Το ευμέγεθες και εντυπωσιακό ενός όγκου πρωτότυπο που βλέπετε στις φωτογραφίες είναι δημιουργία της Audi και έχει στόχο - σε πρώτη τουλάχιστον φάση - την αγορά της Κίνας. Πρόκειται για το Audi urbansphere, που ξεκάθαρα ανήκει στα λεγόμενα Multi Purpose Vehicles, ή αν θέλετε πολυμορφικά οχήματα, και όπως επιβάλλουν οι καιροί είναι μηδενικών ρύπων όντας εφοδιασμένο με δύο ηλεκτροκινητήρες.
Το όραμα για το μέλλον των αστικών μετακινήσεων ενσαρκώνει το urbansphere, το μεγάλο σε μέγεθος πρωτότυπο που παρουσίασε λίαν προσφάτως η Audi. Και μάλιστα για το μέλλον των μετακινήσεων σε στις τεράστιες μεγαλουπόλεις που θα δημιουργηθούν τις επόμενες δεκαετίες σε όλο τον κόσμο, όπως αυτές που υπάρχουν σήμερα στην Κίνα.
Δεν είναι τυχαίο που οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της εταιρείας δημιούργησαν το Audi urbansphere για χρήση με γνώμονα τη χρήση ενός τέτοιου οχήματος στις πληθυσμιακά υπερκορεσμένες, σχεδόν χαοτικές και οπωσδήποτε τεράστιες πόλεις της Κίνας, με την χαρακτηριστικά πυκνή κυκλοφορία παντός είδους οχημάτων. Και ένα αυτοκίνητο που είναι κατάλληλο για μία κινέζικη μεγαλούπολη είναι κατάλληλο και για κάθε άλλο μητροπολιτικό κέντρο του κόσμου. Σε αυτές τις αστικές περιοχές όπου ο προσωπικός χώρος είναι ιδιαίτερα περιορισμένος, το πρωτότυπο όχημα παρέχει τον μεγαλύτερο εσωτερικό χώρο στην ιστορία της Audi. Συνδυάζει δε αυτό το χαρακτηριστικό με ένα πλήθος από τεχνολογίες και ψηφιακές υπηρεσίες.
«Για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις των πελατών μας από την Κίνα, τα στούντιο σχεδίασης της Audi στο Πεκίνο και το Ίνγκολσταντ συνεργάστηκαν στενά για την από κοινού εξέλιξη του πρωτότυπου οχήματος Audi urbansphere», αναφέρει ο Markus Duesmann, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου στην AUDI AG και υπεύθυνος για την αγορά της Κίνας. Για πρώτη φορά, οι δυνητικοί πελάτες στην Κίνα μπορούσαν να συμμετάσχουν στη διαδικασία εξέλιξης, καταθέτοντας τις δικές τους επιθυμίες και προοπτικές ως μέρος μιας διαδικασίας που είναι γνωστή ως «συν-δημιουργία».
Κινητό σαλόνι ή μήπως γραφείο
Το ευρύχωρο όχημα έχει χαρακτήρα ενός lounge σε τροχούς και mobile office, χρησιμεύοντας ως τρίτος χώρος διαβίωσης για τον χρόνο που καταναλώνεται στην κυκλοφορία. Ως εκ τούτου, το Audi urbansphere συνδυάζει την πολυτέλεια της απόλυτης ιδιωτικότητας με ένα πλήρες εύρος high-tech χαρακτηριστικών, ακόμα και στις καθημερινές ώρες αιχμής. Προϋπόθεση βέβαια για τέτοιου τύπου χρήση είναι η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, που μετατρέπει το εσωτερικό, σε έναν κινητό χώρο αλληλεπίδρασης που αποτελεί μια πύλη σε ένα ευρύτερο ψηφιακό οικοσύστημα.
Ακόμη και με την πρώτη ματιά, το πρωτότυπο Audi urbansphere κάνει σαφές ότι είναι το μεγαλύτερο μοντέλο από όλα τα πρωτότυπα οχήματα στην ιστορία της Audi ως τώρα! Οι μεγάλες του διαστάσεις – 5,51 μέτρα μήκος, 2,01 μέτρα πλάτος και 1,78 μέτρα ύψος – το τοποθετούν στην επάνω κλίμακα του κόσμου της αυτοκίνησης, στις μεγαλύτερες κατηγορίες της αγοράς. Ωστόσο η σημαντικότερη διάσταση του, αυτή που κάνει και τη διαφορά ως προς τις δυνατότητες χρήσης του είναι το ασυναγώνιστο μεταξόνιο των 3,40 μέτρων.
Το εσωτερικό του Audi urbansphere δεν υπόκειται στα συμβατικά όρια που θέτουν οι παραδοσιακές απαιτήσεις για όσο το δυνατόν περισσότερα καθίσματα, αποθηκευτικούς χώρους και λειτουργικά στοιχεία μέσα σε έναν χώρο που περιορίζεται από τους νόμους που ορίζει η Φυσική για την οδήγηση. Αντίθετα, θέτει σε προτεραιότητα τις ανάγκες των επιβατών για πλούσιους χώρους ως ξεχωριστό συντελεστή άνεσης.
