Τι σχέση έχει η Nissan με τον κορονοϊό – και όχι μόνον…

Τι σχέση έχει η Nissan με τον κορονοϊό – και όχι μόνον…

Τεχνολογία που απενεργοποιεί ιούς, χρησιμοποιώντας καταλυτικά ενεργά είδη για αερόβια οξείδωση, ανακοίνωσε ότι έχει αναπτύξει από κοινού μια με τη Σχολή Φαρμακευτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Tohoku η Nissan.

Η τεχνολογία έχει εν δυνάμει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί για την απενεργοποίηση των ιών με την οξείδωση, τη αλλοίωση και την αποικοδόμηση πρωτεϊνών και άλλων ουσιών στην επιφάνεια του ιού. Με το οξυγόνο στον αέρα να δρα ως οξειδωτικό, το είδος του καταλύτη παράγει αυτό το αποτέλεσμα ακόμη και κάτω από συνθήκες έλλειψης φωτός, σε θερμοκρασία δωματίου, χωρίς να απαιτείται φωτεινή ακτινοβολία όπως συμβαίνει συνήθως με την οξείδωση.

Εκτός από την απενεργοποίηση των ιών, συμπεριλαμβανομένου του νέου κορονοϊού, αυτή η τεχνολογία μπορεί επίσης να απενεργοποιήσει παθογόνα όπως μύκητες και βακτήρια. Έχει επίσης τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί σε ευρύτερες εφαρμογές στο μέλλον, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης ως βάση για αντιβακτηριδιακά και αντιικά υλικά από τα οποία κατασκευάζονται φίλτρα για συστήματα κλιματισμού και καθαριστές αέρα, καθώς και μάσκες και ιατρικά κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα.

 


Η εν λόγω τεχνολογία χρησιμοποιεί οργανικούς καταλύτες οξείδωσης ριζών νιτροξυλίου (ριζικοί καταλύτες). Αυτοί οι καταλύτες οξειδώνουν οργανικές ενώσεις παρουσία κατάλληλων συν-καταλυτών, χρησιμοποιώντας μοριακό οξυγόνο στον αέρα του περιβάλλοντος που δρα ως τερματικό οξειδωτικό.

Μελέτες για τα αποτελέσματα αυτής της τεχνολογίας έχουν βρει ότι τα άλατα οξικού αμμωνίου που παράγονται από καταλύτες ριζών, μέσω αερόβιας οξείδωσης, οξειδώνουν και αδρανοποιούν τις επιφανειακές πρωτεΐνες των ιών, μειώνοντας έτσι την ικανότητά τους να δεσμεύονται στα κύτταρα-στόχους. Επιπλέον, η επεξεργασία του τομέα δέσμευσης του υποδοχέα της πρωτεϊνικής ακίδας του SARS-CoV2 (στέλεχος omicron) μειώνει σημαντικά τη δέσμευση της πρωτεΐνης ακίδας στον υποδοχέα. Χρησιμοποιώντας κορονοϊό των αιλουροειδών, έναν εναλλακτικό ιό του SARS-CoV2, αξιολογήθηκε η μολυσματική του δράση σε νεφρικά κύτταρα αιλουροειδών και παρατηρήθηκε αξιοσημείωτη αναστολή των μορφολογικών αλλαγών που σχετίζονται με τη μόλυνση στα κύτταρα.

Αυτή η τεχνολογία δημιουργήθηκε με την αξιοποίηση των τεχνολογιών και της τεχνογνωσίας της Nissan στην ανάπτυξη αυτοκινήτων και των τεχνολογιών της σχολής του Πανεπιστημίου Tohoku που σχετίζονται με την ανάπτυξη φαρμάκων, την αξιολόγηση φαρμάκων και άλλες φαρμακευτικές επιστήμες, την προετοιμασία καταλύτη και την αξιολόγηση απόδοσης καταλύτη.

Οι ριζικοί καταλύτες χρησιμοποιούνται ως πρόσθετα στα πολυμερή βασικά υλικά των χρωμάτων αυτοκινήτων, καθώς και στις ίνες και τα οργανικά πολυμερή υλικά που χρησιμοποιούνται σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους οχημάτων. Αναστέλλουν τις αντιδράσεις φωτοαποικοδόμησης (π.χ. σκάσιμο, ευθραυστότητα, ξεθώριασμα) για μεγάλες χρονικές περιόδους. Η Nissan ερευνά και αναπτύσσει τη χρήση ριζικών καταλυτών για την αδρανοποίηση των ιών σε μια προσπάθεια να αξιοποιήσει στο έπακρο την καταλυτική τους δραστηριότητα και να συνεισφέρει περαιτέρω στο κοινωνικό σύνολο.