Η ηγετική θέση που κατέχει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στους τομείς της ενέργειας, τις παραχωρήσεις και τις κατασκευές, είναι εμφανής ωστόσο είναι άλλο να βλέπει κανείς μια ηγέτιδα εταιρεία και είναι άλλο αυτή να την μετράς με όρους οικονομίας.
Η μελέτη κοινωνικοοικονομικής επίδρασης της δραστηριοποίησης του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, είχε ομολογουμένως εντυπωσιακά νούμερα. Εκείνο όμως που δεν είναι ορατό είναι ότι ο όμιλος κατάφερε να δημιουργήσει το 2021 συμβολή στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν, το γνωστό σε όλους ΑΕΠ, μεγαλύτερη σε ποσοστιαία βάση από τουλάχιστον 10 κλάδους της βιομηχανίας της χώρας.
Η συνολική προστιθέμενη αξία που δημιούργησε ο Όμιλος, έφθασε τα 635 εκατ. ευρώ ή 0,35% του ΑΕΠ αφήνοντας πίσω κλάδους όπως η «Παραγωγή κλωστοϋφαντουργικών υλών, ειδών ενδυμασίας, δέρματος και δερμάτινων ειδών» επί παραδείγματι. Κλάδους που κάποτε μεσουρανούσαν στην ελληνική Οικονομία. Αυτό δείχνει αν μη τι άλλο δύο πράγματα.
Ο όμιλος είναι εστιασμένος σε δραστηριότητες που βρίσκονται στην αιχμή του δόρατος για την οικονομία, επιβεβαιώνοντας έτσι τις επιλογές του επικεφαλής του Γιώργου Περιστέρη και της ομάδας του, ενώ την ίδια στιγμή οι κλάδοι αυτοί προσφέρουν σταθερές, επαναλαμβανόμενες και προβλέψιμες ταμειακές ροές.
Από τη μελέτη που διεξήχθη σε συνεργασία με την ΕΥ Ελλάδος για λογαριασμό του Ομίλου προέκυψε επίσης ότι 264 εκατ., δηλαδή 0,4% των συνολικών φορολογικών εσόδων του κράτους, προήλθαν από τη δραστηριότητα του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ 443 εκατ. είναι η συνολική προστιθέμενη αξία που δημιουργείται για τους εγχώριους προμηθευτές από τις δραστηριότητες του Ομίλου.
Η εικόνα για τη συμβολή του Ομίλου στην απασχολησιμότητα είναι αντίστοιχη με τη συμβολή στο ΑΕΠ, καθώς η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υποστηρίζει το εισόδημα 54.304 ανθρώπων στην ελληνική κοινωνία και 20.886 θέσεις εργασίας στην ευρύτερη οικονομία, ήτοι 0,55% της συνολικής απασχόλησης στην Ελλάδα, όντας ψηλά στην κατάταξη ανάμεσα σε σημαντικούς κλάδους της οικονομίας.
Ουσιαστικά κάθε 1 άμεση θέση εργασίας που προσφέρει ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, υποστηρίζει άλλες έξι θέσεις εργασίας στην Ελλάδα. Η καταγραφή αυτή δεν αφορά μέχρι το 2021, ενώ ήδη ο όμιλος τρέχει επενδυτικό πρόγραμμα 6,5 δισ. ευρώ, που θα δημιουργήσει περισσότερες από 20.000 νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας, μέσα στην επόμενη πενταετία.
Επίσης το ανεκτέλεστο των 4,9 δισ. ευρώ αποτελεί εχέγγυο για τη συνέχιση της συμβολής του ομίλου στην απασχόληση και την οικονομία και εστιάζει σε τομείς που προωθούν τη συνολική εικόνα της Ελλάδας σε μια διεθνώς δύσκολη συγκυρία.
---
Οι εξελίξεις στο ενεργειακό και οι εναλλακτικές λύσεις που έχουν αρχίσει να εφαρμόζονται για την αντιμετώπιση του έχουν οδηγήσει τους μεγάλους εφοπλιστικούς ομίλους να επενδύουν σε δεξαμενόπλοια και LNG και LPG carriers, καθώς η διαμορφωμένη ως σήμερα γεωπολιτική κατάσταση έχει ήδη δημιουργήσει αυξημένες ανάγκες μεταφορών σε καύσιμα, κυρίως πετρέλαιο και φυσικό αέριο.
