Η σύλληψη της πυραμίδας της Wind Media, μέσω της οποίας πολλοί πίστευαν ότι θα πλουτίσουν απλώς κάνοντας like σε βίντεο στο YouTube είναι σατανική και εξασφαλίζει ότι οι εγκέφαλοι του σχήματος Πόντσι θα παραμείνουν στην αφάνεια. Σε αυτό καταλήγει κάποιος εάν εξετάσει πώς είχε στηθεί η καλοδουλεμένη αυτή απάτη. Οι «ιδρυτές» της πυραμίδας υπόσχονταν καλά χρήματα, όπως θα έλεγαν ορισμένοι στην αγορά, για μερικά likes την ημέρα. Προϋπόθεση ήταν οι ενδιαφερόμενοι να αγοράσουν κάποια από τα πακέτα που διέθετε η εταιρεία. Κι αν κατάφερναν να πείσουν γνωστούς και φίλους τους να γίνουν μέλη της πλατφόρμας θα εξασφάλιζαν και επιπρόσθετα γενναία ποσά.
Για παράδειγμα, αγοράζοντας, μία φορά, το πακέτο αξίας 600 ευρώ, εξασφάλιζε κάποιος μηνιαίο εισόδημα άνω των 720 ευρώ. Αρκεί να έκανε 15 likes την ημέρα σε ορισμένους συνδέσμους. Υπάρχουν εύπιστοι που νόμιζαν ότι θα πλουτίσουν επειδή θα έκαναν μερικά likes; Μοιάζει απίστευτο αλλά η απάντηση είναι καταφατική, καθώς, βάσει ορισμένων μετριοπαθών εκτιμήσεων, τα μέλη της πλατφόρμας της Wind Media υπολογίζεται ότι ήταν πολλές χιλιάδες. Σε κάποια από τα πρώτα μέλη πιστώνονταν λεφτά στους λογαριασμούς (αλλά η ανάληψή τους γινόταν υπό προϋποθέσεις). Αυτό σε συνδυασμό με τα bonus που θα έπαιρναν όσοι στρατολογούσαν νέους πελάτες στην πλατφόρμα, οδηγούσε σε εκστρατείες προσέλκυσης νέων μελών. Αυτό πρακτικά οδηγούσε, είτε στο «ντύσιμο» ολόκληρων ταξί με διαφημίσεις της εταιρείας, είτε τη διοργάνωση πάρτι. Με δικά τους έξοδα δηλαδή και χωρίς καμία επικοινωνία με τους «αρχηγούς», οι ομάδες της πλατφόρμας έφερναν νέα μέλη, προσδοκώντας σε γρήγορο πλουτισμό.
Ωστόσο, αγνοούσαν ότι στις πυραμίδες-στην καλύτερη περίπτωση- κερδίζουν μόνο οι πάνω-πάνω. Παράβλεπαν εξίσου ότι όταν κάποιος απαιτεί κατάθεση χρημάτων μόνο σε κρυπτονομίσματα, κάτι ίσως να μην πηγαίνει καλά. Κάπως έτσι, λοιπόν, «έσκασε» αυτή η...πολλά υποσχόμενη πλατφόρμα με αποτέλεσμα σήμερα κάποιοι να κλαίνε τα λεφτά τους και άλλοι να έχουν υπερχρεωθεί, καθώς είχαν κάνει δαπανήσει πολλά σε προβολή και διαφήμιση…Όσο για τον εγκέφαλο; Θα αναζητείται για πολύ, αφού η Wind Media ήταν κατά βάση το άθροισμα πολλών ομάδων που δρούσαν αυτόνομα με (κοινό) σκοπό την προσέλκυση πελατείας…
---
Επιβεβαιώνεται η πληροφορία που είχε μεταφέρει η στήλη σχετικά με το σχέδιο εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Ειδικότερα, σήμερα στις 11:00 συνεδριάζει υπό τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου, το υπουργικό συμβούλιο. Σε αυτό, από τον Άδωνι Γεωργιάδη και τον Χρήστο Σταϊκούρα θα παρουσιαστούν οι νομοθετικές πρωτοβουλίες για την εξυγίανση και αξιοποίηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας. Το σχέδιο εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας στη συνέχεια θα περάσει από τη Βουλή.
Επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ σε βάθος δεκαετίας, ανάληψη υποχρεώσεων 230 εκατ. ευρώ, δημιουργία 2.000 θέσεων εργασίας, εξόφληση των εργαζομένων αλλά και πολλαπλά οφέλη για την οικονομία με έμμεση αύξηση του ΑΕΠ κατά 0,5% , αποτελούν τα βασικά σημεία του σχεδίου της Onex και του Πάνου Ξενοκώστα για τα Ναυπηγεία. Ένα σχέδιο που στηρίζεται χρηματοδοτικά από την αμερικανική αναπτυξιακή τράπεζα DFC και στο αμυντικό κομμάτι συμμετέχει ιταλική Fincantieri.
---
Η αναδιάρθρωση αρχίζει να αποδίδει και η Alpha Bank εμφάνισε καλά κέρδη στο πρώτο τρίμηνο με τον δείκτη μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων να υποχωρεί στο 12%, αλλά να αναμένεται να πάει σε μονοψήφιο ποσοστό στο δεύτερο τρίμηνο. Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Βασίλης Ψάλτης, τόνισε πως ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει, αναμφίβολα, αντίκτυπο στην οικονομική ανάπτυξη. Όμως, παρά τις προκλήσεις, οι αναπτυξιακές προοπτικές της Ελλάδας παραμένουν ισχυρές για το 2022, με βελτίωση των ποσοστών απασχόλησης, ισχυρή ανάκαμψη του τουρισμού και νέες σημαντικές επενδύσεις στη χώρα.
Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 134 εκατ. ευρώ με τον δείκτη κεφαλαιακής επάρκειας να ανέρχεται στο 16,3% και τα καθαρά έσοδα από τόκους να υποχωρούν οριακά σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο και να διαμορφώνονται στα 283,2 εκατ. ευρώ. Οι αναλυτές περίμεναν χαμηλότερη κερδοφορία και μετά την Eurobank, η Alpha Bank εμφανίζει και αυτή ισχυρή κερδοφορία και δίνει τη σκυτάλη στην Εθνική που δημοσιεύει σήμερα. Μέρος αυτής της κερδοφορίας προεξοφλήθηκε χθες, αλλά κάποιοι αναλυτές σημειώνουν πως η τιμή θα πρέπει να δει το 1 ευρώ ξανά, καθώς η εκτίμηση της διοίκησης για τον δείκτη αποδοτικότητας ενσώματων ιδίων κεφαλαίων 5-6% το 2022 μπορεί να υποστηρίξει υψηλότερο δείκτη αποτίμησης προς ενσώματα ίδια κεφάλαια 0,5 φορές.
---
Η μεγάλη αύξηση των λειτουργικών δαπανών λόγω της ανόδου των τιμών φυσικού αερίου, υγρών καυσίμων, δικαιωμάτων ρύπων και της χονδρεμπορικής τιμής ενέργειας επηρέασαν τη λειτουργική κερδοφορία της εμπορίας της ΔΕΗ. Μέρος αντισταθμίστηκε από τη βελτίωση του περιθωρίου της παραγωγής, αλλά τελικά η επιχείρηση εμφάνισε ζημία 185,7 εκατ. ευρώ από 43,7 εκατ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης. Στο πρώτο τρίμηνο υπήρξε αύξηση των προβλέψεων για επισφαλείς απαιτήσεις πελατών ύψους 45,9 εκατ. ευρώ. Το EBITDA ωστόσο μειώθηκε στα 170 εκατ. ευρώ από 225,6 εκατ. ευρώ και είναι κοντά στις εκτιμήσεις των αναλυτών.
Στα θετικά η δήλωση της διοίκησης ότι επιμένει στην εκτίμηση για ΕΒΙΤDA κοντά στα επίπεδα του 2021 για το σύνολο της τρέχουσας χρήσης, παρά τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στον ενεργειακό κλάδο.
Έγιναν αυξημένες επενδύσεις στο δίκτυο διανομής και ο στόχος είναι στα επόμενα τρίμηνα να αυξηθεί το ύψος περαιτέρω σύμφωνα με το επιχειρηματικό πλάνο. Η υλοποίηση από πλευράς αδειοδότησης για έργα ΑΠΕ ισχύος 4GW είναι εξασφαλισμένη. Κατασκευάζονται ήδη 355MW και μέχρι το τέλος του έτους θα είναι έτοιμα τα 290MW. Παράλληλα, η ΔΕΗ στήριξε με 360 εκατ. ευρώ τους πελάτες της.
