Οι μέρες περνούν και στο Μέγαρο Μαξίμου, όσο και αν επισήμως το διαψεύδουν, το θέμα του ανασχηματισμού αρχίζει να «παίζει» δυνατά στις εσωτερικές συσκέψεις. Αυτό που γνωρίζουμε με βεβαιότητα είναι ότι αλλαγές στο κυβερνητικό σχήμα θα γίνουν. Είναι κάτι που έχει άλλωστε προαναγγελθεί.
Αυτό που δεν ξέρουμε είναι το πότε. Πριν ή μετά την επίσκεψη του πρωθυπουργού στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης στις 11-12 Σεπτεμβρίου; Καθαρή απάντηση στο ερώτημα δεν υπάρχει.
Η στήλη μαθαίνει, όμως, πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης μέρα με τη μέρα δείχνει να «κινείται» όλο και περισσότερο προς το σενάριο που θέλει τον ανασχηματισμό να πραγματοποιείται πριν από τη Θεσσαλονίκη.
Με άλλα λόγια οι αλλαγές έρχονται και μάλιστα σε σύντομο χρόνο. Οι ίδιες πληροφορίες θέλουν τον πρωθυπουργό αποφασισμένο και έτοιμο να ανακατέψει την τράπουλα, ειδικά σε μία περίοδο που η κυβέρνηση επιθυμεί να κάνει το «come back» μετά τις πυρκαγιές.
Στο πλαίσιο αυτό πληθαίνουν οι πληροφορίες που θέλουν τον επερχόμενο ανασχηματισμό να αποτυπώνει και τη «συγνώμη» που είπε ο πρωθυπουργός με αφορμή τη διαχείριση των πυρκαγιών.
Δε θα είναι, όμως, ούτε ανασχηματισμός «συγνώμης», ούτε «επανεκκίνησης». Θα είναι παρεμβατικός σε τομείς πολιτικής που απαιτούν ισχυρό μεταρυθμιστικό προσανατολισμό για να βελτιωθεί η καθημερινότητα και το επενδυτικό κλίμα, και στοχευμένος κυρίως στην οικονομία η οποία, παρά τις αντιξοότητες, βρίσκεται στα αρχικά στάδια της ανάκαμψης και χρειάζεται, περισσότερο από ποτέ, κατάλληλους ανθρώπους στις κατάλληλες θέσεις.
---
Όσα έγραψε χθες η στήλη σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στα ενδότερα της Ελλάκτωρ, έκαναν εντύπωση. Και έφεραν και πληροφορίες. Μηχανικός εκφράζει στη στήλη την απορία του με όσα συμβαίνουν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το έργο που αφορά το Κέντρο προσφύγων στη Μυτιλήνη. Το έργο ταίριαζε στα μέτρα της ΑΚΤΩΡ, η οποία όχι μόνο είχε υπογράψει και εκτελέσει πρόδρομες εργασίες στο Καρά Τεπέ, αλλά είναι η μοναδική μεγάλη εταιρεία που είχε στο νησί συνεργεία και εργοτάξια. Τα τεύχη του διαγωνισμού ζητούσαν οικονομικά στοιχεία που η ΑΚΤΩΡ δεν πληρούσε με συνέπεια να αποκλειστεί. Αυτό είπαν στον Ολλανδό. Το πρόβλημα θα μπορούσε εύκολα να επιλυθεί με σύμβαση μεταξύ Ελλάκτωρ και Ακτωρ, σύμφωνα με την οποία η Ελλάκτωρ θα αναλάμβανε, έναντι της ΑΚΤΩΡ, την υποχρέωση να την στηρίξει οικονομικά (αν χρειάζονταν). Αυτό είναι το λεγόμενο σύστημα της δάνειας εμπειρίας και στήριξης, απολύτως νόμιμο και σύνηθες στην αγορά. Η διοίκηση προφανώς δε γνώριζε τη λύση και έχασε το έργο μέσα από τα χέρια της.
