Για τα τέλη του μήνα έχει προγραμματιστεί η παγκόσμια ψηφιακή παρουσίαση του ηλεκτρικού φορτηγού για διανομές βαρέως τύπου eActros της Mercedes-Benz. Αμέσως μετά ξεκινά η κανονική παραγωγή του οχήματος στο εργοστάσιο Wörth am Rhein, που σηματοδοτεί των πέρασμα των φημισμένων γερμανικών φορτηγών στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Χρειάστηκαν περισσότερα από μισό εκατομμύριο χιλιόμετρα οδήγησης σε δημόσιους δρόμους, για να φτάσουμε σε ένα ηλεκτρικό φορτηγό που σε λίγες βδομάδες θα πιάσει κανονικά δουλειά στα χέρια επαγγελματιών οδηγών. Το γεγονός δεν θα μπορούσε παρά να προβληθεί ευρύτατα από την Mercedes-Benz που είναι τώρα έτοιμη να εγκαινιάσει μια νέα εποχή και υπογραμμίζοντας τη δέσμευσή της για τοπικά ουδέτερες ως προς το CO2 οδικές μεταφορές.
Η παραγωγή του eActros έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2021. Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του οχήματος, οι άνθρωποι της Μercedes-Βenz Τrucks αξιοποίησαν ευρύτατα τη βοήθεια του... κοινού, επιστρατεύοντας πελάτες τους που συμμετείχαν ενεργά στις δοκιμές.
Οι εντατικές δοκιμές του eActros από πελάτες ξεκίνησαν το 2018, κάτι που επέτρεψε στους ειδικούς της εταιρίας να λάβουν υπόψη τους τα σχόλια των πελατών και να πραγματοποιήσουν άμεσα τις κατάλληλες διορθωτικές παρεμβάσεις, ενσωματώνοντάς τις στο τελικό προϊόν. Εννοείται, ότι επιπλέον τεστ διαφόρων τύπων πραγματοποίησαν και οι μηχανικοί δοκιμών της #mercedesbenztrucks προκειμένου να διασφαλίσουν ότι το eActros πληροί τα γνωστά υψηλά πρότυπα της Mercedes-Benz.
Στο πλαίσιο των παραπάνω δοκιμών από πελάτες, δέκα πρωτότυπα eActros είχαν σχηματίσει έναν «Στόλο Καινοτομίας», επιδεικνύοντας τις δυνατότητές τους σε συνεχή χρήση στη Γερμανία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε δύο φάσεις των δοκιμών, περίπου είκοσι επιχειρήσεις-πελάτες χρησιμοποίησαν ένα eΑctros αντί για ένα συμβατικό πετρελαιοκίνητο φορτηγό στους στόλους τους. Τόσο στις εκδόσεις των 18 όσο και σε αυτές των 25 τόνων, το eActros κατάφερε να φέρει σε πέρας πλήθος αποστολών.
Μεταξύ άλλων, μετέφερε αγαθά που χρειάζονται ψύξη σε ένα ψυκτικό θάλαμο που διέθετε ηλεκτρική τροφοδοσία, χρησίμευσε ως εργοστασιακό όχημα για να μεταφέρει τα βασικά υλικά για την παραγωγή, διαχειρίστηκε την αντικατάσταση των δοχείων αποβλήτων, και «φορτώθηκε» μια ειδική δεξαμενή προκειμένου να μεταφέρει ιπτάμενη τέφρα για την παραγωγή του σκυροδέματος. Το ηλεκτρικό φορτηγό της Mercedes δοκιμάστηκε επίσης και εκτός Γερμανίας, από επιχειρήσεις στην Ελβετία, το Βέλγιο και την Ολλανδία.
Οι οδηγοί του eActros ήταν παραπάνω από ικανοποιημένοι από την απόδοση του ηλεκτρικού φορτηγού και ήδη, πριν ακόμα από την ολοκλήρωση της συνεχούς λειτουργίας των πρωτοτύπων, έχει καταστεί σαφές ότι το eActros δεν είναι σε καμία περίπτωση κατώτερo από ένα αντίστοιχο συμβατικό ντίζελ όσον αφορά τη διαθεσιμότητα και τις επιδόσεις στην αστική κυκλοφορία, στους αυτοκινητοδρόμους ή στις υπεραστικές διαδρομές. Οι οδηγοί εκτίμησαν ιδιαίτερα τη συνεχή διαθεσιμότητα ροπής, σε όλο το εύρος στροφών, εκτιμώντας παράλληλα και το χαμηλό επίπεδο θορύβου.
Σημειώνουμε, τέλος, ότι πριν από την έναρξη της παραγωγής, οι άνθρωποι της Mercedes υπέβαλαν το eActros - όπως άλλωστε κάνουν και με τα αντίστοιχα συμβατικά οχήματα - σε ειδικές δοκιμές για την ασφάλεια, την απόδοση και την αντοχή του. Βεβαιώθηκαν έτσι ότι το σύστημα ψύξης του φορτίου, καθώς και ο κλιματισμός — που και τα δύο βασίζονται για τη λειτουργία τους στην παροχή ηλεκτρικού ρεύματος — λειτουργούν αξιόπιστα τόσο σε ακραία υψηλές θερμοκρασίες όσο και σε χειμερινές συνθήκες.
Επίσης πραγματοποίησαν χειμερινές δοκιμές, όπου δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στη συμπεριφορά των μπαταριών και του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης υπό ακραίες καιρικές συνθήκες. Το eActros υποβλήθηκε επίσης σε πρόσθετες διαδικασίες ειδικών τεστ, όπως οι μετρήσεις θορύβου σε εξωτερική εξέδρα και οι δοκιμές ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας (EMC) σε ειδική αίθουσα δοκιμών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το eActros είναι κατάλληλο για καθημερινή χρήση και ότι πληροί όλες τις απαιτούμενες προϋποθέσεις για κανονική εκμετάλλευση.
Τις ακριβείς προδιαγραφές του eActros θα τις μάθουμε στις 30 Ιουνίου - την ημέρα της παρουσίασής του. Ωστόσο η Mercedes δεν έχει πρόβλημα να ανακοινώνει δια των εκπροσώπων της ότι το τελικό μοντέλο παραγωγής θα είναι σημαντικά ανώτερο από το πρωτότυπο του Στόλου Καινοτομίας όσον αφορά μια σειρά από βασικές ιδιότητες, όπως η αυτονομία, η ισχύς και η ασφάλεια.
Θυμίζουμε ότι τα πρωτότυπα eActros είχαν κάνει την εμφάνισή τους σε δύο εκδόσεις, μία για εθνικές μεταφορές με αυτονομία 500 χιλιομέτρων και μία για διανομές με αυτονομία 200 χλμ. Θυμίζουμε επίσης ότι παράλληλα η Mercedes εξελίσσει και ένα ηλεκτροκίνητο φορτηγό με κυψέλες καυσίμου/υδρογόνου (Fuel Cell Electric Vehicle) για εθνικές και διεθνείς μεταφορές, στοιχείο που δείχνει ότι το μέλλον της αυτοκίνησης και των μεταφορών θα είναι οπωσδήποτε πολυενεργειακό.