Black Box 14/06/2017

Black Box 14/06/2017

- Υπάρχει ένα γεγονός το οποίο έχει επιβεβαιωθεί: Οι Αμερικάνοι δεν είναι ευτυχείς με τα ανοίγματα του Ι. Σαββίδη στη χώρα. Το τι ακριβώς σημαίνει αυτό και τι ακριβώς επιπτώσεις έχει, χρειάζεται λίγο χρόνο για να φανεί.

- Στην αγορά κυκλοφόρησαν χθες έντονες φημολογίες ότι η δουλειά με τον ΟΛΘ χαλάει. Οι φημολογίες θέλουν τα προβλήματα  να έχουν προκύψει  με τις εγγυητικές, ενώ σύμφωνα με άλλο σενάριο αντιδρά το Dubai Ports  με προσφυγές. Οι επίσημες κυβερνητικές πηγές, όπως και το ταμείο ιδιωτικοποιήσεων διαψεύδουν την ύπαρξη προβλήματος και διαβεβαιώνουν πως όλα εξελίσσονται ομαλά. Λένε μάλιστα πως χθες έγινε σχετική συνεδρίαση στο ΤΑΙΠΕΔ για να προχωρήσουν οι διαδικασίες, που μέχρι σήμερα -άγνωστο γιατί- παρέμεναν παγωμένες.

- Ωστόσο, μάλλον στη συγκεκριμένη περίπτωση ισχύει το ρητό: Όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά. Γιατί σύμφωνα με ανεξάρτητες επιχειρηματικές πηγές, κάτι δεν φαίνεται να πηγαίνει καλά με τον διαγωνισμό για τον ΟΛΘ. Μπορεί να πρόκειται για ζητήματα τα οποία θα ξεπεραστούν,  αλλά ο ορίζοντας δεν φαίνεται τόσο ανέφελος, όσο τουλάχιστον τον παρουσιάζουν οι κυβερνητικές πηγές. Αν πάντως προχωρήσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ο ΑΚΤΩΡ έχει να ελπίζει σε νέα έργα. 

- Συνέχεια θα έχει σύμφωνα με πληροφορίες η στρατηγική συνεργασία μεταξύ της οικογένειας Μπόμπολα και τον Ιβάν Σαββίδη. Μετά την πώληση του πακέτου μετοχών του Mega οι σχέσεις μεταξύ των δύο πλευρών παραμένουν τόσο «ζεστές» που θεωρείται δεδομένη η ανάληψη από την ΑΚΤΩΡ των νέων έργων στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης.

- Ο όμιλος Μπόμπολα προχωρά με προσεκτικά βήματα και στην συμμετοχή του σε έργα στον «νότο». Συγκεκριμένα, στα έργα ύψους περί τα 300 εκατ. ευρώ στον ΟΛΠ που αναμένεται να προκηρύξει η Cosco μέσα στο επόμενο διάστημα, η ΑΚΤΩΡ φέρεται να έχει συνάψει συμφωνία με την εταιρεία ΤΕΚΑΛ της οικογένειας Ψαλτάκου, για κοινή στρατηγική στον εν λόγω διαγωνισμό.

- Όλα αυτά συμβαίνουν την στιγμή που στο μέτωπο του "Πήγασου", τα πράγματα οδηγούνται σε τέλμα, ενώ ο όμιλος αντιμετωπίζει και ποινική δίωξη κατά παντός υπεύθυνου στελέχους της εταιρείας σε βαθμό κακουργήματος από την Εισαγγελία Διαφθοράς για ξέπλυμα βρώμικου χρήματος και απάτη ύψους περί τα 50 εκ. ευρώ για την κατασκευή αυτοκινητοδρόμου στα Σκόπια. Η απάτη η οποία στρέφεται σε βάρος των συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποκαλύφθηκε μετά τις καταγγελίες του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης στα Σκόπια Ζόραν Ζάεβ για ατασθαλίες στην εργολαβία του αυτοκινητοδρόμου Ντέμιρ Κάπια – Σμόκβιτσα που είχε αναλάβει η συγκεκριμένη κατασκευαστική εταιρεία.

- Όπως φαίνεται μπερδεύτηκαν περίεργα με την Fosun στην Εθνική Τράπεζα και αυτός είναι ο λόγος που καθυστερούν οι ανακοινώσεις. Οι Κινέζοι υποστηρίζουν ότι διέρρευσε το τίμημα που προσέφεραν και έτσι η EXIN μπόρεσε να σηκώσει τον πήχη της προσφοράς της. Θεωρούν επίσης ότι η διαδικασία ήταν αδιαφανής και  ισχυρίζονται ότι οι ίδιοι δεν κατέθεσαν βελτιωτική προσφορά, όπως η EXIN. Για αυτό και λένε πως θα ετοιμάζουν προσφυγές που θα φτάσουν μέχρι και την Ευρώπη.

- Από την άλλη πλευρά, στην Εθνική δεν φαίνεται να ιδρώνει το αυτί τους. Λένε, πως έχουμε προτιμητέο επενδυτή, πως οι διαδικασίες έχουν τηρηθεί στο ακέραιο και αποδίδουν την καθυστέρηση στο εύρος των τεχνικών θεμάτων που πρέπει να διευθετηθούν. Υποστηρίζουν πως όλα θα τελειώσουν καλά και αρκετά σύντομα.

- Παρά τα όσα λέει δημοσίως ή διαρρέει για λόγους εσωτερικής κατανάλωσης η Κυβέρνηση, ο Πρωθυπουργός θα αποδεχθεί τη συμφωνία στο Εurogroup. Τα «καουμποϊλίκια» έχουν ημερομηνία λήξης. Μεταξύ 7 και 14 Ιουλίου πρέπει να αντικατασταθούν  έντοκα ύψους 3 δις. ευρώ. Από 17 μέχρι και 20 Ιουλίου το ελληνικό δημόσιο πρέπει να πληρώσει 5,98 δις. ευρώ. Ποιος αντέχει μια χρεοκοπία στην καρδιά του καλοκαιριού;