Μπορεί ένα ήδη σκληροτράχηλο 4Χ4 να γίνει ακόμα πιο ικανό και ακαταμάχητο εκτός δρόμου όχημα; Η Ford λέει το μεγάλο ναι, μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο και το αποδεικνύει αποκαλύπτοντας το νέο Ranger Raptor, που επανέρχεται στο προσκήνιο εμφανώς δριμύτερο καθώς είναι εφοδιασμένο με τον twin-turbo κινητήρα βενζίνης 3.0L EcoBoost V6, που αποδίδει 288 PS (αρκετά περισσότερους από τους 213 του τουρμποντίζελ του μοντέλου της προηγούμενης γενιάς) και μέγιστη ροπή 491 Nm – στοιχεία που δημιουργούν τις πρώτες προϋποθέσεις για τις πρωτοφανείς δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου του νέου μοντέλου.
Φορτωμένος με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας των μηχανών εσωτερικής καύσης ο νέος αυτός κινητήρας προσφέρει άμεση απόκριση στο γκάζι, με τη βοήθεια ενός αγωνιστικής προέλευσης συστήματος anti-lag, παρόμοιου με αυτό που είδαμε για πρώτη φορά στα Ford GT και Focus ST, το οποίο επιτρέπει τη στιγμιαία και on-demand αύξηση της ισχύος. Επιπλέον, ο κινητήρας είναι προγραμματισμένος με ένα ανεξάρτητο προφίλ αύξησης της πίεσης υπερπλήρωσης (boost) για κάθε μία από τις 10 σχέσεις του προηγμένου αυτόματου κιβωτίου, με στόχο την περαιτέρω βελτιστοποίηση των επιδόσεων.
Σημειώστε πάντως ότι ο υπάρχων τουρμποντίζελ 2.0L EcoBlue bi turbo, που διαθέτει ισάξια ροπή με τον 3.0L EcoBoost V6 και προσφέρει χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, θα εξακολουθήσει να διατίθεται στο νέο Ranger Raptor, αρχής γενομένης από το 2023.
Τα υπόλοιπα κομμάτια του παζλ που συνθέτουν αυτό το κορυφαίο pick up της Ford είναι το νέο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο μεταφοράς δύο σχέσεων και μπλοκέ διαφορικά μπροστά και πίσω, αλλά και η και ανασχεδιασμένη ανάρτηση με αμορτισέρ FOX® 2,5 ιντσών Live Valve Internal Bypass που υπογράφει η Ford Performance. Βλέπετε, καθώς ένα off-roader υψηλών επιδόσεων όπως το Ranger Raptor χρειάζεται και τον ανάλογο συνδυασμό τροχών και αναρτήσεων, οι μηχανικοί της Ford επανασχεδίασαν πλήρως την ανάρτηση. Οι εντελώς νέοι, ανθεκτικοί, αλλά και αλουμινένιοι πάνω και κάτω βραχίονες, η εμπρός και πίσω ανάρτηση με τη μεγάλη διαδρομή και ένας αναβαθμισμένος πίσω σύνδεσμος Watt έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν περισσότερο έλεγχο σε ανώμαλα εδάφη με υψηλή ταχύτητα.
Ενώ στη διαχείριση όλων των συνθηκών κίνησης που ορίζονται από τον τύπο του εδάφους - από ομαλούς δρόμους μέχρι λάσπη και κακοτράχαλες διαδρομές καθώς και οτιδήποτε ενδιάμεσο – πολύτιμοι σύμμαχοι του οδηγού του νέου Ranger Raptor είναι τα επτά επιλέξιμα προφίλ οδήγησης, στα οποία περιλαμβάνεται και το πρόγραμμα Baja το οποίο είναι προσανατολισμένο σε off-road διαδρομές και διαμορφώνει τα ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος για μέγιστες επιδόσεις κατά τη γρήγορη οδήγηση εκτός δρόμου.
