Όσοι παρακολουθούν, έστω και λίγο, τις εξελίξεις στο χώρο του αυτοκινήτου, γνωρίζουν ότι το όνομα Maybach αντιστοιχεί σήμερα σε μία πολυτελή σειρά μοντέλων της Mercedes-Βenz. Πρόκειται για την αναγέννηση της αρχικής Maybach που έκλεισε το 1941 για να επανεμφανιστεί το 2002, ως ανεξάρτητη εταιρία πολυτελείας της DaimlerChrysler AG της εποχής εκείνης, με μοντέλα (Maybach 62 και Maybach 57 -σειρά 240) που χρησιμοποιούσαν μηχανικά μέρη της Mercedes.
Ακολούθησε, μετά από περίπου μια δεκαετία, το Νοέμβριο του 2014, το λανσάρισμα της Mercedes-Maybach S-Class (σειρά μοντέλων 222). Η Maybach ήταν ήδη συνώνυμο των εξαιρετικά πολυτελών – και εξαιρετικά ακριβών - οχημάτων, που προσφέρουν ανέσεις ανωτάτου επιπέδου και ένα ιδιαίτερο design, συνδυασμένο με τεχνολογία αιχμής και τώρα ξεκινούσε μια νέα καριέρα με καινούριο όνομα: Mercedes-Maybach, που ως τμήμα της Mercedes-Benz εντάσσεται στη μεγάλη Daimler AG.
Τη Mercedes-Maybach S-Class ακολούθησαν η Mercedes-Maybach S 600 Pullman (2015) και η θωρακισμένη S 600 Pullman Guard (2016). Ενώ τη σκυτάλη, από το τέλος του 2020 και μετά, παρέλαβε η νέα Mercedes-Maybach S-Class (της σειράς 223) για να συνεχίσει αυτή την εξαιρετική παράδοση.
Ο ταλαντούχος γιος του ξυλουργού
Όμως, πίσω από τα αυτοκίνητα υπάρχουν οι εφευρέσεις, πίσω από τις εφευρέσεις οι εφευρέτες μηχανικοί και πίσω από τους εφευρέτες μηχανικούς υπάρχουν οι άνθρωποι… Ένας τέτοιος απλός άνθρωπος ήταν όταν γεννήθηκε, στις 9 Φεβρουαρίου του 1846 στο Heilbronn της Γερμανίας ο Wilhelm Maybach. Γιος ξυλουργού, έχασε και τους δύο του γονείς σε μικρή ηλικία και παρακολουθώντας μαθήματα για να μάθει την τέχνη του ζαχαροπλάστη βρέθηκε τελικά, το 1861, να δουλεύει σε σχεδιαστικό/μηχανολογικό γραφείο, δίπλα σε μια άλλη μορφή της αυτοκίνησης τον Gottlieb Daimler, όταν αυτός προσελήφθη στο ίδιο γραφείο, το 1863, ως επιθεωρητής του "Vereinigte Werkstätten" (Ενωμένα Εργαστήρια) της πόλης του Bruderhaus.
Το 1872, Maybach και Daimler χρειάστηκε να μετεγκατασταθούν, καθώς ο δεύτερος διορίστηκε στο διοικητικό συμβούλιο της Gasmotoren-Fabrik Deutz AG. Η εταιρεία είχε συσταθεί ως εταιρεία περιορισμένης ευθύνης από τον Nicolaus August Otto (τον πατέρα του βενζινοκινητήρα, που λειτουργεί με βάση τον ομώνυμο θερμοδυναμικό κύκλο [Otto]) και τις οικογένειες των επιχειρηματιών Langen και Pfeiffer την ίδια χρονιά.
Το 1873, ο Maybach ακολούθησε για άλλη μια φορά τον Daimler για να αναλάβει επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της Deutz. Εκεί δούλεψε προκειμένου να εξελίξει τον τετράχρονο κινητήρα του Otto, ώστε να αρχίσει η παραγωγή του.
