Mε πατημένο γκάζι η Intrakat, ράλι για ΑΔΜΗΕ και παρθενική εμφάνιση για Ideal

Έντονο είναι σύμφωνα με πληροφορίες της στήλης το ενδιαφέρον των επενδυτών για την αύξηση κεφαλαίου της Intrakat. Η μετοχή έχει καταγράψει σημαντική άνοδο το τελευταίο διάστημα λόγω της αύξησης που είναι σε εξέλιξη, αποτυπώνοντας την εκτίμηση της αγοράς για αλλαγή σελίδας στον όμιλο.

Να σημειωθεί πως σήμερα (25/1) ολοκληρώνεται η διαδικασία, καθώς λήγει η περίοδος άσκησης του δικαιώματος, αλλά και των προεγγραφών και αναμένεται η ανακοίνωση για την κάλυψη στις 30 Ιανουαρίου.

Ωστόσο, η επιτυχία είναι δεδομένη αφού οι βασικοί μέτοχοι στηρίζουν την αύξηση και συγκεκριμένα η Winex, συμφερόντων των κ.κ.  Δ. Μπάκου, Α.Εξάρχου και Γ.Καϋμενάκη, θα καλύψει το ποσό που της αναλογεί, αλλά θα βάλει και τουλάχιστον 15 εκατ. ευρώ ακόμα αν μείνουν αδιάθετα.

Η Castelano Properties με ποσοστό 15,746% θα ασκήσει πλήρως τα δικαιώματα προτίμησης, το ίδιο θα πράξει και η Blue Silk που κατέχει το 13,636%, αλλά και η Intracom που κατέχει το 5,09% του συνόλου των μετοχών. Το ενδιαφέρον επίσης είναι πως οι μικρομέτοχοι δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην εταιρεία.

Σύμφωνα με το ενημερωτικό από τα 100 εκατ. ευρώ και σε περίπτωση πλήρους κάλυψης, ποσό 50 εκατ. ευρώ θα χρησιμοποιηθεί για την κάλυψη πρόσθετων αναγκών σε κεφάλαιο κίνησης και τα υπόλοιπα θα πάνε για επενδύσεις στους τομείς που δραστηριοποιείται η Intrakat με έμφαση στον κατασκευαστικό τομέα, στον τομέα των παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ, στον τομέα περιβάλλοντος αλλά και στις ΑΠΕ.

Η εταιρεία έχει ανεκτέλεστο 1,3 δισ. ευρώ και αξίζει να σημειωθεί πως ο κατασκευαστικός κλάδος βρίσκεται το τελευταίο διάστημα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των επενδυτών. Όπως είχε πει ο CEO, Αλέξανδρος Εξάρχου, στη Γενική Συνέλευση που έδωσε το πράσινο φως για την αύξηση, τα έργα είναι περισσότερα από αυτά που μπορούν να αναλάβουν οι κατασκευαστικές εταιρείες. Επιπλέον τα νέα έργα που αναλαμβάνουν οι εταιρείες είναι με καλύτερο περιθώριο και ενισχύουν απευθείας τα κέρδη των εταιρειών. Η αποτίμηση της εισηγμένης μαζί με τα κεφάλαια της αύξησης έχει ενισχυθεί στα 260 εκατ. ευρώ.

---

Φωτιά πήρε χθες η μετοχή του ΑΔΜΗΕ αυξάνοντας αποτίμηση, αλλά και όγκο συναλλαγών. Σημαντικό ρόλο έπαιξε η έκθεση της Eurobank Equities η οποία έδωσε σύσταση αγοράς, αλλά και τιμή στόχο τα 2,90 ευρώ, μία τιμή σημαντικά υψηλότερη από την τρέχουσα. Ωστόσο, στελέχη της αγοράς σημειώνουν και το νέο αίτημα της διοίκησης στο ρυθμιστή για αύξηση του WACC, που καθορίζει το έσοδο.

Η πορεία των επιτοκίων τους τελευταίους μήνες είναι ο λόγος που ζήτησε βελτίωση του WACC η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ. Πάντως θα πρέπει να σημειωθεί πως σε μία περίοδο μεγάλων αλλαγών και ενεργειακής μετάβασης, ο ΑΔΜΗΕ που έχει μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα να υλοποιήσει (5 δισ. ευρώ) και ουσιαστικά ενώνει με τις διασυνδέσεις του τη χώρα, δεν μπορεί να μείνει εκτός παιχνιδιού.

