Black Box: Μετά τη συνάντηση Μητσοτάκη - Ντίμον. Ώρα Ναυπηγείων, τα παράδοξα της Ελλάκτωρ και το ιερό real estate

Όλο και πιο κοντά έρχεται η λύση για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, αλλά και η επόμενη μέρα για την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία και τον ρόλο που μπορεί αυτή να διαδραματίσει στην ευρύτερη περιοχή.  Την προσεχή Πέμπτη, ολοκληρώνεται το διάστημα των δεκαπέντε ημερών που δόθηκε για την προώθηση της διαδικασίας εξυγίανσης, δια στόματος του Πρωθυπουργού και οι εξελίξεις αναμένονται με εξαιρετικό ενδιαφέρον από κάθε εμπλεκόμενη  πλευρά. Αν και σήμερα ήταν προγραμματισμένη γενική συνέλευση των εργαζομένων στα ναυπηγεία για την ενημέρωση τους σχετικά με την πορεία της διαδικασίας, τελικά υπήρξε μετάθεση της συνέλευσης για την Πέμπτη. 

Κατά την διάρκεια της γενικής συνέλευσης αναμένεται να υπάρξει η πολυπόθητη ενημέρωση για το χρονοδιάγραμμα αλλά και συγκεκριμένες διαδικασίες που θα ακολουθηθούν. Υπενθυμίζεται πως για την ολοκλήρωση της διαδικασίας θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση, ώστε να ξεπεραστούν τυπικά εμπόδια και να κατατεθεί στο δικαστήριο το σχέδιο εξυγίανσης από την Onex Elefsis Shipyards με τη στήριξη της αμερικανικής αναπτυξιακής τράπεζας DFC και τη συμβολή της Ιταλικής Fincantieri .  

Υπεύθυνος για την διαδικασία έχει οριστεί ο Υπουργός Ανάπτυξης  Άδωνις Γεωργιάδης αλλά και για τις συνεννοήσεις μεταξύ των αρμόδιων Υπουργών, της ONEX και της Ernst & Young. Η πλευρά των επενδυτών έχει καταθέσει σχέδιο εξυγίανσης που προβλέπει την ανάληψη περί των 210-230 εκατομμυρίων ευρώ υποχρεώσεων, αλλά και επενδύσεις ύψους 150-200 εκατομμύρια ευρώ σε βάθος 10ετιας

---

Δύο μήνες μετά τη συνάντηση του επικεφαλής της JP Morgan Τζέιμι Ντίμον με τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου, φαίνεται πως οι επενδυτικές έχουν ήδη αρχίσει να κάνουν τις κινήσεις τους για να έρθουν στην Ελλάδα. Η JP Morgan όπως μαθαίνει η στήλη τρέχει την ενίσχυση του γραφείου της στη χώρα μας, όπως άλλωστε είχε δηλώσει ο ισχυρός άνδρας της επενδυτικής. Η αλλαγή του επενδυτικού κλίματος, οι προοπτικές ανάπτυξης, παρά τις αβεβαιότητες και η προοπτική της επενδυτικής βαθμίδας, κάνουν την Αθήνα ξανά hot προορισμό για τις επενδυτικές τράπεζες. Μετά τις Goldman Sachs, Deutsche Bank που ενισχύουν την παρουσία τους στη χώρα μας, ήρθε η ώρα νέας άφιξης στην Ελλάδα.

Ειδικότερα, ενισχύει την παρουσία της στην ελληνική αγορά η Schroders καθώς η χώρα μας εξελίσσεται σε στρατηγικής σημασίας αγορά στην περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης και Μεσογείου για τον οίκο, ο οποίος μάλιστα στοχεύει σε μηδενικό αποτύπωμα (net zero) γεγονός που υποδηλώνει και την κατεύθυνση των επενδύσεων που τον ενδιαφέρουν.