---
«Οι τιμές των κατοικιών στην ευρωζώνη ετοιμάζονται για διόρθωση, καθώς τα επιτόκια αρχίζουν να αυξάνονται, ως απάντηση στον υψηλότερο πληθωρισμό, δημιουργώντας μεγαλύτερους κινδύνους για τα νοικοκυριά με χαμηλό εισόδημα», προειδοποίησε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, σημειώνοντας ότι «περισσότερες εταιρείες είναι πιθανό να χρεοκοπήσουν, λόγω χαμηλότερης ανάπτυξης, υψηλότερου πληθωρισμού και αυξανόμενου κόστους δανεισμού».
«H βουτιά των μετοχών και η επιβράδυνση των πωλήσεων ακινήτων, θυμίζουν το σκάσιμο της στεγαστικής «φούσκας» μετά τα μέσα της δεκαετίας του 2000. Όπως είχα πει και το 2008, είναι σαν να βλέπεις ένα αεροπλάνο να πέφτει», δήλωσε ο Μάικλ Μπέρι στο Twitter, o επενδυτής που έβγαλε μια περιουσία από την κρίση των στεγαστικών δανείων και έγινε διάσημος από την κινηματογραφική ταινία «Τhe Big Short».
---
Επενδυτές που τοποθετούνται σε αμοιβαία κεφάλαια παγκοσμίως μπορεί να ρευστοποιήσουν μετοχές αξίας γύρω στα 350 δισ. δολαρίων φέτος, εκτιμά σε έκθεση της η Barclays, εκτός εάν οι φόβοι για επερχόμενη ύφεση λόγω του αβέβαιου μακροοικονομικού περιβάλλοντος και της σύσφιξης της νομισματικής πολιτικής υποχωρήσουν.
Οι επενδυτές πωλούν μετοχές μετά την έξαρση του πληθωρισμού που οδηγεί σε άνοδο των επιτοκίων και η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία επιδείνωσε τις πληθωριστικές πιέσεις. Η άνοδος του κόστους ενέργειας και εμπορευμάτων αυξάνει τα κόστη των επιχειρήσεων και πλήττει τις αποτιμήσεις τους προκαλώντας παράλληλα μεταβλητότητα στις παγκόσμιες αγορές αξιών.
Σύμφωνα με την Barclays, οι εκροές από τα μετοχικά αμοιβαία κεφάλαια σε προηγούμενες περιόδους πτωτικών αγορών κυμάνθηκαν γύρω στο 2,6% του ενεργητικού τους, όπως την περίοδο της χρηματοοικονομικής κρίσης του 2008-09. Φέτος ανέρχονται στο 0,3% του ενεργητικού τους που σημαίνει ότι υπάρχει το ενδεχόμενο για ένα πρόσθετο ξεπούλημα της τάξης των $350 δισ. φέτος ,αν δεν εκλείψουν οι ανησυχίες για ύφεση.
Τα μετοχικά αμοιβαία κεφάλαια είδαν καθαρές εκροές αυτό τον μήνα για πρώτη φορά από τον Αύγουστο του 2020, ωστόσο οι εκροές είναι μικρές σε σύγκριση με το $1,3 τρισ. των εισροών από το 2020. Η δυναμική της οικονομίας και οι αναθεωρήσεις των κερδών ανά μετοχή χαμηλότερα δείχνουν πως η πορεία του ταξιδιού θα φέρει πιθανότατα περισσότερες εκροές, εκτιμά η Barclays και θεωρεί ότι η χρηματιστηριακή αγορά των ΗΠΑ είναι πιο ευάλωτη από την Ευρωπαϊκή Ένωση λόγω των υψηλότερων αποτιμήσεων.
