Εκδήλωση με αφορμή την επίσημη ανάληψη των καθηκόντων του οργάνωσε στην οικία του ο νέος πρέσβης των ΗΠΑ στη χώρα μας Τζορτζ Τσούνης. Παρόντες πλήθος επιχειρηματιών, πολιτικών και ξένων διπλωματών. Όπως μαθαίνει η στήλη τα πηγαδάκια ήταν πολλά, μεταξύ άλλων, του Άδωνι Γεωργιάδη, του Χρήστου Σταϊκούρα και της Νίκης Κεραμέως. Ο Άδωνις Γεωργιάδης έχει σημαντικό ρόλο εκ της θέσης του ως υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, καθώς οι αμερικανικές επενδύσεις το προσεχές διάστημα αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά. Από την ενέργεια, κυρίως, έως και την τεχνολογία.
Ο Τζορτζ Τσούνης έχει κερδίσει τους εργαζόμενους στην πρεσβεία. Τους χαιρέτισε έναν προς έναν. Και αυτό γιατί είναι, όπως λένε, ζεστός, ευχάριστος, ανοιχτός άνθρωπος. Σήμερα συναντάται με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.
Ψηλά στην ατζέντα του νέου πρέσβη είναι η ενδυνάμωση των σχέσεων μεταξύ Ελλάδας- ΗΠΑ, οι οποίες βρίσκονται ήδη σε υψηλό επίπεδο, καθώς επίσης και η αμυντική συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών. Επίσης, να φέρει νέες επενδύσεις στη χώρα μας, καθώς όπως ο ίδιος αναφέρει η Ελλάδα αποτελεί πλέον πόλο έλξης διεθνών επενδυτών. Κρίσιμος ο ρόλος του και στα Ελληνοτουρκικά. Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις αμερικανικών εταιρειών, η Ameresco και η 547 Energy αναμένεται να αυξήσουν τη δραστηριότητά τους στη χώρα μας, ενώ νέες «αφίξεις» δρομολογούνται.
---
Νέα συμφωνία για τον τομέα RSD της Μytilineos, ο οποίος έχει ήδη εδραιωθεί στο Ηνωμένο Βασίλειο στο πλαίσιο της στόχευσης της εταιρείας για την αποθήκευση ενέργειας και τα φωτοβολταϊκά. Η εταιρεία αναμένεται να προχωρήσει σε νέα deals, με στόχο να ενισχύσει το χαρτοφυλάκιό της με νέα 300 MW έως το τέλος του έτους. Μέχρι σήμερα η συνολική δυναμικότητα του χαρτοφυλακίου του Τομέα RSD της εταιρείας είναι περίπου 2.100 MW.
Η νέα συμφωνία της Mytilineos αφορά σε PPA από τρία φωτοβολταϊκά πάρκα στο Ηνωμένο Βασίλειο, μετά την υπογραφή της συμφωνίας με τη Centrica και την Vodafone UK. Τα τρία αυτά έργα 110 MW κατασκευάζονται από τον τομέα RSD της εταιρείας και αναμένεται να παράγουν περισσότερα από 109 γιγαβατώρες ενέργειας από ΑΠΕ.
---
Επιβεβαίωσε για ένα ακόμα τρίμηνο η Autohellas την καλή της πορεία στους τομείς που δραστηριοποιείται, έστω και αν λόγω εποχικότητας το τρίμηνο αυτό είναι χαμηλής σημασίας σε ό,τι αφορά το βάρος του στα αποτελέσματα χρήσης. Οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν 12,4% στα 144,7 εκατ. ευρώ ωθούμενες από τον τομέα εμπορίας και υπηρεσιών εσωτερικού. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 8 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 79,3%. Η μετοχή, όπως και όλο το ΧΑ, υποχώρησε από τα υψηλά των 10,5 ευρώ που είχε γράψει και κινήθηκε προς τα 8,5 ευρώ όπου φαίνεται πως πατάει κάπως «δυνατά». Ο τουρισμός φέτος ξεκίνησε καλά στη χώρα και μάλλον ,αν δε συμβεί κάτι πιο σοβαρό από όσα έχουν ήδη συμβεί, θα δούμε καλύτερη πορεία από αυτή του 2021. Προφανώς θα επηρεάσει αυτή η εξέλιξη θετικά και τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, άρα και τη συγκεκριμένη.