Στα πλαίσια της ενεργότερης συμμετοχή της στην Ελλάδα και η δημιουργία θέσης «Head of Greece, Cyprus & Malta», με επικεφαλής τον κ. Δημήτρη Μπατζή. Μέχρι στιγμής η συνεργασία της Schroders με τις ελληνικές τράπεζες που δίνουν πρόσβαση στους πελάτες τους στα προϊόντα της εταιρίας, είναι εξαιρετικά επιτυχημένη.

Στρατηγικοί στόχοι του οίκου είναι να αναπτύξει τις δραστηριότητές της στο asset management, να δημιουργήσει στενότερες σχέσεις με τους τελικούς πελάτες και να επεκτείνει τα private assets τους και τα alternatives.

Η Schroders που διαχειρίζεται assets 870 δισ. δολαρίων έχει το πλέον διαφοροποιημένο επιχειρηματικό μοντέλο από οποιονδήποτε asset manager στο Ηνωμένο Βασίλειο ανά γεωγραφική περιοχή, κατηγορία assets και τύπο πελάτη. Προσφέρει καινοτόμα προϊόντα και λύσεις σε πέντε επιχειρηματικούς τομείς λύσεων: θεσμικά, αμοιβαία κεφάλαια, ιδιωτικά περιουσιακά στοιχεία και alternatives και διαχείριση πλούτου. Στους πελάτες της συμπεριλαμβάνονται ασφαλιστικές εταιρείες, συνταξιοδοτικά προγράμματα, κρατικά επενδυτικά αμοιβαία κεφάλαια, δωρεές και ιδρύματα.

Διαχειρίζεται επίσης περιουσιακά στοιχεία για τελικούς πελάτες, στο πλαίσιο των σχέσεων με distributors, οικονομικούς συμβούλους και διαδικτυακές πλατφόρμες. To Wealth Management της Schroders αντικατοπτρίζει τη στρατηγική της φιλοδοξία να παρέχει υπηρεσίες διαχείρισης πλούτου και οικονομικού σχεδιασμού σε πελάτες σε όλο το σχετικό φάσμα.
---
Τα ανεξήγητα παράδοξα που αφορούν στην Ελλάκτωρ συνεχίζονται. Από ορισμένους κύκλους αφήνεται να εννοηθεί ότι οι επιχειρηματίες Δ. Μπάκος και Γ. Καϋμενάκης, που διαθέτουν το 30,1% της εταιρείας, δέχτηκαν πρόταση του Γ. Σμετς που έγινε γνωστός στη  Ελλάδα για την συμμετοχή του στον ΟΠΑΠ, να αγοράσει το ποσοστό τους. Βέβαια είναι περίεργο συναλλαγή αυτού του ύψους να γίνεται αντικείμενο «αποκαλυπτικών» πληροφοριών πριν συμβεί...

Άλλες πληροφορίες πάλι διατυπώνουν την εκτίμηση ότι τα πολλαπλά ζητήματα που έχουν ανακύψει στην Ελλάκτωρ και η παρέμβαση τόσο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, όσο κυρίως και της Επιτροπής Ανταγωνισμού, οδηγούν σε εξελίξεις. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως οι Ολλανδοί ίσως αποεπενδύσουν πριν έρθουν αντιμέτωποι με πιθανή αρνητική απόφαση των εποπτικών αρχών, που βρίσκονται σε επικοινωνία με τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές. Ούτε όμως και αυτό είναι λογικό να κυκλοφορεί ως πληροφορία… Συνεπώς προτιμάμε να μείνουμε στην κοινή λογική.