---
Δώδεκα χρόνια και δυόμιση μήνες. Αυτή είναι η μέση ηλικία των επιβατηγών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ. Είναι η μεγαλύτερη ηλικία που έχει καταγραφεί, δύο μήνες μεγαλύτερη από την αντίστοιχη το 2021, και είναι η πέμπτη χρονιά στην σειρά που σημειώνει αύξηση. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να εξηγήσουν αυτή την εξέλιξη, που στην ουσία σημαίνει πως οι Αμερικανοί πολίτες καθυστερούν να αντικαταστήσουν το παλιό τους όχημα με ένα νέο. Ειδικά από το 2020 και μετά, ήταν αδύνατον να αγοράσουν όσα αυτοκίνητα επιθυμούσαν, πρώτα λόγω της σημαντικής μείωσης της παραγωγής λόγω της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων της άνοιξης του 2020. Στην συνέχεια, το πρόβλημα στην ικανοποίηση της ζήτησης εντοπίστηκε στην μεγάλη έλλειψη μικροεπεξεργαστών που προκάλεσε σημαντική μείωση της παραγωγής σε όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Παρόμοια επίδραση είχαν και τα προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες για άλλα εξαρτήματα που χρειάζονται τα εργοστάσια αυτοκινήτων. Πολλοί έμποροι αυτοκινήτων δεν μπορούσαν να ικανοποιήσουν την ζήτηση για αρκετούς μήνες. Η σημαντικότατη αύξηση των τιμών των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, που μόλις πριν δύο μήνες φαίνεται πως έφτασε στο τέλος της, ήταν μία σαφής ένδειξη πως η ζήτηση για νέα οχήματα δεν μπορούσε να ικανοποιηθεί. Όμως, με την πάροδο του χρόνου φαίνεται πως η υπερβάλλουσα ζήτηση ίσως πάψει να είναι το πρόβλημα. Πολύ απλά διότι η συνεχής αύξηση των τιμών των νέων αυτοκινήτων αρχίζει να διώχνει κάποιους υποψήφιους αγοραστές.
Το φαινόμενο είναι πιο έντονο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς οι κατασκευάστριες εταιρείες έχουν προχωρήσει σε απανωτές αυξήσεις τιμών εξ αιτίας της συνεχούς αύξησης του κόστους των πρώτων υλών και γενικότερα του κόστους παραγωγής. Δεδομένου πως τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ήδη αρκετά πιο ακριβά από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα, αρχίζουν να εκφράζονται αμφιβολίες για την προθυμία των καταναλωτών να ξοδέψουν μεγάλα χρηματικά ποσά απλά και μόνο για να βοηθήσουν στην «πράσινη μετάβαση», ειδικά όταν βλέπουν την τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος να ανεβαίνει συνεχώς τους τελευταίους μήνες. Αν η αύξηση του κόστους παραγωγής δεν αντιμετωπιστεί σύντομα, δεν μπορούμε να αποκλείσουμε την πιθανότητα να δούμε την μέση ηλικία των επιβατηγών αυτοκινήτων των ΗΠΑ να συνεχίσει να ανεβαίνει για αρκετό καιρό ακόμα. Αυτό σίγουρα δεν θα είναι καθόλου καλό για την προσπάθεια απομάκρυνσης από τα ορυκτά καύσιμα και την μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής.
---
Ο διευθύνων σύμβουλος της FTX ( εκ των μεγαλύτερων ανταλλακτηρίων κρυπτονομισμάτων), Sam Bankman-Fried, «αντιμετώπισε» τις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ την Τετάρτη για να υποστηρίξει την πρόταση της εταιρείας του για άμεση εκκαθάριση συναλλαγών μελλοντικής εκπλήρωσης. Η Επιτροπή Διαπραγμάτευσης Συμβάσεων Μελλοντικής Εκπλήρωσης Εμπορευμάτων (CFTC) φιλοξένησε τη συζήτηση σχετικά με τη δυνατότητα αποκοπής μεσαζόντων του κλάδου. Ενώ η CFTC σταθμίζει την προσφορά της εταιρείας, κάλεσε τους παράγοντες του κλάδου και τους ακαδημαϊκούς να συζητήσουν το θέμα στα γραφεία του οργανισμού στην Ουάσινγκτον.
«Ειλικρινά έχουν ειπωθεί πολλά πράγματα που πιστεύω ότι είναι αρκετά λανθασμένα και πολλά πράγματα που είναι αρκετά χρήσιμα», είπε ο Bankman-Fried μετά από έναν πρώτο κύκλο σχολίων για το θέμα, το οποίο είναι γνωστό ως «μη ενδιάμεση εκκαθάριση». Η βασική ιδέα είναι ότι η εταιρεία του επιδιώκει να εκκαθαρίζει τα συμβόλαια παραγώγων με βάση το περιθώριο κέρδους των πελατών του απευθείας, χωρίς παραδοσιακούς μεσάζοντες. Αρκετοί από τους εκπροσώπους του κλάδου παραγώγων τόνισαν επίσης τις ανησυχίες τους σχετικά με τη χρήση αυτόματων ρευστοποιήσεων για να ανταποκριθούν στις πιέσεις της αγοράς σε πραγματικό χρόνο, όπως προβλέπεται στο ανταλλακτήριο κρυπτονομισμάτων FTX US .
Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.