Θα παίξει σημαντικό ρόλο και αυτό δεν έχει αποτυπωθεί στο χρηματιστήριο. Η Eurobank Equities εντοπίζει discount αλλά σημειώνει πως μπορεί να προσφέρει και σημαντική απόδοση στους μετόχους τα επόμενα χρόνια μέσω των μερισμάτων.

---

Πάτησε για πρώτη φορά από το Δεκέμβριο του 2014 ξανά τις 1.000 μονάδες ο Γενικός Δείκτης. Μέσα σε κλίμα ενθουσιασμού το Χρηματιστήριο επισημοποιεί με τον καλύτερο τρόπο την αλλαγή σελίδας. Η επενδυτική βαθμίδα, η αύξηση του αριθμού των εταιρειών στον MSCI που αναμένεται, τα εταιρικά κέρδη, η προσδοκία σημαντικών επιχειρηματικών συμφωνιών και η πολύ καλή πορεία της χώρας αυξάνουν το επενδυτικό ενδιαφέρον των ξένων για ελληνικές μετοχές.

Οι 1.000 μονάδες βέβαια είναι απλά ένας αριθμός και ένα ψυχολογικό σημείο, αφού πολλές μετοχές βρίσκονται σε πολυετή υψηλά ακόμα και ιστορικά. Την ίδια ώρα υπάρχουν και οι λεγόμενες εφεδρείες. Εκείνες δηλαδή οι μετοχές που δεν έχουν ακολουθήσει την κίνηση της αγοράς, αν και δικαιολογούν καλύτερες αποτιμήσεις. Κάποιοι αναλυτές ήδη συστήνουν τοποθετήσεις σε τέτοιες μετοχές. 

---

Παρθενική εμφάνιση σε roadshow σε θεσμικούς στο Παρίσι θα κάνει στις 2 Φεβρουαρίου μαζί με 12 ακόμη από τις ισχυρές εισηγμένες η IDEAL Holdings.  Η εταιρεία θα συμμετέχει για πρώτη φορά στο 5ο Greek Investment Day που θα γίνει στο Παρίσι και θα έχει «one on one» συναντήσεις με fund managers του εξωτερικού  To 5ο Greek Investment Day είναι ένα ετήσιο roadshow που διοργανώνεται με επιτυχία από την Πειραιώς Α.Ε.Π.Ε.Υ.

Συνολικά θα συμμετέχουν 22 γαλλικά funds, τα οποία έχουν μέχρι στιγμής κλείσει 80 συναντήσεις με 13 ελληνικές εταιρείες στις οποίες συμπεριλαμβάνονται όλα τα βασικά ονόματα της μεγάλης και μεσαίας κεφαλαιοποίησης από όλους τους κλάδους της αγοράς.

Ειδικότερα θα συμμετέχουν οι εταιρείες: ΑΔΜΗΕ, ALPHA BANK, ΦΟΥΡΛΗΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑ, IDEAL HOLDINGS, MOTOR OIL, MYTILINEOS GROUP, ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ, ΟΠΑΠ, ΔΕΗ, ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ, ΣΑΡΑΝΤΗΣ, ΤΙΤΑΝ, ΓΕΚΤΕΡΝΑ και ΤΕΝΕΡΓΑ.

Σημειώνεται ότι από τα funds που θα συμμετέχουν, κάποια έχουν ήδη θέσεις σε ελληνικές εισηγμένες εταιρίες, ενώ κάποια εξετάζουν το ενδεχόμενο να επενδύσουν για πρώτη φορά.

---

Σημαντικά κεφάλαια έριξαν το 2022 οι εγχώριες AΕΑΑΠ στην αγορά εμπορικών ακινήτων επενδύοντας σχεδόν 400 εκατ. ευρώ κυρίως στους τομείς της φιλοξενίας, στα προνομιακά γραφεία και στις εξαγορές γης για ανάπτυξη, ενώ 380 εκατ. αφορούν σε εισροή αμιγώς ξένων κεφαλαίων.

Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι τα εμπορικά ακίνητα, όπως και οι αποθηκευτικοί χώροι και τα logistics, θα συνεχίσoυν να συγκεντρώνουν ισχυρό ενδιαφέρον από εγχωρίους και διεθνείς επενδυτικούς φορείς. Τάση που αναμένεται να συνεχιστεί το 2023 λόγω της συνεχιζόμενης υψηλής ζήτησης και της χαμηλής προσφοράς, ενώ η έλλειψη προϊόντος θα εξακολουθήσει να στρέφει τους επενδυτές στην αγορά γης.

Σε αυτήν την αγορά στις επόμενες μέρες αναμένεται να κάνει ποδαρικό στη νέα χρονιά η Premia Properties με ένα deal στα logistics που αφορά σε αποθηκευτικούς χώρους στον Ασπρόπυργο, σε μια συναλλαγή που μπορεί να φθάσει μέχρι και τα 10 εκατ. ευρώ.

---

Λίγοι θα αμφισβητούσαν ότι το Gov.gr έχει φέρει τα «πάνω- κάτω» στις συναλλαγές μας με το γκισέ. Ωστόσο, με όρους ποσοτικούς, πόσο χρόνο και κόστος έχουν εξοικονομήσει πολίτες και επιχειρήσεις; Για παράδειγμα, υπολογίζεται ότι οι περίπου 1,2 δισεκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν το 2022 μεταξύ των συστημάτων του δημοσίου και του gov.gr επέτρεψαν σε κάθε πολίτη να αποφύγει 100 επισκέψεις σε γκισέ.

Αν και η ακρίβεια των εκτιμήσεων αυτών, δύσκολα θα μπορούσε να αμφισβητηθεί, δεν υπάρχει, ακόμη, συγκεκριμένη μεθοδολογία προσδιορισμού του κόστους και του χρόνου.

Για το σκοπό αυτό εντάχθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης έργο που έχει ως αντικείμενο τη δημιουργία μεθοδολογίας για την εκτίμηση της μείωσης του κόστους και του χρόνου για το δημόσιο, τις επιχειρήσεις και τους πολίτες από τη ψηφιοποίηση των διαδικασιών.

Το project έχει προϋπολογισμό 620 χιλ. ευρώ, με τον ανάδοχό του να αναλαμβάνει την εκτίμηση της μείωσης σε κόστος και χρόνο (διοικητικά βάρη) και τον προσδιορισμό των οφελών για τις επιχειρήσεις και την μέτρηση της ικανοποίησης των πολιτών. Θα συσχετίσει την επίδραση που έχει το Gov.gr των υπηρεσιών με το διεθνή δείκτη eGovernment Benchmark, ο οποίος μετρά την ποιότητα των ψηφιακών υπηρεσιών ανά την Ευρώπη.

---

Για τις 7 Φεβρουαρίου μετατέθηκε η διαδικασία της υποβολής προσφορών για το έργο του Προαστιακού Δυτικής Αττικής που είναι αρχικού προϋπολογισμού 107 εκατ. ευρώ. Η μετάθεση της ημερομηνίας προήλθε ύστερα από αιτήματα ενδιαφερόμενων εταιριών, οι οποίες έχουν να επιλύσουν μία δύσκολη εξίσωση με βασική παράμετρο την αύξηση του κόστους.

Έστω κι έτσι, εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος της χρονιάς θα έχουμε ανάδοχο για την κατασκευή της νέας γραμμής του προαστιακού σιδηροδρόμου που έχει μήκος 36 χλμ. και εκτείνεται από τα Άνω Λιόσια μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων.

Η νέα γραμμή κατά τη λειτουργία της θα εξυπηρετεί τις  περιοχές Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, Νερακίου, Νέας Περάμου και Μεγάρων, οι οποίες σήμερα δεν έχουν μέσο σταθερής τροχιάς με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται ιδίως η μετάβαση των εργαζομένων στις επιχειρήσεις logistics που βρίσκονται μαζικά στις συγκεκριμένες περιοχές.

Σημειωτέον ότι το έργο θα εξυπηρετεί το φορτίο μεταφοράς των εμπορευμάτων για τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ στον Ασπρόπυργο και την Ελευσίνα, ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη για διέλευση επιβατών στις γραμμές του υφιστάμενου Προαστιακού Σιδηροδρομικού Δικτύου (ΣΚΑ – Κιάτο, Α. Λιοσίων και σταθμός Μεγάρων).

