Τα τέσσερα χαρακτηριστικά δαχτυλίδια του σήματος της Audi, αντανακλούν μέσα από το μοντέρνο design τους το «Vorsprung durch Technik» το σύνθημα της εταιρείας που δείχνουν την δέσμευση της μάρκας για την καινοτόμο κινητικότητα Τώρα αυτό το γνώρισμα των αυτοκινήτων της Audi έχει αλλάξει και δύο στελέχη της εταιρίας, ο σχεδιαστής André Georgi και ο υπεύθυνος στρατηγικής της μάρκας Frederik Kalisch εξηγούν τι σημαίνει αυτή η αλλαγή.
Τα τέσσερα δαχτυλίδια είναι ένα από τα πιο σημαντικά αναγνωριστικά στοιχεία της Audi. Γιατί αυτή η αλλαγή τώρα, και μάλιστα πάνω και στα αυτοκίνητα;
Frederik Kalisch: Ως προοδευτική premium μάρκα, η Audi στοχεύει σε μοντέρνους πελάτες που εκτιμούν την υψηλή ποιότητα σχεδίασης και την προσοχή στη λεπτομέρεια. Υπάρχουν πραγματικά μόνο δύο βασικές τάσεις στην παρουσίαση της μάρκας και στο σχεδιασμό προϊόντων σήμερα που εκφράζουν ακριβώς αυτήν την κορυφαία ποιότητα. Από τη μια πλευρά η εικόνα του δυνατού και πολύ τολμηρού και από την άλλη η αίσθηση του συγκρατημένου, του αγνού και καθαρού.
André Georgi: Η καθαρόαιμη προσέγγιση είναι περισσότερο σύμφωνη με τη φιλοσοφία μας. Ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο: Οι ισχυρές μάρκες κερδίζουν τους πελάτες κυρίως μέσω των προϊόντων τους που βασίζονται στην έντονη παρουσία και στα μοναδικά στοιχεία αναγνώρισης. Στην Audi, αυτό συνέβαινε πάντα και τώρα το κάνουμε ακόμα πιο ξεκάθαρο. Η φιλοσοφία μας είναι ότι κάθε λεπτομέρεια πρέπει να αποδίδει ένα νόημα ή να εξυπηρετεί έναν σκοπό. Στα αυτοκίνητά μας το κεντρικό στοιχείο, είναι - πάνω απ' όλα - τα τέσσερα δαχτυλίδια της μάρκας, άμεσα αναγνωρίσιμα στο μπροστινό και το πίσω μέρος κάθε μοντέλου της Audi. Είναι αυτά που κάνουν ένα Audi να αναγνωρίζεται αμέσως ότι πρόκειται για ένα Audi. Θέλουμε η ποιότητά μας να μιλάει όχι μόνο μέσα από το σχέδιο αλλά και μέσα από το ίδιο το προϊόν. Η νέα δισδιάστατη εμφάνιση δίνει στα δαχτυλίδια μας μια σημαντικά πιο μοντέρνα και ακόμη πιο γραφιστική διαμόρφωση, αν και η γεωμετρία τους είναι σχεδόν ίδια με τα προηγούμενα.
Μοντέρνο, αλλά όχι με την εφήμερη έννοια της μόδας, αυτός είναι ο στόχος της Audi. Ωστόσο, τα δισδιάστατα λογότυπα φαίνεται να είναι η τρέχουσα τάση στη αυτοκινητοβιομηχανία. Τι ρόλο παίζει το πνεύμα της εποχής στο σχεδιασμό;
Kalisch: Οι δισδιάστατοι δακτύλιοι προέκυψαν από την Audi το 2016 ως συνέπεια της ψηφιοποίησης, ουσιαστικά για να απεικονίσουν τα δαχτυλίδια με τρόπο που να ταιριάζει στα νέα μέσα επικοινωνίας. Η τρισδιάστατη χρήση σε δισδιάστατες οθόνες δεν θα πληρούσε τις τεχνικές και αισθητικές απαιτήσεις μας. Το λογότυπο της επωνυμίας μας είναι εξαιρετικό από γραφιστικής άποψης, κάτι που αποτελεί πλεονέκτημα, καθώς φαίνεται εξίσου υπέροχο σε δύο διαστάσεις. Για να διασφαλίσουμε μια συνεπή παρουσία της επωνυμίας σε όλα τα σημεία επαφής των πελατών, συνεργαστήκαμε με την ομάδα σχεδιασμού για να ξεκινήσουμε τη διαδικασία επανασχεδιασμού των δαχτυλιδιών στα οχήματά μας.
