Περισσότερα από 30 εκατομμύρια αυτόνομα οχήματα υπολογίζεται ότι θα κυκλοφορούν στον πλανήτη μας μέχρι το 2040. Ωστόσο, σήμερα, ακόμη και τα πιο προηγμένα συστήματα αυτόνομης οδήγησης έχουν συγκεκριμένα όρια και απαιτούν την επίβλεψη του οδηγού για να κινηθούν τα αντίστοιχα οχήματα με ασφάλεια.
Το δικό τους ρόλο αναμένεται να παίξουν στην ταχύτητα της ενσωμάτωσης της τεχνολογίας αυτές οι υποδομές, που θα πρέπει να διασυνδεθούν με τα αυτοκίνητα ώστε να τους επιτρέψουν να κυκλοφορούν χωρίς προβλήματα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Toyota κατασκευάζει τη γεμάτη ειδικούς αισθητήρες "Woven City", σε απόσταση δύο ωρών με το αυτοκίνητο από το Τόκιο.
Στο χώρο ενός εργοστασίου που παρήγαγε αυτοκίνητα από τη δεκαετία του '60 και έκλεισε πρόσφατα, η Toyota πήρε τη μεγάλη απόφαση να δημιουργήσει μια μικρή πόλη που θα καταλαμβάνει έκταση 700 στρεμμάτων για να δοκιμάσει τεχνολογίες του μέλλοντος, όπως η αυτόνομη οδήγηση.
«Είναι ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία και τη βιομηχανία μας», δήλωσε ο Akio Toyoda, εγγονός του ιδρυτή της αυτοκινητοβιομηχανίας, σε βιντεοσκοπημένο μήνυμά του θέλοντας να αναδείξει τη σημασία του εγχειρήματος, στους πρόποδες του όρους Φούτζι.
H Toyota θα δοκιμάσει στη Woven City αυτόνομα οχήματα για μεταφορές, παραδόσεις προϊόντων καθώς και οχήματα διασκευασμένα σε κινητά καταστήματα - μαζί με τους επιλεγμένους κατοίκους του οικισμού - χρησιμοποιώντας την πόλη ως ένα είδος ζωντανού εργαστηρίου.
Όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή της, το 2024, η ιαπωνική εταιρία θα επιδιώξει να προσφέρει μέσω αυτής της πόλης ένα μοντέλο για το πώς θα μπορούσαν να μοιάζουν τα αστικά κέντρα σε όλο τον κόσμο, στην εποχή των αυτόνομων μεταφορών. Κάτι τέτοιο, φυσικά, θα απαιτήσει και τη σχετική κοινωνική συναίνεση.
Αυτή τη στιγμή, η περιορισμένη αυτοματοποιημένη οδήγηση επιτυγχάνεται με την ύπαρξη αισθητήρων επί των αυτοκινήτων, οι οποίοι αντλούν πληροφορίες από το περιβάλλον τους προκειμένου να κινηθούν χωρίς την παρέμβαση του οδηγού.
Η απευθείας τροφοδότηση των αυτόνομων οχημάτων με τέτοιες πληροφορίες θα είναι "το επόμενο μεγάλο άλμα προς τα εμπρός", λέει ο Hiroki Kuriyama, ανώτερος αντιπρόεδρος της Nippon Telegraph &Telephone Corp.
Η κορυφαία εταιρεία τηλεπικοινωνιών της Ιαπωνίας συνεργάζεται με την Toyota για την ανάπτυξη της τεχνολογίας που απαιτείται για τους ευφυείς κόμβους υποστήριξης των αυτόνομων αυτοκινήτων.
Η ιδέα, λέει ο Kuriyama, είναι να χρησιμοποιηθούν αισθητήρες και κάμερες διάσπαρτες σε δρόμους, φανάρια και κτίρια — και ίσως ακόμη και δεδομένα από κινητά τηλέφωνα — για να συλλέξουν πληροφορίες για τα πάντα, από την κυκλοφορία πεζών μέχρι τις βροχοπτώσεις.
Αυτή η τεράστια ροή δεδομένων θα υποβάλλεται στη συνέχεια σε επεξεργασία μέσω δικτύων οπτικών ινών, κέντρων δεδομένων και του cloud για τη δημιουργία ενός ψηφιακού "δίδυμου" ή καθρέφτη της ζωντανής εικόνας της πόλης.
Τα εικονικά, συνθετικά δεδομένα μπορούν στη συνέχεια να τροφοδοτηθούν στα αυτοκίνητα, επιτρέποντάς τους να πλοηγηθούν με ασφάλεια στον πραγματικό κόσμο χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, σύμφωνα με τον Kuriyama.
Το όνομα Woven City (Yφαντή Πόλη) έχει να κάνει με την προϊστορία της Toyota, ως κατασκευαστής αυτόματων αργαλειών και παραπέμπει στον συνδυασμό λογισμικού, υπηρεσιών, οχημάτων και δρόμων. Όλα αυτά θα καθοδηγούν τις αυτόνομες “E-palettes” της εταιρείας – τα διαφανή οχήματα που θα μοιάζουν με εμπορευματοκιβώτια και θα μπορούν να φιλοξενήσουν έως και 20 επιβάτες.
Αυτές λοιπόν οι E-palettes, που εκτός των άλλων θα διαθέτουν καθίσματα που διπλώνουν ώστε το εσωτερικό τους να μπορεί να αναδιαμορφωθεί, θα διασχίζουν την πόλη χρησιμοποιώντας τις ειδικές λωρίδες αυτόνομων οχημάτων, προσφέροντας πάσης φύσεως μεταφορικές υπηρεσίες.
Πέρα από τις φουτουριστικές επιλογές κινητικότητας, η πόλη θα διαθέτει επίσης έξυπνα σπίτια που θα φροντίζουν για τη διαχείριση των απορριμμάτων και τον ανεφοδιασμό των ψυγείων τους αυτόματα, σύμφωνα με την Toyota, ενώ ολόκληρο το οικοσύστημα της πόλης θα τροφοδοτείται από υδρογόνο.
Πρόκειται για ένα μεγάλο και φιλόδοξο στοίχημα για την αυτοκινητοβιομηχανία του οποίου το κόστος, παρόλο που δεν έχουν αποκαλυφθεί επενδυτικά στοιχεία, είναι πιθανό να ξεπεράσει το ένα δισεκατομμύριο δολάρια.
Μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια που θα βοηθήσει την Toyota στην προσπάθειά της να δει τις τεχνολογίες της Woven City στην αγορά είναι το γεγονός ότι το μικρό αυτό αστικό κέντρο θα έχει «κανονικούς» κατοίκους. Αρχικά, η πόλη θα στεγάσει περίπου 360 επισκέπτες επιστήμονες, οικογένειες, συνταξιούχους και υπαλλήλους της Toyota.
Αυτός ο αριθμός θα αυξηθεί τελικά σε κάποιες χιλιάδες, σύμφωνα με την Toyota. Η επιχείρηση αναφέρει ότι έχει ήδη λάβει περισσότερες από 3.000 αιτήσεις από ιδιώτες και επιχειρήσεις ως απάντηση στην ανακοίνωση για πρόσκληση συνεργατών.