Τα οράματα του Daimler και οι εφευρέσεις του Maybach
Ο Daimler οραματιζόταν ήδη έναν υψηλόστροφο κινητήρα εσωτερικής καύσης, κατάλληλο για χρήση σε οχήματα, ήδη όταν εργαζόταν στη Deutz. Ωστόσο, δεν ήταν σε θέση να κάνει τις ιδέες του πραγματικότητα στην εταιρεία. Έτσι πήρε το δρόμο του ελεύθερου επαγγελματία για να κάνει, μαζί με τον Maybach, πραγματικότητα το όνειρο της μηχανοκίνητης κινητικότητας «στο νερό, στην ξηρά και στον αέρα»: το 1882 ήρθε το πρώτο δείγμα βενζινοκινητήρα, για να ακολουθήσει η πρώτη μοτοσικλέτα στον κόσμο ("Reitwagen", 1885), το πρώτο μηχανοκίνητο σκάφος (1886) και, τέλος, το πρώτο τετράτροχο αυτοκίνητο στον κόσμο ("Motorkutsche", 1886).
Ο Maybach ασχολήθηκε παράλληλα με την περαιτέρω εξέλιξη της μόλις καθιερωμένης τεχνολογίας αυτοκινήτων της εποχής εκείνης, όπως το κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων και ο δικύλινδρος V-κινητήρας (κατασκευασμένος με άδεια από την Peugeot από το 1890). Ενώ παρά τις διαφωνίες που είχε σε κάποια φάση με τον Daimler βρέθηκε πάλι να δουλεύει μαζί του στην Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) το 1895.
Το πρώτο σύγχρονο αυτοκίνητο
Το 1900,η DMG καταχώρησε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για το «κυψελωτό» ψυγείο αυτοκινήτου και, στις 22 Νοεμβρίου του ίδιου έτους, φτάσαμε – κατά παραγγελία του Emil Jellinek, του σημαντικότερο διανομέα της Daimler εκείνη την εποχή, στη Mercedes 35 hp η οποία θεωρείται το πρώτο σύγχρονο αυτοκίνητο. Η εντελώς νέα αντίληψη του Maybach για το όχημα (σχεδίαση με στόχο το μειωμένο βάρος, κινητήρας υψηλής απόδοσης με καινοτόμο ψυγείο, μακρύ μεταξόνιο και χαμηλό κέντρο βάρους) κυριάρχησε στη διεθνούς φήμης διοργάνωση του μηχανοκίνητου αθλητισμού "Nice Week", στις 25 - 29 Μαρτίου του 1901. Αυτή η λαμπρή επιτυχία καθιέρωσε τελικά το τιμητικό ψευδώνυμο του Maybach: «βασιλιάς των σχεδιαστών».
Αφού ασχολήθηκε με τους αγώνες αυτοκινήτων, ο Maybach θα φτάσει κάποια στιγμή, το 1909, να συνεργαστεί με τον κόμη Von Zeppelin και να ασχοληθεί με τα αερόπλοια ιδρύοντας, από κοινού με τον Zeppelin, την Luftfahrzeug-Motorenbau GmbH στο Bissingen της Γερμανίας. Μετά το τέλος του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, η εταιρεία, ως Maybach-Motorenbau πλέον, μπήκε στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής, η Maybach 22/70 hp (W 3), παρουσιάστηκε το 1921 και παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1928.
Ο Βίλχελμ Μέιμπαχ απεβίωσε στις 29 Δεκεμβρίου του 1929, πλήρης ημερών και έχοντας λάβει σημαντικά βραβεία μεταξύ των οποίων και το χρυσό μετάλλιο Grashof από την περίφημη Ένωση Γερμανών Μηχανικών (VDI).
Η αυτοκινητοβιομηχανία που έφερε το όνομά του, η Maybach έκλεισε τελικά το 1941 για να αναγεννηθεί όπως είπαμε το 2002 χαρίζοντας στον μεγάλο αυτό Γερμανό μηχανικό και εφευρέτη την αθανασία…