-Με bonus από την έκδοση του νέου επταετούς ομολόγου -που εκτός απροόπτου αναμένεται να ολοκληρωθεί σήμερα- η χθεσινή συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου. Δεδομένου του νέου προγράμματος ποσοτικής χαλάρωσης, της επαναφοράς του waiver αλλά και των υπόλοιπων μέτρων που έχουν ληφθεί για την αντιμετώπιση του κορονοϊού, η κυβέρνηση κινούμενη έξυπνα και δείχνοντας ότι έχει στρατηγική σπεύδει να εκμεταλλευτεί τη συγκυρία.
- Τα χρηματιστήρια ενσωματώνουν στις αποτιμήσεις τους τις πρώτες αποφάσεις για χαλάρωση των μέτρων αντιμετώπισης του κορονοϊου, τροχιά που δείχνει να ακολουθεί και το ΧΑ λόγω της διαφαινόμενης σταδιακής χαλάρωσης των μέτρων που φαίνεται πως θα ξεκινήσει στην Ελλάδα από το Μάιο.
- Πρωταγωνιστής των τελευταίων συνεδριάσεων η μετοχή της ΕΛΛΑΚΤΩΡ η οποία ενόψει του Πάσχα κυριολεκτικά νεκραναστήθηκε καθώς και χθες κινήθηκε έντονα ανοδικά (κέρδη 20,73%) και έφτασε πλέον τα 0,97 ευρώ. Ποσοστιαία η άνοδος είναι μεγάλη, αλλά η μετοχή μόλις τώρα πλησίασε το όριο του 1 ευρώ με την κεφαλαιοποίηση να φτάνει μόλις τα 209 εκατομμύρια. Μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα η τιμή της ΕΛΛΑΚΤΩΡ διπλασιάστηκε από τα χαμηλά της και φαίνεται πως αυτό συνδέεται τόσο με τα σενάρια σε σχέση με το μέλλον του διαγωνισμού για τη γραμμή 4 του μετρό, όσο και με ρήτρες της χρηματοδότησης που έχει δοθεί από τη Farallon.
- Δεν υπάρχει αμφιβολία πως το μεγάλο θύμα του κορονοϊού είναι οι τουριστικές επιχειρήσεις, υπό την έννοια ότι οι ζημίες είναι εκτεταμένες και άμεσα ορατές. Πολύ μεγάλη όμως είναι και η ζημιά που υφίσταται ο κλάδος των πετρελαιοειδών. Τα διυλιστήρια είναι αντιμέτωπα με δραστική συρρίκνωση του περιθωρίου διύλισης, μείωση των εξαγωγών, όπως και μείωση της κατανάλωσης στην εσωτερική αγορά λιανικής καθώς υπάρχει μεγάλη πτώση στη ζήτηση καυσίμων.
- Μεγάλος θρήνος έχει ξεσπάσει και στους καναλάρχες. Η πτώση της διαφήμισης έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις κι όχι μόνον ως προς τον όγκο, αλλά και ως προς τις τιμές. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως εκτός από την πασχαλινή αγορά έχουν ακυρωθεί και πολλά διαφημιστικά προγράμματα από εταιρείες λιανικής καταναλωτικών ειδών (ρούχα καλλυντικά κλπ) καθώς με κλειστά καταστήματα δεν διαφημίζονται προϊόντα εκτός αυτών που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ. Ταυτόχρονα έπεσαν και οι τιμές για τα διαφημιστικά πακέτα, με αποτέλεσμα οι τηλεοπτικοί σταθμοί να βρίσκονται μπροστά σε μεγάλες ζημιές.