Εκτός βέβαια από τις ανάγκες αυτές η «πράσινη» μετάβαση αλλά και η ψηφιοποίηση των στόλων δημιουργούν νέα δεδομένα στον τομέα των εφοπλιστικών εταιρειών που προσπαθούν να εκσυγχρονίσουν και να ανανεώσουν το στόλο τους.Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος Thenamaris, τον οποίο διοικεί ο εφοπλιστής Νικόλας Μαρτίνος έχει συνεχίζει να πραγματοποιεί επενδύσεις σε νεότευκτα, νέας τεχνολογίας, πλοία με στόχο ο στόλος να υπερβεί το όριο των 100 πλοίων, που θα τον οδηγήσει στο αντίστοιχο, διεθνές, «κλειστό» club.
Ήδη, ο όμιλος έχει παραλάβει από τον Αύγουστο δύο νεότευκτα δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 50.000 τόνων dw το κάθε ένα. Με τις παραλαβές αυτές ο στόλος των δεξαμενοπλοίων του ομίλου που διοικεί ο Νικόλας Μαρίνος φθάνει τα 13 σε αριθμό. Μέσα στο φετινό καλοκαίρι η Thenamaris απέκτησε και δύο νεότευκτα φορτηγά πλοία χωρητικότητας 81.000 τόνων, έκαστο. Τα πλοία αυτά ανεβάζουν τον αριθμό του στόλου των φορτηγών σε οκτώ. Ακόμη, ο όμιλος έχει υπό ναυπήγηση άλλα τρία δεξαμενόπλοια, το ένα 50.000 τόνων, το οποίο θα παραληφθεί ως το τέλος του έτους και δυο μεγαλύτερα, χωρητικότητας 115.000 τόνων, έκαστο, που θα παραληφθούν το 2025.
---
Πρόκειται για σημαντικό έργο που έχει ανάγκη η Δυτική Αττική. Το ζητούμενο βέβαια, είναι να προχωρήσει το συντομότερο δυνατό. Ο λόγος για το έργο της κατασκευής νέας γραμμής προαστιακού σιδηροδρόμου 36 χλμ. στα δυτικά της Αθήνας, από τα Άνω Λιόσια μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, που εντάχθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Θεόδωρου Σκυλακάκη.
Το έργο θα εξυπηρετεί τις περιοχές Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, καθώς και Νερακίου, Νέας Περάμου και Μεγάρων, όπως και τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου (BEA) και Ελευσίνας (BEE).
Έτσι, κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής θα δημιουργηθούν οι σταθμοί ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπροπύργου, Βαμβακιάς, Ελευσίνας, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργου και Νέας Περάμου, με το έργο να περιλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση μετά τις διασυνδέσεις με το ΣΚΑ-Κιάτο.
Η συνεισφορά του project στην ευρύτερη αναβάθμιση του συγκοινωνιακού χάρτη της Αττικής είναι ιδιαίτερα σημαντική, εάν ληφθεί υπόψη ότι το νέο αυτό τμήμα του προαστιακού θα εξασφαλίσει τη σύνδεση της Δυτικής Αττικής με την Αθήνα, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Να σημειώσουμε ότι ενθαρρυντικό για την πρόοδο υλοποίησης του έργου είναι το γεγονός ότι για το έργο έχουν εκδοθεί Περιβαλλοντικοί Όροι (ΑΕΠΟ) και δεν απαιτούνται απαλλοτριώσεις επειδή εντάσσεται στο υφιστάμενο σιδηροδρομικό διάδρομο.
---
Ένα ακόμη σημαντικό έργο που εντάχθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης είναι ύψους 43,4 εκατ. ευρώ και αφορά στον εκσυγχρονισμό των ΚΕΠ τα οποία υπολογίζεται ότι διεκπεραιώνουν 1.057 διαδικασίες της Δημόσιας Διοίκησης, ενώ παρέχουν τη δυνατότητα εξυπηρέτησης με φυσική παρουσία, βιντεοκλήση και ψηφιακές αιτήσεις μέσω του gov.gr.
Στο πλαίσιο αυτό, επιδιώκεται η υλοποίηση παρεμβάσεων σε τρεις άξονες. Πρώτον, η ανακαίνιση των κτιριακών υποδομών των ΚΕΠ μέσω αντίστοιχων εργασιών (ανακαινίσεις δαπέδων, φωτιστικών σωμάτων, εγκατάσταση επιγραφών κ.α).
