- Τα λαγωνικά του Χρηματιστηρίου οσφραίνονται εξελίξεις στο μέτωπο της INTRALOT. Μέσα στις επόμενες ημέρες του Σεπτεμβρίου θα πρέπει να πληρωθούν τα κουπόνια στα δύο ομόλογα της εταιρείας. Πρόκειται για μια δαπάνη της τάξης των 25 εκατ. ευρώ. Διαθέσιμα κεφάλαια στην INTRALOT για την πληρωμή των κουπονιών υπάρχουν καθώς στο ταμείο υπάρχουν 136 εκατ.
- Από τη στιγμή όμως που όλοι γνωρίζουμε ότι έχουν προσληφθεί και εργάζονται σύμβουλοι για την αναδιάρθρωση του χρέους των 750 εκατ. από τα δύο ομόλογα, η πληρωμή των κουπονιών είναι… πεταμένα λεφτά. Ταυτόχρονα τα οικονομικά αποτελέσματα εξαμήνου έδειξαν επιδείνωση σχεδόν σε όλες τις δραστηριότητες και τα μεγέθη με εξαίρεση τις ΗΠΑ. Εκεί τα EBIDTA παρουσίασαν αύξηση κατά 35,8% αντισταθμίζοντας απώλειες από άλλες αγορές.
- Στην αγορά παρατηρούν ότι οι δουλειές της INTRALOT στις ΗΠΑ αποκτούν μεγέθη που δίνουν υπόσταση στο σενάριο τα συμβόλαια στις ΗΠΑ να έχουν ρόλο collateral σε μια ενδεχόμενη συμφωνία με τους ομολογιούχους. Η INTRALOT παρατηρούν οι ίδιες πηγές δεν θα άφηνε τα ομόλογα να σκάσουν, γιατί αυτό θα συνιστούσε default καθιστώντας ευάλωτα τα συμβόλαια στις ΗΠΑ που φαντάζουν σήμερα ως τα πιο αξιόλογα assets της εταιρίας.
- Οπότε η καθυστέρηση της INTRALOT στη συμφωνία με τους ομολογιούχους μπορεί να έκρυβε τις προσπάθειες να ωριμάσουν οι επενδύσεις στις ΗΠΑ ώστε να έχουν ρόλο collateral, γιατί διάθεση για εισφορά μετρητών από τους βασικούς μετόχους προφανώς και δεν υπάρχει. Μια γρήγορη συμφωνία με τους ομολογιούχους μπορεί -υπό όρους- να είναι εφικτή, καθώς το ομόλογο που λήγει το 2021 έχει συγκεντρωθεί στη συντριπτική πλειοψηφία από τέσσερα funds, τα οποία ταυτοχρόνως ελέγχουν και περίπου 25% των ομολογιών που λήγουν το 2024.
- Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει αναδειχθεί σε έναν από τους κεντρικούς παίκτες της επιχειρηματικής σκηνής στη χώρα και είναι από τους επιχειρηματικούς φορείς που θα παίξουν ρόλο και θα ευνοηθούν από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης. Ο Γ. Περιστέρης έχοντας χαράξει μια στρατηγική όπου η προτεραιότητα δόθηκε σε τομείς που παράγουν τη μεγαλύτερη εγχώρια προστιθέμενη αξία κατάφερε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όχι μόνον να ξεχωρίσει στον κατασκευαστικό κλάδο, αλλά και να εδραιωθεί στην πρώτη θέση και ταυτόχρονα να επεκταθεί δυναμικά και σε άλλους τομείς όπως τουρισμός, ενέργεια κά.
- Έχοντας στο χαρτοφυλάκιο το project της μεγαλύτερης παραχώρησης των τελευταίων ετών (αεροδρόμιο στο Καστέλι) και ένα από τα πιο σοβαρά ιδιωτικά έργα (καζίνο Ελληνικού) η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στέκεται με αξιοπιστία και σταθερότητα απέναντι στις μελλοντικές εξελίξεις, μακριά από τις αβεβαιότητες που ταλαιπωρούν τις άλλες κατασκευαστικές εταιρίες. Ο όμιλος διαθέτει σήμερα το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο ΑΠΕ, έχει καταφέρει στο μετοχολόγιο να περιλαμβάνονται μεγάλα ονόματα της διεθνούς επενδυτικής κοινότητας και ταυτόχρονα ετοιμάζει τα σημαντικά επόμενα βήματα, όπως π.χ. η ΤΕΡΝΑ Παραχωρήσεις, που θα δημιουργήσει ακόμη μεγαλύτερες υπεραξίες.