Τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης για αποφυγή συγκρούσεων σε διασταυρώσεις

Τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης για αποφυγή συγκρούσεων σε διασταυρώσεις

Τα ατυχήματα που προκαλούνται από σφάλμα του οδηγού σε διασταυρώσεις μπορεί δυστυχώς να έχουν πολύ δυσάρεστες συνέπειες καθώς συχνά έχουμε να κάνουμε πλαγιομετωπικές συγκρούσεις οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν σε τραυματισμό ή ακόμα και σε απώλεια ανθρώπινης ζωής. Ως εκ τούτου, το υπό ανάπτυξη σύστημα της Nissan σχεδιάζεται για να παρέχει βελτιωμένη υποστήριξη σε δύσκολες καταστάσεις, μέσω των προηγμένων δυνατοτήτων ανίχνευσης εν δυνάμει επικίνδυνων καταστάσεων, αλλά και της έγκαιρης λήψης αποφάσεων.

Σε  εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σε μια από τις εγκαταστάσεις της Nissan στην Ιαπωνία, η ομώνυμη αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε την ικανότητα της τεχνολογίας να εκτελεί αυτόματα ελιγμούς αποφυγής σύγκρουσης, στο περίπλοκο περιβάλλον των διασταυρώσεων.

Ο Takao Asami, Αντιπρόεδρος και επικεφαλής του Τμήματος Έρευνας και Προηγμένης Μηχανικής της Nissan, δήλωσε: “Η ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Nissan Ambition 2030, του μακροπρόθεσμου οράματος της εταιρείας. Είμαστε στη διαδικασία εξέλιξης της τεχνολογίας αποφυγής σύγκρουσης, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία LIDAR επόμενης γενιάς, μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2020. Με στόχο την ανάπτυξη μελλοντικών τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης που οι οδηγοί θα μπορούν να χρησιμοποιούν χωρίς στρες, η Nissan εργάζεται για να κατανοήσει πλήρως ολόκληρο το φάσμα των σεναρίων ατυχημάτων, αναλύοντας περίπλοκα σχετικά σενάρια που συμβαίνουν σε πραγματικό περιβάλλον. Οι προσπάθειές μας στοχεύουν να βελτιώσουν ουσιαστικά την αποφυγή ατυχημάτων.”

Το σύστημα της Nissan διαθέτει μια νέα λογική ελέγχου για την αποφυγή σύγκρουσης στις διασταυρώσεις, που βασίζεται στην τεχνολογία «αληθινής εδαφικής αντίληψης» και χρησιμοποιεί LIDAR επόμενης γενιάς. Μπορεί να ανιχνεύσει την ταχύτητα, τη θέση και τον πιθανό κίνδυνο σύγκρουσης με αντικείμενο, που έρχεται από τα πλάγια. Το σύστημα έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται άμεσα στη μεταβαλλόμενη κατάσταση μέσω βημάτων όπως η ενεργοποίηση της πέδησης έκτακτης ανάγκης ή η απελευθέρωση των φρένων όταν ο πιθανός κίνδυνος έχει αποφευχθεί.

Αξιοποιώντας αυτές τις πληροφορίες, το όχημα είναι δυνατό να αναλύσει άμεσα την τρέχουσα κατάσταση, να κρίνει και να εκτελέσει αυτόματα τις απαιτούμενες λειτουργίες αποφυγής σύγκρουσης. Αυτή η τεχνολογία μπορεί επίσης να ανιχνεύσει βεβαρυμμένη κυκλοφορία και εμπόδια στο δρόμο σε απόσταση και να εκτελέσει αναλόγως αλλαγές στη λωρίδα κυκλοφορίας. Επίσης, είναι σημαντικό ότι η τεχνολογία μπορεί να παρέχει αυξημένη υποστήριξη στους οδηγούς σε περιοχές όπου δεν είναι διαθέσιμες λεπτομερείς πληροφορίες χάρτη.

Σημειώστε ότι ο Tetsuya Iijima, γενικός διευθυντής υπεύθυνος για τις τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού στη Nissan, έχει δηλώσει ότι η επόμενη γενιά Lidar της Nissan, η οποία εξελίσσεται σε συνεργασία με τη Luminar Technologies θα έχει εμβέλεια έως και 300 μέτρα, με οπτικό πεδίο 25 μοιρών, έναντι της σημερινής εμβέλειας των 90 μέτρων και του τρέχοντος οπτικού πεδίου των 10 μοιρών. Αυτό θα επιτρέπει στο όχημα να ανιχνεύει και να αποφεύγει εμπόδια ενώ κινείται με ταχύτητα έως και 130 km/h. Εκτός από τη μονάδα Lidar, το όχημα δοκιμών της Nissan αντλεί επίσης δεδομένα από επτά ραντάρ και 10 κάμερες.