---
Πάνω από μία ώρα κράτησε η τηλεδιάσκεψη της Πλαστικά Θράκης με τη διοίκηση να προσπαθεί να δώσει αναλυτική ενημέρωση για τις προοπτικές του 2022, αλλά και για το επενδυτικό της πρόγραμμα. Η πορεία της μετοχής το τελευταίο διάστημα έχει ανησυχήσει τους επενδυτές και αυτό φαίνεται πως έκανε τη διοίκηση, παρά τις μεγάλες αβεβαιότητες που επικρατούν, να δώσει εκτίμηση για κέρδη προ φόρων από την παραδοσιακή δραστηριότητα πάνω από 25 εκατ. ευρώ στο σύνολο της χρήσης, ενώ απέκλεισε ζημιές από τα προϊόντα που σχετίζονται με την πανδημία, λόγω χαμηλής ζήτησης, που ήδη όμως έχουν δώσει πάνω από 4 εκατ. ευρώ κέρδη στο πρώτο τρίμηνο.
Ο όμιλος συνεχίζει το επενδυτικό του πρόγραμμα και μετά από επενδύσεις 30 εκατ. ευρώ το 2021 για φέτος έχει προγραμματίσει 42 εκατ. ευρώ και συνολικά στην επταετία θα ανέλθουν στα 237 εκατ. ευρώ. Οι ερωτήσεις των αναλυτών ήταν αρκετές ενώ στο στόχαστρο μπήκε και το πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών. Όπως ανέφερε η διοίκηση αυτό σταμάτησε καθώς διανύει την ευαίσθητη περίοδο και δεν μπορεί ένα μήνα πριν δημοσιεύσει αποτελέσματα να αγοράζει ίδιες μετοχές. Σε λίγες μέρες όμως θα ξεκινήσει και πάλι. Το υψηλό κόστος την επηρεάζει, αλλά ήδη μέσα στο πρώτο τρίμηνο κατάφερε να περάσει και την αύξηση του ενεργειακού κόστους στον τελικό πελάτη, κάτι που δεν πρόλαβε να κάνει στο περσινό τέταρτο τρίμηνο.
---
Ένα από τα πολλά ερωτήματα που προβληματίζει τους ειδικούς εντός και εκτός Ελλάδας είναι τι θα γίνει στην αγορά ακινήτων εάν τα επιτόκια αυξηθούν, όπως εκτιμάται ότι θα πράξει, το καλοκαίρι, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Η απάντηση μόνο εύκολη δεν είναι. Για παράδειγμα, στις ΗΠΑ και την Μεγάλη Βρετανία, όπου οι Κεντρικές Τράπεζες προχώρησαν σε αύξηση επιτοκίων, οι τιμές εξακολουθούν να αυξάνονται. Έχοντας κατά νου ότι η ελληνική αγορά ακινήτων είναι από τις φθηνότερες, διεθνώς, γεγονός που σημαίνει ότι όσο υπάρχει σταθερότητα θα προσελκύει deals από ξένους, θα πρέπει να πούμε ότι, για την ώρα, οι ειδικοί θεωρούν απίθανη την επανάληψη του σκηνικού του 2008. Κατάρρευσης δηλαδή της παγκόσμιας αγοράς ακινήτων.
Κι αυτό επειδή από την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση του 2008 τα νοικοκυριά έχουν πολύ καλύτερη οικονομική θέση, ενώ τα κριτήρια χορήγησης στεγαστικών δανείων παραμένουν πολύ πιο αυστηρά. Ταυτόχρονα, η προσφορά, σε Ελλάδα και εξωτερικό, κατοικίας παραμένει χαμηλή σε αντίθεση με τη ζήτηση, ενώ υπάρχει αρκετός συσσωρευμένος πλούτος που αναμένεται να διοχετευτεί στο real estate. Πώς όμως, μπορούν να ανοίξουν οι...πύλες της κολάσεως; Εάν λόγω ακριβότερου κόστους χρήματος, η εξυπηρέτηση του υφιστάμενου ιδιωτικού χρέους γίνει δυσκολότερη ή εάν οι αγοραπωλησίες μειωθούν. Αυτό όμως, μένει να φανεί.