«Για να κάνουμε την ηλεκτροκίνηση ακόμα πιο ελκυστική, την εξετάζουμε ολιστικά και σύμφωνα με τις ανάγκες του πελάτη», αναφέρει ο Markus Duesmann. Περισσότερο από ποτέ, δεν είναι μόνο το προϊόν καθοριστικό, αλλά όλο το οικοσύστημα. Για αυτό η Audi δημιουργεί ένα πλήρες οικοσύστημα με υπηρεσίες για όλο το όχημα. Το πρωτότυπο Audi urbansphere παρέχει επίσης σε όλους τους επιβάτες μια μεγάλη γκάμα επιλογών, ώστε να αξιοποιούν αυτή την ελευθερία και να βιώνουν μια εξαιρετικά εξατομικευμένη εμπειρία εντός του οχήματος: Επικοινωνία ή χαλάρωση, εργασία ή απόσυρση σε μια ιδιωτική σφαίρα, αναλόγως των αναγκών. Ως τέτοιο, μετατρέπεται από ένα από αυτοκίνητο σε μια «μηχανή εμπειριών».
Τέσσερα μεμονωμένα καθίσματα σε δύο σειρές παρέχουν στους επιβάτες πολυτελή άνεση πρώτης θέσης. Τα καθίσματα στο πίσω μέρος διαθέτουν εξαιρετικά μεγάλες διαστάσεις και μια μεγάλη γκάμα δυνατοτήτων ρύθμισης. Στις λειτουργίες Relax και Entertain, η πλάτη καθίσματος μπορεί να ανακλιθεί έως και 60 μοίρες, ενώ τα μαξιλάρια ποδιών ταυτόχρονα εκτείνονται. Τα κεντρικά υποβραχιόνια που είναι ενσωματωμένα στα πλαϊνά των καθισμάτων και τα αντίστοιχα στις πόρτες δημιουργούν μια άνετη αίσθηση ασφάλειας.
Τα καθίσματα ικανοποιούν επίσης τις μεταβαλλόμενες επικοινωνιακές ανάγκες των επιβατών με διάφορους τρόπους. Όταν συνομιλούν, μπορούν να κάθονται αντικριστά στα περιστρεφόμενα καθίσματα. Επίσης, αυτοί που χρειάζονται λίγη απομόνωση μπορούν να διαχωρίζουν την περιοχή του κεφαλιού από το άτομο που κάθεται δίπλα τους χρησιμοποιώντας ένα παραβάν διακριτικότητας πίσω από το προσκέφαλο. Επιπλέον, κάθε κάθισμα έχει τη δική του ηχητική ζώνη με ηχεία στο προσκέφαλο. Μεμονωμένες οθόνες είναι επίσης ενσωματωμένες στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων.
Γρήγορη φόρτιση, υψηλή αυτονομία
Πυρήνας του συστήματος κίνησης είναι η τεχνολογία φόρτισης 800V. Διασφαλίζει ότι η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται με ισχύ έως και 270 kW σε σταθμούς ταχείας φόρτισης στον συντομότερο δυνατό χρόνο. Σύμφωνα με αυτό, οι χρόνοι φόρτισης πλησιάζουν αυτούς μιας συμβατικής στάσης για ανεφοδιασμό καυσίμου ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης: Μόλις δέκα λεπτά αρκούν για τη φόρτιση της μπαταρίας σε ένα επίπεδο που αρκεί για την κίνηση του οχήματος για περισσότερα από 300 χιλιόμετρα (186 μίλια).
Επιπλέον, η μπαταρία η οποία έχει χωρητικότητα άνω των 120 kWh, μπορεί να φορτίζεται από το 5 στο 80 τοις εκατό σε λιγότερο από 25 λεπτά. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να αναμένεται αυτονομία έως 750 χιλιόμετρα σύμφωνα με το πρότυπο WLTP – και ακόμα και κατά τη χρήση στις πιο ενεργοβόρες διαδρομές στην πόλη και τις σύντομες αποστάσεις γενικά είναι εφικτό να μην παρατηρούνται μη αναμενόμενες στάσεις για φόρτιση.
Πνευματική ανάρτηση για μέγιστη άνεση
Οι μπροστινοί τροχοί συνδέονται μέσω ενός άξονα 5 συνδέσμων που έχει βελτιστοποιηθεί ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα. Στο πίσω μέρος υπάρχει ένας άξονας πολλαπλών συνδέσμων, που είναι από αλουμίνιο, όπως άλλωστε και ο μπροστινός άξονας. Ενώ καθώς οι πίσω τροχοί έχουν τη δυνατότητα να στρίβουν, η ευελιξία του αυτοκινήτου αυξάνεται θεαματικά σε πείσμα των αυξημένων μεταξονίου του αυξημένου μεταξονίου
Σημειώστε ότι το πρωτότυπο Audi urbansphere διαθέτει προσαρμοζόμενη πνευματική ανάρτηση Audi – ένα σύστημα πνευματικής ανάρτησης μονού θαλάμου με ημιενεργό έλεγχο αμορτισέρ – που παρέχει υψηλού επιπέδου άνεση όχι μόνο στους περιφερειακούς αυτοκινητόδρομους μιας μεγάλης πόλης. αλλά και στους συχνά «μπαλωμένους» δρόμους του κέντρου.