Δεύτερον, η προμήθεια tablets για τη χρήση της εφαρμογής gov.gr wallet ,για τον έλεγχο ηλεκτρονικών εγγράφων που προσκομίζουν οι πολίτες στα ΚΕΠ και τρίτον, ο εκσυγχρονισμός των πληροφοριακών υποδομών των ΚΕΠ. Μία ακόμη από τους αλλαγές που θα φέρει το συγκεκριμένο έργο αφορά την υλοποίηςη συστήματος διαχείρισης επισκεπτών σε 200 ΚΕΠ με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα. Μέσω ειδικής εφαρμογής του εν λόγω συστήματος, οι πολίτες θα μπορούν να κλείνουν ραντεβού από το σπίτι τους και να παίρνουν χαρτί προτεραιότητας. Έτσι, θα αποφευχθούν οι ουρές που φέρνουν εκνευρισμό και πολλά άλλα δεινά.
---
Μέσα στο Νοέμβριο ενδέχεται να μπουν μπουλντόζες στο οικόπεδο των οδών 28ης Οκτωβρίου και Μάρνη στην Αθήνα, όπου σήμερα υπάρχει απλώς, μία πινακίδα που ενημερώνει για το έργο, το νέο ξενοδοχείο των Γάλλων της Boissée Finances.
Οι πληροφορίες λοιπόν, αναφέρουν ότι το επόμενο διάστημα η ΤΕΚΑΛ, που έχει αναλάβει το έργο, θα ξεκινήσει να κατασκευάζει το Ibis Athens Museum Hotel που θα βρίσκεται στη συμβολή των οδών 28ης Οκτωβρίου και Μάρνη απέναντι από το Αρχαιολογικό Μουσείο. Πρόκειται για επένδυση 33,4 εκατ. ευρώ που αντιστοιχεί σε εννιά ορόφων ξενοδοχείο συνολικής δυναμικότητας 327 δωματίων (637 κλινών), με 127 θέσεις στάθμευσης.
Στο τελευταίο επίπεδο, το ξενοδοχείο θα έχει εστιατόριο, bar και πισίνα. Οι Γάλλοι όμως, δρομολογούν την κατασκευή κι ενός ακόμη ξενοδοχείου στη συμβολή της οδού Ηπείρου με την Γ’ Σεπτεμβρίου, το οποίο είναι επένδυση 20 εκατ. ευρώ. Και το συγκεκριμένο έργο θα υλοποιηθεί από την ΤΕΚΑΛ που θα ξεκινήσει τις εργασίες, όπως όλα δείχνουν, αρχές του 2023 κατά πάσα πιθανότητα τον Φεβρουάριο.
---
Δεν είναι μικρή η πρόοδος που έχει υλοποιηθεί στο Πάτρα-Πύργος. Μέχρι σήμερα, έχει ολοκληρωθεί το 7% του αυτοκινητοδρόμου, όπως ανέφερε, χθες, στο Olympia forum ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής. Το συγκεκριμένο έργο θα περιορίσει, εάν δεν ελαχιστοποιήσει, την πληθώρα των τροχαίων που γίνονται στην περιοχή, με τον κ. Καραμανλή να εκτιμά ότι σε έξι με οκτώ μήνες, από τώρα που θα βγουν τα πρώτα αποτελέσματα, θα υπάρχει δραστική μείωση των ατυχημάτων.
Ευτυχώς, το συγκεκριμένο έργο έχει αφήσει τα χειρότερα πίσω του. Να υπενθυμίσουμε ότι είχε σαλαμοποιηθεί σε διαφορετικές εργολαβίες, οι οποίες κατέρρευσαν σαν…χάρτινος πύργος. Εξίσου ευτυχές είναι και το γεγονός ότι εκτός από το Πάτρα-Πύργος, ξεκίνησε, ύστερα από πολλές καθυστερήσεις, και το σιδηροδρομικό δίκτυο Κιάτο – Αίγιο, ενώ και το Ροδοδάφνη – Ρίο έχει ξεμπλοκάρει.
---
Η σημαντική αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος των Ελλήνων και ξένων επενδυτών για την αγορά ακινήτων προς εκμετάλλευση έχει αρχίσει να δημιουργεί μία νέα τάση στον τομέα του real estate. Αυτή, δηλαδή, σύμφωνα με την οποία επιχειρήσεις που δεν έχουν ως βασικό αντικείμενο δραστηριότητας τη διαχείριση και εκμετάλλευση ακινήτων επενδύουν σημαντικά κεφάλαια σε γη και ακίνητα στοχεύοντας να εισέλθουν στην αγορά αυτή, είτε για να επεκτείνουν ή και να εκμεταλλευθούν εκτάσεις και εγκαταστάσεις, όπως αποθήκες, χώρους logistics, χώρους στάθμευσης, πάρκα κλπ.