---
Τα οικόπεδά του σπεύδει να αποψιλώσει ο e-ΕΦΚΑ ενόψει καλοκαιριού και με στόχο ο φορέας να συμβάλει, κατά το μέρος που του αναλογεί, στην αποτροπή της εκδήλωσης πυρκαγιών, όπως συνέβη πέρυσι. Για το σκοπό αυτό, «τρέχει» διαγωνισμό για την εύρεση αναδόχου για την παροχή υπηρεσιών αποψίλωσης και καθαρισμού οικοπεδικών εκτάσεων στην Περιφέρεια Αττικής. Το έργο είναι ύψους 36,3 χιλ. ευρώ, με τους υποψήφιους να καλούνται να υποβάλουν προσφορές μέχρι τις 16 Μαΐου. Συνολικά, θα αποψιλωθούν δέκα οικοπεδικές εκτάσεις του e-ΕΦΚΑ σε όλη την Αττική και συγκεκριμένα στη Νέα Ερυθραία, την Κηφισιά, τη Σαλαμίνα, τον Αγ. Ιωάννη Ρέντη, την Ελευσίνα, την Πεντέλη, τον Ωρωπό και τα Βίλια. Με την ευκαιρία να θυμίσουμε ότι βάσει της νομοθεσίας, οι ιδιοκτήτες, νομείς και επικαρπωτές των οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται εντός πόλεων, κωμοπόλεων και οικισμών και σε απόσταση μέχρι 100 μέτρων από τα όριά τους, οφείλουν να τα αποψιλώνουν από τα ξερά χόρτα.
---
Για όσους δεν έχουν άμεση σχέση με την αυτοκινητοβιομηχανία και τον κόσμο των προμηθευτών της, το όνομα Leoni ήταν μάλλον άγνωστο, μέχρι τουλάχιστον τα τέλη του Φεβρουαρίου. Λίγο μετά την ρωσική εισβολή και το ξέσπασμα του πολέμου, η αναστολή της λειτουργίας των δύο εργοστασίων της εταιρείας στην δυτική Ουκρανία έφερε μεγάλη αναστάτωση στην ευρωπαϊκή, κυρίως στην γερμανική, αυτοκινητοβιομηχανία. Η Leoni παράγει πλεξούδες καλωδίων που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή αυτοκινήτων και είναι απόλυτα απαραίτητα στα εργοστάσια των αυτοκινητοβιομηχανιών. Με την έναρξη του πολέμου, η εταιρεία έστειλε όλους τους εργαζομένους στα σπίτια τους, για προληπτικούς λόγους. Οι πλεξούδες σταμάτησαν να παράγονται και εταιρείες όπως η Volkswagen και η BMW αναγκάστηκαν να σταματήσουν την παραγωγή σε κάποια από τα εργοστάσιά τους.
Δυόμισι μήνες μετά, η κατάσταση έχει αλλάξει σημαντικά. Τα εργοστάσια στην Ουκρανία δουλεύουν, με λιγότερες βάρδιες προς το παρόν, και με αρκετές διαφορές από την προπολεμική κατάσταση. Οι εργαζόμενοι έχουν δίπλα τους τα προσωπικά τους αντικείμενα, και σε απόσταση λιγότερη των 15 λεπτών (με τα πόδια) βρίσκονται τα καταφύγια στα οποία τρέχουν κάθε φορά που θα σημάνει συναγερμός. Μόνο το 10% του αρχικού προσωπικού δεν προσέρχεται στην εργασία, δηλαδή λίγο πάνω από 600. Ένα μέρος από αυτούς (περίπου το 1/3) πολεμά στο μέτωπο, και περίπου 400 γυναίκες αποφάσισαν να εγκαταλείψουν την χώρα.