Συγκεκριμένα διαθέσιμα είναι: Normal, Sport, Slippery (για οδήγηση On-road) & Rock crawl, Sand, Mud/Ruts, Baja (για οδήγηση Off-road). Το νέο Ranger Raptor διαθέτει επίσης το σύστημα Trail Control™, που μοιάζει με το cruise control αλλά λειτουργεί σε συνθήκες off road. Ο οδηγός απλά επιλέγει μία καθορισμένη ταχύτητα κάτω από 32 km/h αφήνοντας το όχημα να διαχειρίζεται την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, ενώ ο ίδιος επικεντρώνεται στο τιμόνι.
Κερασάκι στην τούρτα, το αποκλειστικό για την κατηγορία, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο και ενεργό σύστημα εξαγωγής του νέου Ranger Raptor, το οποίο προσφέρει διαφορετικούς ήχους κινητήρα μέσα από τέσσερα διαφορετικά προγράμματα που ταιριάζουν σε διαφορετικά οδηγικά σενάρια: Quiet, Normal, Sport και Baja. Γιατί βλέπετε τέτοια αυτοκίνητα έχουν έντονα οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και προσφέρουν το κάτι παραπάνω σε όλα τα επίπεδα – και της οδηγικής ευχαρίστησης. Και ο νοών νοήτω…
Το νέο Ranger Raptor διαθέτει ένα μοναδικό πλαίσιο σε σύγκριση με εκείνο του νέου Ranger. Μια σειρά βάσεων και ενισχύσεων ειδικά εξελιγμένων για το Raptor για στοιχεία όπως η μεσαία κολόνα, ο χώρος φόρτωσης και η βάση της ρεζέρβας υποστηρίζουν τα στοιχεία έδρασης των bumpstops, των βάσεων στους θόλους των τροχών και των πίσω συνδέσμων των αμορτισέρ, διασφαλίζοντας ότι η επόμενη γενιά του Ranger Raptor μπορεί να τα βγάζει πέρα στις πιο απαιτητικές off-road διαδρομές.
Όλα τα παραπάνω θα μπορούσαν και να συνοψιστούν στα λόγια του Dave Burn, chief programme engineer της Ford Performance για το Ranger Raptor: «Θελήσαμε να δημιουργήσουμε ένα γνήσιο pick-up υψηλών επιδόσεων με την επόμενη γενιά Ranger Raptor. Είναι αισθητά ταχύτερο, δείχνει απίστευτο, είναι γεμάτο από νέα χαρακτηριστικά, και είναι το πιο ανθεκτικό Ranger που έχουμε δημιουργήσει ποτέ.»
Αυτός ο χαρακτήρας όμως δεν συνεπάγεται συμβιβασμούς στον τομέα του εξοπλισμού καθώς οι επιβάτες απολαμβάνουν την τελευταία λέξη της ψηφιακής τεχνολογίας. Στη high tech καμπίνα δεσπόζει μία πλήρως ψηφιακή οθόνη 12,4” και μία κεντρική οθόνη αφής 12” για την υποστήριξη των συστημάτων συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας SYNC 4A® νέας γενιάς της Ford 4 που προσφέρει ασύρματη συμβατότητας Apple CarPlay και Android Auto™ χωρίς έξτρα χρέωση. 5 Ένα ηχοσύστημα 10-ηχείων B&O® 6 προσφέρει το soundtrack της επιλογής σας για την επόμενη περιπέτειά σας.
Σημειώστε, ότι το νέο Raptor είναι το πρώτο Ranger επόμενης γενιάς που φτάνει στην Ευρώπη, με τις παραδόσεις στους πελάτες να ξεκινούν στα τέλη καλοκαιριού. Η επικείμενη άφιξη του Raptor στην Ευρώπη σηματοδοτείται με ένα stunt video γεμάτο δράση, που παρουσιάζει το όχημα να πηδά από ένα μεταγωγικό αεροσκάφος για να φτάσει στην ώρα του για το ευρωπαϊκό του λανσάρισμα.