---

Το δυνατό ξεκίνημα των ευρωπαϊκών μετοχών φέτος έχει ακόμη δρόμο και η ανοδική τάση δεν έχει ολοκληρωθεί, εκτιμά ο οίκος Bernstein σε έκθεσή του. Μετά από κέρδη 7% μέχρι στιγμής αυτόν το μήνα ο δείκτης STOXX 600 έχει ακόμη ανοδικό περιθώριο. Η πεποίθηση του οίκου στηρίζεται κυρίως στις αποτιμήσεις που παραμένουν φθηνότερες από τις αντίστοιχες των αμερικανικών μετοχών παρά την υπεραπόδοση της περιοχής σε σχέση με τις ΗΠΑ το τελευταίο τρίμηνο. Την περίοδο αυτή ο ευρωπαϊκός δείκτης κέρδισε σχεδόν 15%, σημειώνοντας διπλάσια άνοδο από αυτή του S&P 500.

Mε πολλαπλασιαστή κερδών (Ρ/Ε) γύρω στο 13, ο STOXX 600 διαπραγματεύεται με discount 25% σε σχέση με τον δείκτη S&P 500. To discount αυτό είναι μεγαλύτερο από τον μέσο όρο του 15% των τελευταίων 17 ετών, σύμφωνα με την Bernstein. Mε τις προσδοκίες για την κερδοφορία των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων σημαντικά χαμηλότερες από αυτές των αμερικανικών φέτος, η Ευρώπη έχει περιθώρια για θετικές εκπλήξεις.

Επίσης, παρόλο που οι ΗΠΑ θεωρούνται ως το κέντρο των επαναγορών ιδίων μετοχών, οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις σήμερα επαναγοράζουν μεγαλύτερο κομμάτι της κεφαλαιοποίησης τους απ΄ ό,τι οι αμερικανικές. Οι επαναγορές ιδίων μετοχών μαζί με τα μερίσματα έχουν φέρει την Ευρώπη μπροστά από τις ΗΠΑ σήμερα και στηρίζουν τη σύσταση «overweight» του οίκου, τουλάχιστον από άποψης επενδυτικής τακτικής.

---

Οι αρχές του Ηνωμένου Βασιλείου βρίσκονται αντιμέτωπες με ένα σύνθετο και σίγουρα εξαιρετικά ασυνήθιστο πρόβλημα. Πριν από περισσότερο από 10 χρόνια έδωσαν προκαταρκτικές άδειες για δύο προτάσεις κατασκευής πρωτοπόρων ενεργειακών έργων. Το ένα έργο το πρότεινε η μεγάλη πετρελαϊκή εταιρεία BP (BP LONDON) και το άλλο η δανέζικη Oersted (ORSTED COPENHAGEN).

Η μεγάλη πετρελαϊκή εταιρεία σχεδίαζε την κατασκευή υποθαλάσσιων δεξαμενών αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα και η πρωτοπόρος δανέζικη εταιρεία την κατασκευή ενός πολύ μεγάλου υπεράκτιου αιολικού πάρκου. Το σχέδιο της BP με την ονομασία Endurance Carbon Capture and Storage θεωρείται πως θα βοηθήσει πολύ το Ηνωμένο Βασίλειο στην επίτευξη του στόχου των μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ενώ το αιολικό πάρκο Hornsea Four μπορεί να βοηθήσει πολύ στην επίτευξη των στόχων της χώρα για παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.

Όλα αυτά ακούγονται πολύ ωραία, αλλά καθώς πλησιάζουμε στην έναρξη κατασκευής των δύο μεγάλων έργων φαίνεται πως υπάρχει ένα μικρό πρόβλημα. Και οι δύο άδειες έχουν δοθεί στην ίδια περιοχή, μία θαλάσσια έκταση 110 τετραγωνικών χιλιομέτρων στην Βόρεια Θάλασσα, έξω από τα παράλια της κομητείας του Yorkshire στην ανατολική Αγγλία.