---
Ανεβαίνει η Attica Enterprises και εκτός του ότι παραμένει ένα πολύ μαζεμένο χαρτί είναι (η ελεύθερη διασπορά είναι στα όρια του 5%) έχει και κάποιους πολύ συγκεκριμένους λόγους να συνεχίζει ανοδικά: Πρώτον η κίνηση στα εμπορικά νησιά τον Ιούλιο και τον Αύγουστο κινήθηκε στα επίπεδα του 2019 χωρίς να έχουμε ισχυρές αναταράξεις από καύσιμα ή άλλα έκτακτα κοστολόγια. Σε πολλά δρομολόγια δεν υπήρχε χώρος ούτε στο κατάστρωμα, για καμπίνες και αυτοκίνητα ούτε συζήτηση. Δεύτερον είναι το βασικό περιουσιακό στοιχείο της MIG η οποία θα επιδιώξει να πουλήσει σε καλή τιμή τη συμμετοχή της βοηθώντας έτσι και την Τράπεζα Πειραιώς η οποία κατέχει ποσοστό περίπου 10% να εισπράξει ένα καλό τίμημα. Τρίτον ακούγονται πολλά για ένα γάμο πριν την πώληση με… νύφη από το εσωτερικό. Τα καλά νέα είναι ότι όλοι φαίνονται να είναι στην ίδια κατεύθυνση για το αίσιο τέλος του προξενιού. Προς το παρόν υπογραφές δεν έχουν μπει αλλά οι διερευνητικές επαφές φαίνεται να έχουν προχωρήσει πολύ.
---
Αν η χθεσινή χρηματιστηριακή συνεδρίαση που σημαδεύτηκε από την υπέρβαση των 905-907 μονάδων σε επίπεδο Γενικού Δείκτη, δεν εξελιχθεί σε bull trap, σηματοδοτεί την έναρξη ενός νέου ανοδικού κύματος για την αγορά της Αθήνας και το πέρας μιας διορθωτικής πορείας που τελικά θα αποδειχθεί πολύ πιο ρηχή από εκείνη που εκτιμούσαν αρκετοί αναλυτές.
Συνομιλώντας με τους καλούς συμβουλάτορες της, η στήλη καταλαβαίνει ότι το ελληνικό Χρηματιστήριο μάλλον έχει να δώσει, παρά να πάρει το επόμενο διάστημα στην πορεία του προς τις 1000 μονάδες. Το βλέπει κανείς στα «καλά χαρτιά» όπως η ΔΕΗ που έκανε χθες νέα υψηλά από τον Σεπτέμβριο του 2014, στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που δείχνει να ανοίγει το δρόμο για τιμές άνω των 10 ευρώ και μεσοπρόθσμα για τα 11,30 ευρώ, στη Viohalco που στοχεύει στη ζώνη 5,20 – 5,50 ευρώ, στη Mytilineos που αν σπάσει τη ζώνη αντίστασης των 16 ευρώ, στοχεύει για κεφαλαιοποίηση άνω των 2,28 δισ. ευρώ σε αυτή τη φάση, κ.α
---
Ήρθε η σειρά της Fitch, μετά τη Moody’s να «απογειώσει» την Intralot. Ο οίκος αξιολόγησης αναβάθμισε το Μακροπρόθεσμο IDR σε “CCC +” αναγνωρίζοντας την επαρκή κάλυψη της εξυπηρέτησης του χρέους επί τη βάσει της πρόσφατης επιτυχημένης συμφωνίας με τους ομολογιούχους.
Στην έκθεση της μάλιστα η Fitch τονίζει μεταξύ άλλων ότι μετά την αναδιάρθρωσή της, η Intralot έχει χαρακτηριστικά επιχειρηματικού προφίλ (B- / Stable). Αναγνωρίζει επίσης την επαρκή κάλυψη των δανειακών υποχρεώσεων της μητρικής και αναβαθμίζει και το παλαιό ομόλογο λήξης 2024 σε CCC+, ενώ παράλληλα λαμβάνει υπόψη τη συνεισφορά της αμερικανικής θυγατρικής στο λόγο ανάκαμψης (recovery ratio) του ομολόγου του 2024 με τη βαθμίδα RR4 (λαμβάνοντας υπόψη και περιορισμούς λόγω βαθμολογίας της χώρας έδρας που είναι η Ελλάδα). Τέλος η Fitch υπογραμμίζει τη μεγάλη (διψήφια) ανάκαμψη του Ebidta το 2021 από την κρίση της πανδημίας και υπολογίζει ότι το ενοποιημένο Ebidta του Ομίλου θα κυμανθεί στην περιοχή των 85-90 εκατ. ευρώ τα ερχόμενα χρόνια.
