- Το έργο το έχουμε ξαναδεί. Με τις συναντήσεις Τσακαλώτου με Σαπέν και Μοσκοβισί η κυβέρνηση ελπίζει να επιτύχει εκπτώσεις από τον λογαριασμό των μέτρων που φέρνει η δεύτερη αξιολόγηση. Μέχρι αύριο Πέμπτη που κλείνει ο κύκλος των επαφών, θα ξέρουμε το αποτέλεσμα.
- Πάντως κοινοτική πηγή, στην οποία η στήλη απηύθυνε το ερώτημα αν ο υπουργός θα βρει τη βοήθεια που ζητάει, απάντησε: «Περισσότερη δεν θα βρει». Την εικόνα όμως για το που βρισκόμαστε με την αξιολόγηση θα την έχουμε στο Euroworking Group αύριο Πέμπτη.
- Η ίδια πηγή πρόσθεσε ότι «όλοι πάντως θέλουν να κλείσει η αξιολόγηση. Θα έχουμε κινητικότητα και αύριο και στο Εurogroup της 26ης. Κανένας δεν θέλει να φτάσουμε στον Ιούνιο και να συζητάμε αν πτωχεύει ή όχι η Ελλάδα».
- Με την ευκαιρία της υπόθεσης των Μινωικών Γραμμών, να τονίσουμε ότι η χώρα και η οικονομία της καταστρέφεται από την παράλογη υπερφορολόγηση, προκειμένου να διατηρούμε ανέγγιχτο για κομματικές σκοπιμότητες το διογκωμένο και αναποτελεσματικό δημόσιο. Η στήλη εξηγεί αμέσως: Οι Μινωικές Γραμμές ανακοίνωσαν χθες πως διακόπτουν τα δρομολόγια στη γραμμή της Αδριατικής.
- Η εταιρία επικαλέστηκε διάφορους λόγους μεταξύ των οποίων τους αυτοκινητοδρόμους των Βαλκανίων, τις φθηνές αεροπορικές εταιρίες κλπ συνθήκες οι οποίες τους αναγκάζουν να σταματήσουν την εξυπηρέτηση των γραμμών. Τα δρομολόγια όμως θα συνεχίσουν να τα εκτελούν τα ίδια πλοία (οι Μινωικές τα μίσθωναν από τον όμιλο Γκριμάλντι και τώρα απλώς δεν ανανεώνουν τη σύμβαση) τα οποία όμως στο εξής και στα ίδια δρομολόγια θα φέρουν τη σημαία του ομίλου Γκριμάλντι, δηλαδή ξένη σημαία.
- Πέρυσι το καλοκαίρι δεν πέταγαν φθηνές αεροπορικές; Οι αυτοκινητόδρομοι στα Βαλκάνια δεν υπήρχαν και τις προηγούμενες χρονιές; Φυσικά θα απαντήσετε. Βάζοντας τα ίδια πλοία αλλά υπό ξένη εταιρία, ο όμιλος Γκριμάλντι γλυτώνει ένα σωρό φόρους και κάθε είδους κρατήσεις και έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων στις ίδιες γραμμές που έχουν ελληνική σημαία και έδρα. Άλλο ΦΠΑ στα εισιτήρια, άλλο στα φορτηγά, κόκ ενώ δεν πληρώνουν εισφορές στο ΝΑΤ και εισπράττουν και σχετικές επιδοτήσεις που δίνουν οι Ιταλοί. Στην αγορά λέγεται ότι οι Μινωικές με τη συγκεκριμένη ενέργεια εξοικονομούν περίπου 10 εκατ. το χρόνο που ξόδευαν λόγω των λειτουργικών και φορολογικών στρεβλώσεων που ισχύουν στην Ελλάδα.
- Στην Αutohellas του ομίλου Βασιλάκη θα ενταχθεί η Π&Ρ ΔΑΒΑΡΗ. Η συμφωνία αφορά μόνον την εισαγωγική εταιρία των Hyundai και KIA και όχι τα καταστήματα-εκθέσεις ΙΧ. Έχει κατατεθεί αίτηση πτώχευσης στη δικαιοσύνη η οποία προβλέπει κούρεμα δανείων κατά 40%, με τον όμιλο Βασιλάκη να δεσμεύεται για νέα κεφάλαια. Η απόφαση αναμένεται να εκδοθεί περίπου σε 4-5 μήνες και μέσα στο καλοκαίρι η Π&Ρ ΔΑΒΑΡΗ θα περάσει στην Αutohellas.
- Σε κάθε περίπτωση μιλάμε για μια αγορά που έχει πληγεί σφοδρά από την κρίση. Το 2016 οι πωλήσεις νέων ΙΧ αυξήθηκαν 4,2% και διαμορφώθηκαν σε 84.899 οχήματα. Οι εποχές που οι πωλήσεις χτυπούσαν τις 300.000 πέρασαν ανεπιστρεπτί.