Σε αυτό σημαντική συνεισφορά έχουν και η θετική αναπτυξιακή πορεία της ελληνικής οικονομίας και κυρίως το διαμετακομιστικό εμπόριο αλλά και η φετινή άνοδος - ρεκόρ του τουρισμού τόσο από πλευράς εσόδων όσο και από πλευράς πληρότητας ξενοδοχειακών μονάδων.
Στο πλαίσιο αυτό μια εταιρεία του κλάδου κατασκευής και εμπορίας παιχνιδιών, η οποία άρχισε να δραστηριοποιείται το 1990 στη Θεσσαλονίκη και εισήχθη στο Χρηματιστήριο το 2016, η AS Company, φαίνεται ότι υιοθετεί την παραπάνω στρατηγική και αποφάσισε να δραστηριοποιηθεί στον τομέα ανάπτυξης και διαχείρισης πολυτελών τουριστικών καταλυμάτων.
Η εταιρεία θα προβεί σε αγορά εκτάσεων γης συνολικού εμβαδού περί τα 50.000 ως 60.000 τετραγωνικά μέτρα στην παραδοσιακά τουριστική περιοχή της Ελούντας Λασιθίου Κρήτης με σκοπό την κατασκευή και ανάπτυξη πολυτελών τουριστικών καταλυμάτων.
Η συνολική αξία της συναλλαγής εκτιμάται σε 2 ως 2,5 εκατ. ευρώ. Ήδη το 40% της συνολικής συναλλαγής έχει διεκπεραιωθεί. Η επιλογή του μέρους, δηλαδή η Κρήτη, μόνο τυχαία δεν είναι, καθώς στο νησί πρόκειται να γίνουν σημαντικά έργα υποδομής, που θα δώσουν σημαντική ώθηση στον τουρισμό.
---
H πιστοληπτική αξιολόγηση της Ελλάδας σήμερα από την S&P φαίνεται πως δεν θα καταλήξει σε νέα αναβάθμιση καθώς ήταν μόλις τον Απρίλιο φέτος που ο οίκος αναβάθμισε το αξιόχρεο της χώρας.
Η S&P, όπως και ο οίκος DBRS, αξιολογούν ήδη την Ελλάδα μόλις ένα σκαλοπάτι κάτω από την επενδυτική βαθμίδα, με ΒΒ+ και ΒΒ high αντίστοιχα. Η αξιολόγηση του οίκου Fitch απέχει δύο σκαλοπάτια (ΒΒ, θετικές προοπτικές) και της Moody’s τρία (Βa3, σταθερές προοπτικές).
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της JP Morgan, η εικόνα δεν αναμένεται να αλλάξει την Παρασκευή στο προγραμματισμένο review της S&P με το οποίο ολοκληρώνονται οι προγραμματισμένες αξιολογήσεις της Ελλάδας φέτος.
Δεδομένου ότι αναβάθμισε την Ελλάδα τον Απρίλιο του 2022 και λαμβάνοντας υπόψη την ευρύτερη μακροοικονομική αβεβαιότητα στην περιοχή, η JP Morgan δεν βλέπει υψηλές πιθανότητες μιας νέας κατά σειρά αναβάθμισης.
Η S&P είναι μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων οίκων αξιολόγησης που λαμβάνει υπόψη η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Η αναβάθμιση της Ελλάδας τον Απρίλιο αντανακλούσε την προσδοκία του οίκου για συνεχή βελτίωση της αποτελεσματικότητας της πολιτικής της χώρας. Όπως ανέφερε τότε, ο αντίκτυπος από τον πόλεμο στην Ουκρανία έδειχνε διαχειρίσιμος υπό το φως των σημαντικών μαξιλαριών στον ιδιωτικό και στον δημόσιο τομέα.
---
Η BNP Paribas εκτιμά ότι η αμερικανική κεντρική τράπεζα θα οδηγήσει το παρεμβατικό της επιτόκιο στο 5,25% το πρώτο τρίμηνο του 2023, αρκετά πάνω από τις εκτιμήσεις της αγοράς και σε επίπεδο που θα σπρώξει τη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου σε ύφεση.