Μιλώντας για γυναίκες, αρκετές χρειάστηκε να μάθουν να οδηγούν φορτηγά που πρέπει να ταξιδέψουν έξω από την χώρα για να παραλάβουν εξαρτήματα και να παραδώσουν έτοιμα καλώδια. Τα ευρωπαϊκά φορτηγά δεν επιτρέπεται να εισέλθουν στην Ουκρανία, ενώ πολλοί άνδρες οδηγοί φορτηγών κάτω των 60 ετών δεν επιτρέπεται να βγουν από την χώρα, για ευνόητους λόγους. Τις ημέρες που δεν χτυπάνε οι σειρήνες και οι εργαζόμενοι παραμένουν εντός των δύο εργοστασίων, η παραγωγή σχεδόν φτάνει τα επίπεδα πριν την εισβολή. Πολλοί άνδρες άνω των 60 ετών εναλλάσσονται με τις γυναίκες οδηγούς φορτηγών και έτσι η κατάσταση με τα φορτηγά έχει σχεδόν εξομαλυνθεί.
Η εταιρεία όμως δεν θέλει να ρισκάρει πάλι, έτσι έχει ήδη αρχίσει τις μετατροπές στα εργοστάσιά της στην Ρουμανία, την Σερβία και την Βόρειο Αφρική, προκειμένου να μπορούν να παράγουν και αυτά όλα τα καλώδια που παράγονται στην Ουκρανία. Για τα απλά καλώδια, η δουλειά έχει ήδη ολοκληρωθεί, για τα πιο πολύπλοκα θα χρειαστούν μερικοί μήνες ακόμα. Η ουσία είναι πως το μεγάλο πρόβλημα που δημιουργήθηκε στα ευρωπαϊκά εργοστάσια αυτοκινήτων με τις πλεξούδες καλωδίων βρίσκεται αυτή την στιγμή σε ύφεση, και από το καλοκαίρι και μετά δεν θα απασχολεί πλέον την BMW, την Volkswagen και τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές βιομηχανίες αυτοκινήτων.
---
H Μorgan Stanley προβλέπει ότι ο ρυθμός ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας φέτος θα είναι κάτω από το ήμισυ του περσινού ρυθμού, λόγω των συνεπειών του πολέμου στην Ουκρανία, την έξαρση της πανδημίας στην Κίνα και της συσταλτικής πολιτικής των κεντρικών τραπεζών για να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός. Εκτιμά ότι η ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας φέτος θα είναι 2,9% σε σύγκριση με 6,2% πέρυσι και περίπου 40 μονάδες βάσης χαμηλότερη από το consensus των οικονομολόγων.
Η επιβράδυνση της οικονομίας είναι παγκόσμια, επισημαίνει σε έκθεση της η επενδυτική τράπεζα. Οι τιμές πετρελαίου και εμπορευμάτων εκτοξεύτηκαν μετά τις κυρώσεις της Δύσης στη Ρωσία λόγω της εισβολής της στην Ουκρανία, επιδεινώνοντας τις πληθωριστικές πιέσεις παγκοσμίως και αναγκάζοντας τις κεντρικές τράπεζες να αναθεωρήσουν τις πολιτικές τους.
Στην Κίνα οι περιορισμοί λόγω του COVID-19 έχουν πλήξει την παραγωγή των εργοστασίων και την εσωτερική ζήτηση, με την ανάπτυξη των εξαγωγών της να έχει επιβραδυνθεί σημαντικά στο χαμηλότερο επίπεδο των δύο τελευταίων ετών. Σύμφωνα με τη Morgan Stanley, η επιβράδυνση της οικονομικής δραστηριότητας είναι παγκόσμια και μόνο δύο μεγάλες οικονομίες αποτελούν εξαίρεση μέχρι στιγμής, η Ιαπωνία και η Ινδία. «Δεν βλέπουμε το παγκόσμιο ΑΕΠ να επιστρέφει στα προ-πανδημίας επίπεδα» καταλήγουν οι αναλυτές.
Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.