Georgi: Η χρήση ενός δισδιάστατου λογότυπου στο εξωτερικό των οχημάτων μας εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2019. Στη συνέχεια, τα πράγματα επιταχύνθηκαν στις αρχές του 2020. Το όραμά μας είναι να μεταφέρουμε την εταιρική ταυτότητα από το ψηφιακό περιβάλλον που μόλις περιγράψαμε στα οχήματά μας, στοχεύοντας στην τυποποίηση των σημείων αναγνώρισης της μάρκας σε όλα τα μοντέλα.
Θέλουμε τα τέσσερα δαχτυλίδια να φαίνονται ίδια παντού στο μέλλον: Είτε σε ένα περιοδικό, είτε στο smartphone σας ή σε μια διαφημιστική αφίσα – και παράλληλα να είναι το ίδιο πάνω ή μέσα και στο αυτοκίνητο.
Τι ακριβώς έχει αλλάξει σχεδιαστικά;
Georgi: Το λογότυπο του οχήματός μας αποτελείται από τρία στοιχεία. Το διατηρούμε συνεχώς απαλλαγμένο από χρώμιο, επιλέγοντας μία ασπρόμαυρη εμφάνιση υψηλής αντίθεσης. Είναι σαν τα λευκά δαχτυλίδια να επιπλέουν πάνω σε μία μαύρη γυάλινη επιφάνεια για ακόμα μεγαλύτερη λάμψη. Τονίζοντας οπτικά το λογότυπο, το λευκό προσδίδει στα δαχτυλίδια μια επίπεδη, κορυφαίας ποιότητας εμφάνιση, η οποία εξακολουθεί να φαίνεται τρισδιάστατη στις λεπτομέρειές της.
Αλλά δεν είναι μόνο ο συνδυασμός των χρωμάτων. Είναι επίσης και τα νέα υλικά. Μπορείτε να το εξηγήσετε πιο αναλυτικά;
Georgi: Τα δαχτυλίδια από χρώμιο που υπάρχουν σήμερα αντιπροσωπεύουν υψηλή ποιότητα, καθώς από μόνο του το υλικό μεταφέρει αυτό το μήνυμα. Αλλά πιστεύουμε ότι βρήκαμε το «νέο χρώμιο»: Η διαύγεια των νέων ασπρόμαυρων δαχτυλιδιών κάνει την εταιρική μας ταυτότητα αδιαμφισβήτητη. Το λεπτό μαύρο περίγραμμα γύρω από τους δακτυλίους δημιουργεί μια σταθερή, κορυφαίας ποιότητας εμφάνιση, ανεξάρτητα από το χρώμα του αυτοκινήτου ή την σχεδίαση στη του ψυγείου. Και οι πελάτες μπορούν να συνεχίσουν να επιλέγουν τα νέα μας δαχτυλίδια σε μαύρο χρώμα. Για να επιτύχουμε αυτή την συγκεκριμένη παραλλαγή, το λευκό αντικαθιστά στα δαχτυλίδια ένα σκούρο γκρι που μοιάζει με γυαλιστερό μαύρο.
Από εδώ και στο εξής, όλα τα νέα μοντέλα της Audi όχι μόνο θα φέρουν τα νέα δαχτυλίδια, αλλά υπάρχει και μία γενικότερη αλλαγή στο πως γίνεται αντιληπτό ένα αυτοκίνητο της Audi. Γιατί;
Kalisch: Το 2020, η ομάδα μας αναθεώρησε τη στρατηγική της μάρκας και την εταιρική ταυτότητα. Αυτή η επανεξέταση οδήγησε στη νέα μας στρατηγική για την ταυτότητα των αυτοκινήτων της Audi, συμπεριλαμβανομένης της εικόνας των δισδιάστατων δαχτυλιδιών στα οχήματά μας. Αυτή η προσέγγιση ταιριάζει περισσότερο με τη νέα στρατηγική της μάρκας μας. Αυτό σημαίνει περισσότερη διακριτικότητα αλλά μαζί και περισσότερη φινέτσα.
