Σε μετωπική σύγκρουση οδηγούνται ο όμιλος Πριόβολου με την ONEX του Ξενοκώστα διεκδικώντας αμφότεροι τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Με αλλεπάλληλες ανακοινώσεις τους κατηγορούν ο ένας τον άλλον πως ζήτησαν παράταση για την υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών που ήταν προγραμματισμένες εδώ και καιρό για αύριο Παρασκευή. Παράλληλα διαρρέουν εμμέσως πλην σαφώς πληροφορίες περί αδυναμίας του δεύτερου, ο πρώτος και περί του πρώτου, ο δεύτερος (sic). Πολλοί είναι αυτοί που ψάχνουν με ποιόν είναι οι Αμερικάνοι για να προεξοφλήσουν ποιος θα κερδίσει τα ναυπηγεία. Στην πραγματικότητα και οι δύο μιλούν με τους Αμερικανούς ενώ το οικονομικό εκτόπισμα του ενός, μαντέψτε ποιανού, είναι σημαντικά μεγαλύτερο του άλλου. Αλλά οι άκρες του άλλου ίσως καλύτερες. Ιδού πως επανέρχεται το πανάρχαιο ερώτημα: Money is the King? Η απάντηση είναι προφανής: Τις περισσότερες φορές ναι! Υπάρχουν όμως και οι εξαιρέσεις μέσω των οποίων επιβεβαιώνονται οι κανόνες. Εγώ θα στοιχηματίσω στην… εξαίρεση!
----
Αν η κοπελιά τα είχε ακόμη με τον δήμαρχο θα βλέπαμε νέες φωτογραφίες τους στις κοσμικές στήλες. Εκτός και αν έχουν «υποχωρήσει» μετά τις εντολές του Μαξίμου να μαζευτούν όλοι λόγω covid. Δουλειά στο υπουργείο δεν βλέπουμε και νομίζουμε ότι αυτό έχει ήδη επισημανθεί αρμοδίως.
----
Όλοι αθώοι για το διαβόητο c4i, αλλά για δέκα χρόνια όλοι αυτοί οι «όλοι» έτρεχαν και δεν έφθαναν. Το αστείο είναι ότι από τους 17 συνολικά κατηγορουμένους ο Χριστοφοράκος κι ένας Γερμανός απηλλάγησαν λόγω παραγραφής με το νομό ΣΥΡΙΖΑ. Και δεν θέλω νέο εμφύλιο τώρα. Στον ΣΥΡΙΖΑ θα έχουν σύντομα να αντιμετωπίσουν σοβαρότερα θέματα. Οπότε και πρέπει να κάνουν οικονομία δυνάμεων.
----
Υπάρχουν τρεις επιλογές για τα ΕΛΤΑ. Η χειρότερη όλων είναι να κλείσει η εταιρεία. Το κόστος μιας τέτοιας κίνησης ξεπερνάει το 1 δισεκατομμύριο ευρώ. Η δυσκολία του Κυριάκου Πιερρακάκη είναι ότι πρέπει να πείσει ότι ένας οργανισμός με κακό όνομα αξίζει τον κόπο να διασωθεί. Το καταλυτικό επιχείρημα θα είναι ένα και μοναδικό: Στο τέλος του τούνελ θα υπάρχει ιδιωτικοποίηση και στο μεταξύ θα αποδεικνύεται ότι αυτός είναι ο λιγότερο κοστοβόρος τρόπος για το δημόσιο και ο καλύτερος τρόπος για να αποκτήσουν οι πολίτες καλύτερες υπηρεσίες.
----
Για αύριο Παρασκευή έχει προγραμματιστεί η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων εννιαμήνου της Ελλάκτωρ. Οι ανακοινώσεις θα γίνουν μετά το κλείσιμο του χρηματιστηρίου ενώ παράλληλα έχουν προγραμματιστεί την ίδια μέρα και δύο τηλεδιασκέψεις: η μία με τους αναλυτές για τις μετοχές και η άλλη με τους ομολογιούχους. Όσοι περιμένουν να γίνουν σοφότεροι αναφορικά με τις εξελίξεις στο ιδιοκτησιακό, στοιχηματίζουμε πως θα απογοητευτούν. Θα πει κάποιος ότι τόσα χρόνια στις χρηματιστηριακές αγορές έχουμε μάθει πολύ καλά πως είναι να… χάνει κανείς στοιχήματα. Αν ήταν να είχαμε μάθει κάτι διαφορετικό θα σας στέλναμε τώρα βίντεο από ένα εξωτικό νησί. Ας πούμε τα Κύθηρα. Και να μην ξεχνάμε ότι αυτή την περίοδο μαζεύουν τις ελιές και ο καιρός επιτρέπει ακόμη μακροβούτια στα καταγάλανα νερά…
----
Σε πλήρη εξέταση βρίσκεται ο διαγωνισμός για τις νέες ταυτότητες. Θυμίζουμε πως πρόκειται για έργο προϋπολογισμού άνω των 500 εκατομμυρίων το οποίο βαδίζει χέρι - χέρι με το πρόγραμμα ψηφιακού μετασχηματισμού του Κυριάκου Πιερρακάκη. Πολλά και μεγάλα τα συμφέροντα που συγκρούονται στο διαγωνισμό με τις πληροφορίες να θέλουν την υπόθεση να εξελίσσεται, όπως ίσως αναμενόταν, σε γαλλο-γερμανική σύρραξη με τους πρώτους να έχουν όμως συμμάχους Γιαπωνέζους και τους δεύτερους Έλληνες.
----
Στην τελική ευθεία βρίσκεται το deal μεταβίβασης της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) στους Ισραηλινούς, καθώς οι τελευταίοι σύστησαν τη νέα εταιρεία. Με μετοχικό κεφάλαιο περίπου 25 χιλ. ευρώ στο νέο σχήμα η Plasan κατέχει το 47,6% του μετοχικού κεφαλαίου, το ίδιο ποσοστό η Naska και ο Αριστείδης Γλύνης το 4,8%.
----
Μετά την ΕΛΒΟ σε αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή που θα ενισχύσει τη ρευστότητα της εταιρείας ώστε να τρέξει προγράμματα αναβαθμίσεων και συντήρησης των Ενόπλων Δυνάμεων βρίσκεται και η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ). Ακούγεται έντονα για ισραηλινό ενδιαφέρον ενώ η αμερικανική Lockheed Martin αποτελεί de facto στρατηγικό εταίρο, καθώς τα περισσότερα προγράμματα που εκτελούνται αφορούν δικά της αεροσκάφη.