---

Την πολιτική των μερισμάτων συνεχίζει και φέτος η διοίκηση του ΟΛΘ και προτείνει 1,50 ευρώ ανά μετοχή, δηλαδή μερισματική σχεδόν 6%. Σημειώστε πως θα δοθεί προς τα τέλη Απρίλη. Παράλληλα καλά τα πήγε και από πλευράς κερδοφορίας δημοσιεύοντας κέρδη 20 εκατ. ευρώ σε ενοποιημένη βάση και να σημειωθεί πως δεν υπάρχει ουσιαστικά σύγκριση, αφού ο όμιλος δημιουργήθηκε στα τέλη του 2020. Ο προβλήτας 6 είναι η μεγάλη επένδυση και ουσιαστικά η ολοκλήρωσή του θα δυναμώσει και τον ίδιο τον οργανισμό, αλλά θα προσφέρει και στη χώρα, είτε μέσω φόρων, είτε μέσω δραστηριότητας που βελτιώνει την ανάπτυξη και δημιουργεί συνέργειες στην ευρύτερη περιοχή. Την ίδια στιγμή οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων το 2022 αναμένεται να είναι σημαντικά περισσότερες από πέρυσι.
 ---

Δύσκολη μέρα για τους αναλυτές η σημερινή, καθώς έχουν προγραμματιστεί πέντε τηλεδιασκέψεις εταιρειών. Το πρόγραμμα επομένως είναι κάπως βαρύ και ξεκινάει με τη διοίκηση του ΟΛΘ στις 13:30 να ενημερώνει για τα αποτελέσματα του 2021 και τις προοπτικές του 2022, συνεχίζεται με Briq Properties και μετά παίρνουν τη σκυτάλη ΕΧΑΕ, Aegean Airlines και Epsilon Net. Λόγω και του πολέμου το τι θα πουν οι διοικήσεις είναι αρκετά σημαντικό. Ειδικά η εικόνα που θα δώσει για παράδειγμα η Aegean για την πορεία του τουρισμού στη χώρα, ή οι τάσεις στα ακίνητα. Πάγωσαν οι κρατήσεις ή θα πάει καλά ο τουρισμούς όπως αναμενόταν πριν τον πόλεμο και άρα και η ελληνική οικονομία; Μειώνονται οι αποδόσεις των ακινήτων λόγω του πολέμου ή παραμένουν σε καλά επίπεδα;
---

Έστω και με κάποια καθυστέρηση, προχωρούν οι μεγάλες αναγκαίες αλλαγές στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Υπάρχει πιο σημαντικό κομμάτι του παζλ από το γνωστό και ως τροχαίο υλικό; Μάλλον όχι και γι’ αυτό η πιστοποίηση που έλαβε για τρεις αμαξοστοιχίες της η Trenitalia, που ελέγχει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είναι μεν μία τυπική, αλλά ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη. Κι αυτό διότι οι αμαξοστοιχίες αυτές θα μπουν στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, βελτιώνοντας την ταξιδιωτική εμπειρία και τις υπηρεσίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όπου όμως, απαιτούνται ακόμη, πολλά βήματα να γίνουν για να βελτιωθούν οι συνθήκες. Κι αν οι επιβατικές μεταφορές είναι το ένα κομμάτι του ψηφιδωτού, ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει ότι το άλλο κομμάτι είναι οι εμπορευματικές μεταφορές, των οποίων η μεγάλη σημασία έχει φανεί, ήδη, από το ξέσπασμα της πανδημίας στην Κίνα το 2020. Και στον τομέα αυτό, έρχονται, ύστερα από πολλά χρόνια, αλλαγές. Σε πρώτη προτεραιότητα βρίσκεται το logistics park στο Θριάσιο Πεδίο, του οποίου η σύμβαση παραχώρησης θα πρέπει να κυρωθεί από τη Βουλή-ύστερα από το πράσινο φως του Ελεγκτικού Συνεδρίου- ώστε ο ανάδοχος, η Goldair-ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ να ξεκινήσει τις κατασκευαστικές εργασίες. Το έργο αυτό, μαζί με το Θριάσιο ΙΙ (του οποίου η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών ορίστηκε για τα τέλη Ιουνίου) και τα σχέδια που υπάρχουν για την παραχώρηση των λιμένων Καβάλας και Αλεξανδρούπολης, υπόσχονται να αλλάξουν την εικόνα σε αυτό που αποκαλούμε συνδυασμένες  μεταφορές.

