικά είχε προγραμματίσει την απόσυρση των "γιγάντων των αιθέρων" για το 2024, αλλά οι εξελίξεις επίσπευσαν την διαδικασία.
Η Lufthansa είχε ανακοινώσει από τον Απρίλιο, εν μέσω της πανδημίας, ότι καθηλώνει επ' αόριστον πέντε από τα 32 747 και 14 από τα A380, τονίζοντας ότι η κίνηση αυτή σχετίζεται και το υψηλό περιβαλλοντικό και οικονομικό τους αποτύπωμα.
Η Air France - KLM από την πλευρά, η οποία είχε ήδη προγραμματίσει να αποσύρει τα Α380 της το 2022 λόγω του υψηλότερου λειτουργικού κόστους, εκμεταλλεύτηκε την πανδημία για να επισπεύσει την διαδικασία. Η εν λόγω αεροπορική είχε αποφασίσει να αντικαταστήσει το 747 και το Α389 με το πιο αποδοτικό και οικολογικό Α350 καθώς και το Βoeing 787 «Dreamliner».
Οι εταιρείες αυτές δεν ήταν οι μόνες, αφού στην λίστα είχαν προστεθεί η Qantas της Αυστραλίας, η Korean Air, η Air India και άλλες αεροπορικές εταιρείες.
Η Αμερική είχε πει αντίο στο Boeing 747 τον Δεκέμβριο του 2017, όταν η Delta έγινε η τελευταία αεροπορική εταιρεία των ΗΠΑ που χρησιμοποίησε το αεροσκάφος.
Ήταν αποφασισμένο εξάλλου, το τελευταίο νέο 747-8 να εξέλθει από τις πύλες του εργοστασίου της εταιρείας στο Σιάτλ των δυτικών ΗΠΑ σε περίπου δύο χρόνια, κλείνοντας έτσι έναν κύκλο μισού αιώνα για τον ιστορικό τύπο αεροσκάφους διπλού διαδρόμου.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, η τελευταία έκδοση του 747 δεν “έπιασε” ποτέ εμπορικά στις αεροπορικές εταιρείες, που προτιμούσαν αντί των αεροσκαφών τεσσάρων κινητήρων, εκείνα των δύο για τις πολύωρες, υπερατλαντικές πτήσεις.
Ο πρώτος τύπος 747 έκανε το “ντεμπούτο” του στους αιθέρες το 1970, ωστόσο αρχικά παρ? ολίγον να οδηγήσει την Boeing σε χρεοκοπία.
Αντίστοιχα το τελειωτικό χτύπημα για τα A380 είχε έρθει πολύ πριν τον κορονοϊό όταν η Emirates ανακοίνωσε το 2019, ότι δεν θα προχωρήσει στην ολοκλήρωση της παραγγελίας των εν λόγω αεροσκαφών από την ευρωπαϊκή βιομηχανία.
Η Airbus ήλπιζε πως το superjumbo θα ανταγωνιζόταν αποτελεσματικά το 747 της Boeing. Το μεγάλο αεροπλάνο, που έκανε την πρώτη του εμπορική πτήση το 2007, ήταν δημοφιλές στους επιβάτες, ωστόσο τα κόστη ήταν ψηλά και η ζήτηση από αερογραμμές εν τέλει «στέγνωσε», καθώς η βιομηχανία αλλάζει προτιμήσεις, στρεφόμενη από μεγάλα μοντέλα σαν το τετρακινητήριο Α380 σε μικρότερα, wide-body αεροσκάφη.