H γαλλική τράπεζα προβλέπει ότι η οικονομία των ΗΠΑ θα εισέλθει σε ύφεση το δεύτερο τρίμηνο του επόμενου χρόνου, καθώς αναμένει πιο επιθετική αντίδραση από πλευράς Fed στην επιμονή του πληθωρισμού. Τα επιτοκιακά futures στην αγορά παραγώγων τιμολογούν την κορύφωση του επιτοκίου της Fed στο 4,97% τον Μάιο του 2023 και δίνουν πιθανότητα 91% σε νέα μεγάλη αύξηση επιτοκίων 75 μονάδων βάσης τον Νοέμβριο και γύρω στο 75% μιας πρόσθετης 75 μονάδων βάσης τον Δεκέμβριο.
«Η δυναμική του πληθωρισμού καθιστά πλέον απίθανο ένα μη υφεσιακό αποτέλεσμα και θα περιορίσει τη Fed από το να αντιστρέψει γρήγορα τη νομισματική της πολιτική στα πρώτα στάδια της ύφεσης», αναφέρει σε έκθεση της.
Στο ίδιο μήκος κύματος, ο αξιωματούχος της Fed Νeil Kashkari δήλωσε την Τετάρτη οτι μπορεί να χρειαστεί η τράπεζα να ωθήσει το παρεμβατικό της επιτόκιο πάνω από το 4,75% αν ο πληθωρισμός δεν σταματήσει την άνοδο του.
---
Νέα πτώση κατέγραψαν οι μεταπωλήσεις κατοικιών στις ΗΠΑ τον Αύγουστο, για όγδοο διαδοχικό μήνα. Ειδικότερα, οι μεταπωλήσεις κατοικιών υποχώρησαν 1,5%, στο εποχιακά προσαρμοσμένο μέγεθος των 4,71 εκατ. μονάδων, όπως ανακοίνωσε η Εθνική Ένωση Μεσιτών (NAR). Το επίπεδο αυτό είναι το χαμηλότερο των τελευταίων 10 ετών.
Από την άλλη, «νέα υψηλά 20ετιας κατέγραψαν την περασμένη εβδομάδα τα επιτόκια των στεγαστικών δανείων στις ΗΠΑ πλησιάζοντας κοντά στο επίπεδο του 7%. Το μέσο επιτόκιο για ένα 30ετες στεγαστικό δάνειο αυξήθηκε στο 6,94%» σύμφωνα με τη Freddie Μac.
---
Η μόνη μεγάλη δυτική χώρα που έχει αντισταθεί στην τάση αύξησης των επιτοκίων αναφοράς είναι η Ιαπωνία. Καθώς η κεντρική τράπεζα της χώρας επιμένει να κρατά τα επιτόκια καθηλωμένα σε πολύ χαμηλά επίπεδα, το νόμισμα της χώρας υποχωρεί συνεχώς απέναντι στο δολάριο ακουμπώντας πλέον το επίπεδο των 150 γιεν/δολάριο που είναι το χαμηλότερο επίπεδο της ισοτιμίας του ιαπωνικού απέναντι στο αμερικανικό νόμισμα εδώ και 32 χρόνια (πριν έναν χρόνο σε ένα δολάριο αντιστοιχούσαν σχεδόν 113 γιεν).
Η προσπάθεια του υπουργείου οικονομικών της χώρας να αναχαιτίσει την πτωτική του πορεία πριν έναν μήνα, όταν παρενέβη στις αγορές συναλλάγματος αγοράζοντας γιεν και πουλώντας δολάρια, τελικά δεν καρποφόρησε.
Το υπουργείο αγόρασε γιεν στην ισοτιμία των 145/δολάριο, πράγμα που σημαίνει πως τώρα ήδη «μπαίνει μέσα» στις αγορές που έκανε. Η λογική λέει πάντως πως το νόμισμα δεν πρόκειται να ανακάμψει εύκολα για όσο διάστημα τα ιαπωνικά επιτόκια αναφοράς είναι στην πράξη μηδενικά.
Ποιες είναι όμως οι συνέπειες της συνεχούς πτώσης του γιέν; Από τις χθεσινές επίσημες ανακοινώσεις φαίνεται καθαρά πως η μεγάλη πτώση του νομίσματος έχει δώσει ώθηση στις εξαγωγές της χώρας αλλά την ίδια στιγμή οι εισαγωγές έχουν αυξηθεί πολύ περισσότερο, οδηγώντας την χώρα σε αρνητικό εμπορικό ισοζύγιο. Για την ακρίβεια, το ισοζύγιο της χώρας είναι τώρα αρνητικό για 14 συνεχόμενους μήνες, κάτι που αποτελεί τo χειρότερο ρεκόρ των τελευταίων επτά ετών.