---
Tις θετικές προοπτικές της Alpha Bank αναφέρει σε νέα της ανάλυση η Axia, η οποία διατηρεί σύσταση αγοράς της μετοχής με τιμή στόχο τα 1,65 ευρώ. Τα αποτελέσματα της τράπεζας ανακοινώνονται στις 26 Αυγούστου και η Axia αναμένει βελτίωση μέρους των οικονομικών μεγεθών της Alpha. Ειδικότερα τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη της τράπεζας για το β’τρίμηνο αναμένεται να αγγίξουν τα 83 εκατ.ευρώ, κάτι που σημαίνει δείκτη απόδοσης ενσώματων ιδίων κεφαλαίων 4,9%. Μάλιστα η Axia προβλέπει πως θα βελτιωθούν τα έσοδα από αμοιβές και προμήθειες. Όπως αναφέρουν οι αναλυτές, το προσεχές διάστημα αναμένεται να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον η υλοποίηση του επιχειρηματικού σχεδίου της τράπεζας και ειδικότερα ο μονοψήφιος δείκτης NPE έως το 2022.
---
Τουρκική οικονομία και υποχρεώσεις ύψους 14,25 εκατ.ευρώ βάζουν δύσκολα στην Αγροτικός Οίκος Σπύρου. Η εισηγμένη βρίσκεται σε φάση διαπραγματεύσεων με τα τραπεζικά ιδρύματα για τα μακροπρόθεσμα δάνεια που έχει λάβει και έχουν ήδη καταστεί ληξιπρόθεσμα. Διαχειρίστρια των τραπεζικών δανείων είναι η Intrum (Πειραιώς) και η QQuant Master (Αttica). Το ένα δύσκολο στοίχημα της εισηγμένης είναι η επίλυση του βραχνά των χρεών. Το δεύτερο είναι η τουρκική οικονομία, με τον ορκωτό στις οικονομικές καταστάσεις της εισηγμένης να σημειώνει: «ιδιαίτερα η επιδείνωση της δραστηριότητας της συμμετοχής της εταιρείας στην τουρκική οικονομία, κυρίως λόγω της σοβαρής υποτίμησης που έχει δεχθεί το νόμισμά της, υποδηλώνουν την ύπαρξη ουσιώδους αβεβαιότητας, η οποία ενδεχομένως, θα εγείρει σημαντική αμφιβολία σχετικά με τη δυνατότητα του ομίλου και της εταιρείας να συνεχίσει τη δραστηριότητά της». Δύσκολα τα πράγματα…
Από όλα τα καλά έχει η Γενική Συνέλευση της Performance στις 9 Σεπτεμβρίου: α) Μέρισμα, β) split της μετοχής στα 3 γ) Stock Options και δ) Αύξηση κεφαλαίου έως 5 εκατ. ευρώ. Δεν διευκρινίζεται αν η αύξηση θα συνδυαστεί με μετάταξη στην Κύρια Αγορά του ΧΑ.
---
Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα εθελούσιας αποχώρησης υπαλλήλων της Εθνικής Τράπεζας στην Κύπρο με την συμμετοχή 139 υπαλλήλων. Μετά την Τράπεζα Πειραιώς και την Εθνική Τράπεζα παράγοντες του χώρου εκτιμούν ότι και η AlphaBankθα προχωρήσει σε νέο πλάνο εθελούσιας.
---
Αν σας έχει δημιουργηθεί η απορία γιατί δεν πέφτουν οι τιμές στα πρατήρια ενώ το αργό πετρέλαιο υποχωρεί η εξήγηση βρίσκεται στα περιθώρια διύλισης: Το επιμέρους περιθώριο για την βενζίνη μετά το ράλι του Ιουλίου (14 $) βρίσκεται σε επίπεδα Οκτωβρίου 2019 ενώ το ντήζελ παραμένει σχετικά σταθερό και πάντως πολύ μακριά από τα προ-κρίσης επίπεδα. Οι τιμές πάντως των αργών δε βοηθούν τη διύλιση να υπεραποδώσει όπως συνέβαινε τακτικά στο παρελθόν. Κατά την περίοδο Ιουλίου και Αυγούστου τα Ουραλικά μίγματα ήταν ακριβότερα 2 με 3 δολάρια το βαρέλι από το Βrent. Παρόλα αυτά λόγω της σημαντικής αύξησης της τουριστικής κίνησης αλλά και της ομαλοποίησης της διεθνούς αγοράς τα διυλιστήρια αναμένεται να έχουν ένα συμπαθητικό τρίτο τρίμηνο. Αύριο Πέμπτη 26 Αυγούστου τα Ελληνικά Πετρέλαια θα ανακοινώσουν το β’ τρίμηνο και ενδεχομένως στην τηλεδιάσκεψη να έχουμε μια πρώτη αίσθηση του πως εξελίσσεται το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου.
Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.