 ---

Έχει μειωθεί το κόστος στις τηλεπικοινωνίες και δη στις υπηρεσίες φωνής και δεδομένων; Αν και στην Ελλάδα μας αρέσουν οι εύκολοι αφορισμοί, η απάντηση στο ερώτημα είναι καταφατική και προκύπτει από τα στοιχεία για τα έσοδα των παρόχων. Για να γίνουμε ακριβέστεροι, τα έσοδα των παρόχων που αποτυπώνουν το πραγματικό κόστος για τους συνδρομητές (σε αντίθεση με τις τιμές καταλόγου), το 2021 οι τιμές (προ φόρων) των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας μειώθηκαν κατά -11,2%, ενώ για τα δεδομένα μειώθηκαν κατά -26,3% έναντι του 2020, παρά τις πληθωριστικές πιέσεις. Την ίδια στιγμή, η χρήση υπηρεσιών φωνής και data καταγράφει συνεχώς ανοδική πορεία από το 2020 που υπήρξε το πρώτο έτος εκδήλωσης της πανδημίας.

Πέρυσι, υπολογίζεται ότι η μέση μηνιαία κατανάλωση data για ενεργούς συνδρομητές αγγίζει τα 8 GB από 1,5 GB πριν από τρία χρόνια, με τους όγκους στα δεδομένα και τα λεπτά ομιλίας να αυξάνονται κατά 53,8% και 8% αντίστοιχα, σε σχέση με το 2020. Το 2021 οι όγκοι στα δεδομένα και τα λεπτά ομιλίας αυξήθηκαν κατά 53,8% και 8% αντίστοιχα, σε σχέση με το 2020. Πλέον, το στοίχημα είναι να προχωρήσουν οι αναγκαίες επενδύσεις με στόχο και την εξάπλωση του δικτύου 5G. Υπολογίζεται ότι έως το 2030 τα κεφάλαια σε υποδομές δικτύων και κλαδικές εφαρμογές 5G θα φτάσουν τα 6,5 δισ. ευρώ.

---
Στο κλαμπ των ελληνικών εταιρειών πληροφορικής που εμφάνισαν ισχυρότερα μεγέθη το 2021, έναντι του 2020 ανήκει η Byte Computer. Ίσως όχι άδικα διότι η εισηγμένη, σε επίπεδο ομίλου, εμφάνισε πέρυσι τζίρο 40 εκατ. ευρώ από 32 εκατ. ευρώ και λειτουργικά κέρδη 5,6 εκατ. ευρώ από 3,4 εκατ. Η εταιρεία εκτιμά ότι θα ενισχύσει τα καθαρά της αποτελέσματα ακόμη περισσότερο τη φετινή χρονιά, προσβλέποντας και στην ανάληψη νέων μεγάλων έργων για λογαριασμό του Δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα. Τα έργα στα οποία ποντάρει, μεταξύ άλλων, η Byte περιλαμβάνουν την υπηρεσία λειτουργίας συστήματος διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού HRMS (2,7 εκατ. ευρώ), την προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής στο Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας  και  την ανανέωση των αδειών χρήσης του εξοπλισμού ασφάλειας των πληροφοριακών συστημάτων της Η.ΔΙ.Κ.Α. και υποστήριξης αυτών για ένα έτος (204,8 χιλ. ευρώ). Όλα δείχνουν, ανεξαρτήτως των γενικότερων εξελίξεων, ότι η φετινή χρονιά θα είναι καλή για τις εταιρίες πληροφορικής.

---
Ψηλά στην λίστα των προγραμματισμένων, για την Τετάρτη, πιο ακριβών πλειστηριασμών ακινήτων, δηλαδή αυτών με την μεγαλύτερη τιμή εκκίνησης βρίσκονται οι ιδιοκτησίες της Μονής Εμμαούς. Πρόκειται για ισόγειο κατάστημα 60 τ.μ. υπερυψωμένο ισόγειο  206 τ.μ., και τρία ακόμη ακίνητα στον πρώτο, δεύτερο και τρίτο όροφο πολυκατοικίας στην οδό Θησέως στην Καλλιθέα. Από αυτά το μικρότερο διαμέρισμα έχει επιφάνεια 307 τ.μ. και το μεγαλύτερο 1.380 τ.μ., ενώ ο πλειστηριασμός περιλαμβάνει και περίπου 23 θέσεις στάθμευσης, με τη συνολική τιμή εκκίνησης να τοποθετείται σε 3 εκατ. ευρώ.