Ειδικά για τον Σεπτέμβριο, η χρηματική αξία των εισαγωγών ήταν 45,9% μεγαλύτερη από την αντίστοιχη για τον περσινό Σεπτέμβριο ενώ η αξία των εξαγωγών ήταν μεγαλύτερη κατά 28,9%. Ενδιαφέρον είναι το ότι οι εισαγωγές κατ’ όγκο μειώθηκαν κατά 1,8% ενώ οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 3,7%.
Εδώ δεν υπάρχει βέβαια κανένα παράδοξο. Η αύξηση της αξίας των εισαγωγών ενώ μειώθηκε ο όγκος τους είναι αποτέλεσμα του γεγονότος ότι η Ιαπωνία εισάγει σχεδόν το σύνολο των ενεργειακών πρώτων υλών που χρησιμοποιεί. Έτσι, η αξία των εισαγωγών αργού πετρελαίου ανέβηκε κατά 101%, των εισαγωγών θερμικού άνθρακα κατά 169% και των εισαγωγών LNG κατά 164%.
Από την άλλη μεριά, η αύξηση της αξίας των εξαγωγών οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στην μεγάλη πτώση του γιεν, καθώς για το ίδιο προϊόν οι εξαγωγείς εισπράττουν ξένο συνάλλαγμα που μετατρέπεται σε πολύ περισσότερα γιέν. Πέρα όμως από τις εξαγωγικές επιχειρήσεις, το βυθιζόμενο γιέν δεν φαίνεται να βοηθά πολύ την Ιαπωνία. Εκτός από το γεγονός πως απαιτούνται πολύ περισσότερα γιέν για να αγοράσει καύσιμα, το υποτιμημένο νόμισμα κάνει όλα τα εισαγόμενα προϊόντα πιο ακριβά για τους πολίτες της χώρας κάνοντας σχεδόν βέβαιη την ενίσχυση του πληθωρισμού.
Είναι σχεδόν σίγουρο πως σύντομα το υπουργείο οικονομικών θα κάνει μία νέα απόπειρα να σταματήσει την πτώση του γιέν. Με δεδομένη όμως την αποτυχημένη πρόσφατη προσπάθεια, το έργο του δεν θα είναι πολύ εύκολο και η κεντρική τράπεζα θα αρχίσει να βρίσκεται υπό πίεση προκειμένου να ανεβάσει τα επιτόκια για να σταματήσει την πτώση του γιέν. Θα περιμένουμε αυτή την στιγμή με μεγάλο ενδιαφέρον.
---
Tα αποθεματικά Bitcoin της Tesla παραμένουν αμετάβλητα από το δεύτερο τρίμηνο του 2022, σύμφωνα με έγγραφα που έδωσε στη δημοσιότητα ο κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων ενόψει της ενημέρωσης των επενδυτών για το τρίτο τρίμηνο.
Στην έκθεση της Tesla που δόθηκε στη δημοσιότητα την Τετάρτη, η εταιρεία λέει ότι εξακολουθεί να κατέχει 218 εκατομμύρια δολάρια σε Bitcoin. Τον Ιούλιο, η Tesla ανακοίνωσε ότι πούλησε το 75% των αποθεματικών Bitcoin της, περίπου 936 εκατομμύρια δολάρια εκείνη την εποχή.
Μετά την πώληση, η Tesla ανέφερε ότι συνέχισε να διατηρεί «κρυπτονομίσματα» αξίας 222 εκατομμυρίων δολαρίων στον ισολογισμό της έως τα τέλη Ιουνίου. Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των επενδυτών για το δεύτερο τρίμηνο, ο Μασκ είχε πει ότι η εταιρεία πούλησε τα Bitcoin της για να απελευθερώσει μετρητά λόγω του lockdown στην Κίνα. «Ήταν σημαντικό για εμάς να μεγιστοποιήσουμε τη θέση μας σε μετρητά, δεδομένης της αβεβαιότητας των περιορισμών λόγω COVID στην Κίνα», εξήγησε.
Παρά την πώληση αυτή, η Tesla παραμένει ένας από τους μεγαλύτερους θεσμικούς κατόχους Bitcoin από εισηγμένη εταιρεία, μετά τη MicroStrategy με 130.000 BTC (περίπου 2,48 δισεκατομμύρια δολάρια) και τη Galaxy Digital Holdings με 16.400 BTC (περίπου 313 εκατομμύρια δολάρια).
Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.