Georgi: Δεν είναι μόνο ότι η οπτική αντίληψη ενός Audi έχει γίνει πιο premium. Έχουμε επίσης τυποποιήσει τις γραμματοσειρές μέσα και πάνω στο όχημα. Στο μέλλον, τα μοντέλα μας θα χρησιμοποιούν μόνο την αποκλειστική γραμματοσειρά της Audi, γνωστή ως "Audi Type". Ο βασικός σχεδιαστικός χαρακτήρας είναι σημαντικά πιο συγκρατημένος χωρίς όμως συμβιβασμούς στη ιδιαιτερότητα ή την ποιότητα. Τώρα έχουμε ορίσει την μεσαία κολόνα ως το σημείο που θα γίνεται διακριτή με λεπτομέρειες η ταυτότητα του μοντέλου και η τεχνολογία του. Αυτή η σχεδιαστική προσέγγιση οφείλεται στο ότι έχει πανομοιότυπο σχέδιο σε όλα τα οχήματα: πάντα δύο μέρη σε γυαλιστερό μαύρο φόντο και πάντα στο οπτικό πεδίο των επιβατών κατά την είσοδο και την έξοδο. Τα γράμματα στη μεσαία κολόνα ήταν σκόπιμα χαραγμένα στον ίδιο χρωματικό τόνο.
Kalisch: Εκτός από την απόσπαση της προσοχής από την υπόλοιπη σχεδίαση των αυτοκινήτων μας, τα υπερβολικά ευδιάκριτα αναγνωριστικά πιθανότατα δεν θα ταίριαζαν ούτε στους σύγχρονους και πιο μοντέρνους πελάτες της Audi.
Georgi: Η οπτική ταυτότητα και ο σχεδιασμός του οχήματος λειτουργούν πλέον ως ένα ενιαίο σύνολο που ευθυγραμμίζεται με τη νέα φιλοσοφία για την θέση της Audi στην αγορά.
Σύντομα βιογραφικά
Ο André Georgi σπούδασε μηχανικός αυτοκινήτων και ολοκλήρωσε το δεύτερο πτυχίο του με κατεύθυνση στο σχεδιασμό μεταφορών. Ξεκίνησε την καριέρα του στην AUDI AG πριν από περισσότερα από 20 χρόνια. Τα πρώτα δέκα χρόνια, ο Georgi εργάστηκε στο τμήμα Εξωτερικής Σχεδίασης, όπου ήταν υπεύθυνος για τους προβολείς και τα πίσω φώτα. Αργότερα, ηγήθηκε του Product Design στο Design Studio στο Μόναχο. Ο Georgi ασχολείται με την εσωτερική διακόσμηση από το 2017, επικεφαλής της ομάδας Interface και επέβλεψε τον επανασχεδιασμό των δαχτυλιδιών.
Ο Frederik Kalisch σπούδασε βιομηχανικό σχέδιο και ξεκίνησε την καριέρα του με πρακτική άσκηση στη στρατηγική σχεδιασμού. Αφού ολοκλήρωσε το πτυχίο του στη στρατηγική επωνυμίας, ο Kalisch εργάστηκε εξωτερικά για την AUDI AG στο τμήμα Σχεδιαστικής Στρατηγικής. Το 2011, επέστρεψε στην Audi για να εργαστεί στο τμήμα στρατηγικής της μάρκας. Αφού εργάστηκε για λίγο στην ομάδα Digital Business Strategy, ο Kalisch συνέχισε το ρόλο του ως υπεύθυνος στρατηγικής της εταιρίας το 2019. Επί του παρόντος, είναι υπεύθυνος για τη στρατηγική της ονομασίας και αναγνώρισης για την υπάρχουσα και μελλοντική σειρά μοντέλων της Audi.