Νομικοί με μεγάλη εμπειρία στη δουλειά τους, σε άρθρα και σχόλιά τους, επαναλαμβάνουν ότι όποιος βρίσκεται στα χέρια της Δικαιοσύνης ως κατηγορούμενος για κάποιο αδίκημα μπορεί να ισχυριστεί ο,τιδήποτε για να απαλλαγεί από τις κατηγορίες που τον βαρύνουν γι αυτό και η κοινή γνώμη πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτική στις κρίσεις της και να προσπαθεί διαρκώς να αναγνωρίζει τη συνθήκη του κατηγορούμενου.
Για να το λένε εκείνοι είναι σίγουρα έτσι. Όμως, είναι αδύνατον να μην σχολιάσουμε το ρεπορτάζ για το τροχαίο δυστύχημα στη Θεσσαλονίκη με θύμα μια 21χρονη γυναίκα που ο κατηγορούμενος δράστης χτύπησε με το αυτοκίνητό του και την εγκατέλειψε βαριά τραυματισμένη (το θέμα κατέληξε χθες) γιατί στην απολογία του λίγο-πολύ επέρριψε την ευθύνη στη νέα γυναίκα ισχυριζόμενος πως αν είχε επιλέξει τη διάβαση πεζών για να διασχίσει το δρόμο τίποτα δεν θα είχε συμβεί.
Κι αυτό το εκστόμισε στην Ελλάδα που οι πεζοί δεν είμαστε ασφαλείς ούτε στα πεζοδρόμια, πόσο μάλλον στις διαβάσεις που κανένας οδηγός δεν σταματάει ποτέ και για κανένα λόγο!
Εδώ και μήνες κι ανά τακτά χρονικά διαστήματα, γράφουμε για την κατάσταση που επικρατεί στις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας μετά την πανδημία και την πλήρη, καθολική, κατάλυση της έννοιας του δημόσιου χώρου από τα τραπεζοκαθίσματα. Επισημαίνουμε ακόμα την κατάσταση που επικρατεί στα πεζοδρόμια τόσο από τα σταθμευμένα αυτοκίνητα όσο και από τα κάθε λογής τροχοφόρα που κινούνται πάνω σε αυτά απειλώντας τη ζωή των πεζών.
Και διαβάζουμε σήμερα πως κατηγορούμενος για εγκατάλειψη θύματος τροχαίου που μάλιστα κατέληξε, επικαλείται στην υπεράσπισή του την ύπαρξη διάβασης 10 μέτρα μακριά από το συμβάν, για να επιρρίψει στο θύμα την ευθύνη για το δυστύχημα επειδή, λέει, ότι δεν τη χρησιμοποίησε.
Είναι θέμα χρόνου να θρηνήσουμε θύματα-πεζούς που περπατάνε ακόμα και πάνω στα πεζοδρόμια, αν η Πολιτεία δεν αντιδράσει γρήγορα, συστηματικά και με υπομονή.
Έχουμε προτείνει πολλές φορές στους Δημάρχους να αναλάβουν σχετικές πρωτοβουλίες καλώντας σε διαβούλευση όλους όσους δραστηριοποιούνται στις πόλεις με πρώτα τα σωματεία των διανομέων με μηχανάκι.
Ταυτόχρονα όλη η ΕΛΑΣ και για κάμποσο καιρό πρέπει να είναι νυχθημερόν στους δρόμους και κάποιος πρέπει να ανάλαβει να επιβλέπει τη διαδικασία άμεσης εξόφλησης των προστίμων που επιβάλλονται.
Αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί. Η ζωή μας στις πόλεις έχει υποβαθμιστεί εντελώς, σε βαθμό που πλέον να απειλείται κι όλας.
Κι όταν το κακό συμβεί τότε οι οικογένειες των θυμάτων και μαζί τους όλη η κοινωνία πρέπει να ακούνε υπομονετικά τους θύτες να ισχυρίζονται ότι σε αυτή τη χώρα που ο καθένας κάνει ό,τι θέλει φταίνε οι πεζοί που δεν χρησιμοποιούν τις διαβάσεις.
Έρχονται εκλογές, εθνικές και δημοτικές και η κυβέρνηση και οι αιρετοί στους Δήμους να είναι βέβαια ότι θα κριθούν και για την υποβάθμιση της καθημερινότητάς μας.
Αρκετά πλέον. Αρκετά.