Το δεύτερο ακριβό ακίνητο της Μονής περιλαμβάνει πενταώροφο κτίριο γραφείων, συνολικού εμβαδού άνω των 2.000 τ.μ., που βρίσκεται στην οδό Μετσόβου στην Αθήνα και εκποιείται προς 1,9 εκατ. ευρώ. Τα ακίνητα θεωρούνται, σε μεγάλο βαθμό, προνομιακά και αυτή την περίοδο του υψηλού πληθωρισμού τιμών στα οικοδομικά υλικά, ίσως να προσελκύουν λίγο περισσότερο το ενδιαφέρον των επενδυτών. Κι αυτό επειδή τα greenfield projects τείνουν να αποτελέσουν ιδιαίτερα ακριβή υπόθεση.

Ας σημειωθεί ότι η Μονή Εμμαούς είχε εμπλακεί, πριν από μερικά χρόνια, σε μια υπόθεση με τραπεζικές χορηγήσεις 11,5 εκατομμυρίων ευρώ στο όνομα συγκεκριμένων πιστών. Πάντως, τον Μάρτιο του 2019 το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων με παραπεμπτικό βούλευμα έκρινε αθώους τους τέσσερις κατηγορούμενους.
---

Διατηρεί την προτίμησή της για τις ελληνικές μετοχές στο περιβάλλον των αναδυόμενων αγορών η Goldman Sachs, εκτιμώντας ότι θα σημειώσουν από τις μεγαλύτερες αποδόσεις στις αναδυόμενες αγορές σε ορίζοντα 12μήνου, καθώς το όπλο του τουρισμού θα ξεχωρίσει φέτος.
Σε έκθεση της για τις επιπτώσεις της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία στις αναδυόμενες αγορές, η αμερικανική επενδυτική τράπεζα συστήνει rotation στις αγορές της Λατινικής Αμερικής και σε αγορές που στηρίζονται στον τουρισμό, όπως η Ελλάδα και η περιοχή της νοτιοανατολικής Ασίας.

Για την Ελλάδα η Goldman διατηρεί τον στόχο των 1.175 μονάδων για τον γενικό δείκτη σε 12μηνο ορίζοντα, εκτιμώντας ότι τα κέρδη ανά μετοχή των ελληνικών εισηγμένων θα αυξηθούν 17,8% φέτος και κατά 21,5% το 2023, από τις υψηλότερες αυξήσεις στον κόσμο των αναδυόμενων αγορών. Ο πολλαπλασιαστής κερδών (Ρ/Ε) της ελληνικής αγοράς βρίσκεται στο 10χ και η μερισματική απόδοση είναι ελκυστική στα επίπεδα του 3%.  

---
Καθώς εντείνονται οι συζητήσεις για το αν η Ευρωπαϊκή Ένωση θα σταματήσει και αυτή, όπως οι ΗΠΑ, να χρησιμοποιεί ρωσικό πετρέλαιο, ένα ρεπορτάζ του Reuters μας βοηθά να πάρουμε μία εικόνα για το τι γίνεται αυτή την στιγμή στην ευρωπαϊκή ενεργειακή αγορά. Σύμφωνα λοιπόν με το διεθνές πρακτορείο, παρά το γεγονός πως πολλές μεγάλες πετρελαϊκές επιχειρήσεις σταμάτησαν να χρησιμοποιούν και να παραγγέλνουν αργό πετρέλαιο από την Rosneft και τις άλλες μεγάλες ρωσικές εταιρείες, υπάρχουν αρκετά ευρωπαϊκά διυλιστήρια που είτε εξ ανάγκης είτε εξ επιλογής εξακολουθούν να βασίζονται στις ρωσικές προμήθειες. Πιο χαρακτηριστικές είναι κάποιες περιπτώσεις διυλιστηρίων που ανήκουν μερικώς ή εξ ολοκλήρου σε ρωσικές εταιρείες, κυρίως στην Rosneft ή την Lukoil. 