Σύμφωνα λοιπόν με την αρχή που εποπτεύει τις δραστηριότητες ενεργειακής φύσεως στην Βόρεια Θάλασσα (North Sea Transition Authority, NSTA), τα δύο έργα δεν είναι δυνατόν να κατασκευαστούν και να λειτουργήσουν στην ίδια θαλάσσια περιοχή.

Ο λόγος είναι απλός: τα πλοία που θα επιτηρούν τις υποθαλάσσιες δεξαμενές αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα θα θέτουν σε κίνδυνο τις βάσεις των πυλώνων του αιολικού πάρκου πάνω στον βυθό της θάλασσας. Όπως αναφέρεται σε σχετικό ρεπορτάζ του Reuters, οι αρμόδιες αρχές του Ηνωμένου Βασιλείου υποστηρίζουν πως όταν έδωσαν τις σχετικές άδειες δεν ήταν ακόμα σαφές πως θα εξελίσσονταν οι τεχνολογίες για τα δύο αυτά έργα.

Το πρόβλημα θα μπορούσε να διορθωθεί αν η BP τροποποιούσε τα σχέδια του Endurance CCS έτσι ώστε η επιτήρηση των δεξαμενών αποθήκευσης για τον εντοπισμό τυχόν διαρροών διοξειδίου του άνθρακα να γίνεται εξ αποστάσεως χωρίς την χρήση πλοίων και αν η Oersted δεχόταν να παραχωρήσει ένα μέρος από την έκταση για την οποία έχει λάβει την άδεια.

Και οι δύο εταιρείες υποστηρίζουν πως δεν γίνεται να τροποποιήσουν τα σχέδιά τους γιατί θα καταστούν μη βιώσιμα. Σύμφωνα με το Reuters, η εξέλιξη αυτής της διαμάχης έχει μεγάλη σημασία για τις «πράσινες» φιλοδοξίες του Ηνωμένου Βασιλείου.

Αφενός γιατί και τα δύο αυτά έργα είναι πολύ μεγάλης κλίμακας και κατά συνέπεια είναι απαραίτητα για την επίτευξη των στόχων της χώρας στον τομέα της πράσινης μετάβασης. Αφετέρου γιατί το συγκεκριμένο πρόβλημα δεν είναι μοναδικό, καθώς αντίστοιχη επικάλυψη σε αδειοδοτημένα έργα φαίνεται πως υπάρχει και σε άλλες θαλάσσιες περιοχές της Βόρειας Θάλασσας.

---

Το κρυπτονόμισμα $SOL του blockchain δικτύου Solana έχει σημειώσει άνοδο περισσότερο από 113% σε μια περίοδο 30 ημερών από το χαμηλό των 11,45 $ που διαπραγματευόταν στις 24 Δεκεμβρίου . Το SOL διαπραγματεύεται περίπου 24,85 $ την Τρίτη.

Με μια κεφαλαιοποίηση περίπου 9 δισεκατομμυρίων δολαρίων ανέκτησε την 11η θέση στον πίνακα κεφαλαιοποίησης. Αντίστοιχα έχει αυξηθεί και το Total Locked Value, δηλαδή η συνολική αξία κεφαλαίων στις εφαρμογές αποκεντρωμένης οικονομίας του οικοσυστήματος.

Το TLV έχει αυξηθεί κατά 28% στα 321 εκατομμύρια δολάρια μετά από μια σύντομη πτώση στο χαμηλότερο σημείο που σημείωσε εδώ και σχεδόν δύο χρόνια στις 2 Ιανουαρίου στα 250 εκατομμύρια δολάρια.  Όντας τόσο στενά συνδεδεμένο με μεγάλα επενδυτικά κεφάλαια, όπως η Alameda Research και το Multicoin Capital, το Solana αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα με αυτά να αποτυπώνονται στην τιμή διαπραγμάτευσης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το δίκτυο, αναμένεται να κυκλοφορήσει το κινητό Solana Saga με μια «πρώιμη» ημερομηνία κυκλοφορίας που αναμένεται κάποια στιγμή στο πρώτο ή στο 2ο τρίμηνο του 2023. Το Solana υπέστη τρεις μεγάλες διακοπές στη λειτουργία του πέρυσι, οι οποίες οδήγησαν σε πολλές ώρες διακοπής λειτουργίας και έντονη κριτική από την κοινότητα των προγραμματιστών.

 

Αποποίηση Ευθύνης

Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.