Η Βουλγαρική Neftochim Burgas, η οποία ανήκει στην Lukoil, προμηθεύεται το 60% του αργού πετρελαίου από την Ρωσία, και απ’ ότι φαίνεται εξακολουθεί την διύλισή του. Δύο γερμανικά διυλιστήρια που ανήκουν μερικώς στην Rosneft, το Miro και το PCK Schwedt, δεν φαίνεται να έχουν σταματήσει την χρήση ρωσικού πετρελαίου, όπως και το Leuna, στην ανατολική μεριά της Γερμανίας, το οποίο ανήκει μεν στην Γαλλική TotalEnergies αλλά προμηθεύεται πετρέλαιο από τον πετρελαιαγωγό Druzhba και δεν έχει πολλές επιλογές δεδομένης της γεωγραφικής της θέσης μακριά από λιμάνια. Παρόμοια είναι η κατάσταση στα διυλιστήρια της Ουγγρικής MOL στην Κροατία, την Ουγγαρία και την Σλοβακία. Αντίθετα, η πολωνική εταιρεία PKN Orlen, με διυλιστήρια στην Λιθουανία, την Πολωνία και την Τσεχία, έχει ήδη ανακοινώσει πως ετοιμάζεται για πλήρη διακοπή των προμηθειών ρωσικού αργού πετρελαίου. 

Το ίδιο έχουν κάνει, με διάφορους τρόπους, πολλές μεγάλες επιχειρήσεις, όπως οι βρετανικές BP και Shell, η ιαπωνική ENEOS, η ιταλική ENI, η φινλανδική Neste και άλλες πολλές. Αυτές που όχι μόνο δεν σταμάτησαν τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου αλλά έχουν αυξήσει τις παραγγελίες τους από την έναρξη του πολέμου και μετά, είναι οι μεγάλες ινδικές εταιρείες, οι οποίες αγοράζουν με μεγάλη προθυμία, και, σύμφωνα με έντονη σχετική φημολογία, με πολύ μεγάλη έκπτωση, τα ρωσικά φορτία που δεν κατευθύνονται πλέον στην Δύση. Και η Hindustan Petroleum, και η Indian Oil Corporation και η Nayara Energy (μερικώς ελεγχόμενη από την Rosneft) συνεχίζουν κανονικά τις παραγγελίες τους, αυξάνοντας κατά πάσα πιθανότητα τις ποσότητες που αγοράζουν. Προς το παρόν, φαίνεται πως τα έσοδα από πωλήσεις ενεργειακών πρώτων υλών θα εξακολουθούν να ρέουν προς την Μόσχα, μειωμένα μάλλον αλλά καθόλου αμελητέα.  

---
Μία μόνο λέξη στην έκθεση των ορκωτών ελεγκτών δημιούργησε προβληματισμό στην αγορά για τις οικονομικές καταστάσεις του USDC, του δεύτερου μεγαλύτερου stablecoin με κεφαλαιοποίηση 52 δισ. δολαρίων. Από τον Οκτώβριο του 2018, η Grant Thorton πιστοποιούσε ότι οι λογαριασμοί ήταν correctly stated, ωστόσο τον τελευταίο μήνα η λέξη άλλαξε σε fairly stated. Oι εκπρόσωπο της Circle που εκδίδει το νόμισμα (η οποία ετοιμάζεται να εισέλθει στο χρηματιστήριο με αποτίμηση 9 δισεκατομμυρίων δολαρίων) αναφέρουν ότι η προσαρμογή έγινε στο πλαίσιο της προετοιμασίας για μια επερχόμενη αλλαγή στα λογιστικά πρότυπα. 

Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.