Για όσους δεν το γνωρίζουν θα πρέπει να πούμε ότι τα πάσης φύσεως pick-up, είτε για διπλοκάμπινα πρόκειται, είτε για King Cab, είτε και για οχήματα με μονή καμπίνα, είναι ιδιαιτέρως δημοφιλή στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Αυτό είναι κάτι που μπορεί κανείς να το έχει παρατηρήσει κάποιες στιγμές και στην… μεγάλη οθόνη ή αν ασχολείται περισσότερο με ζητήματα αυτοκινήτου μπορεί και να γνωρίζει ότι αυτά τα οχήματα κατέχουν ένα μεγάλο κομμάτι της πίτας: μιλάμε σχεδόν για το 17% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων!
Καθόλου παράξενο, λοιπόν, που η Tesla έσπευσε να δώσει το παρών σε αυτήν την κατηγορία, πριν από μερικούς μήνες, παρουσιάζοντας το Cybertruck σε μία αρχική μορφή και φορτωμένο όπως το συνηθίζει με ένα σωρό καινοτομίες. Καθόλου παράξενο και το ότι θα έχει τουλάχιστον έναν ανταγωνιστή: στην παρούσα περίπτωση μιλάμε για τη Rivian, μια νεοφυή εταιρία η οποία έχει ήδη δώσει στη δημοσιότητα φωτογραφίες και στοιχεία για δύο πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα που χρησιμοποιούν κοινά μηχανικά μέρη – και θα λέγαμε μοιράζονται και την ίδια αισθητική. Πρόκειται για τα πλήρως ηλεκτρικά Rivian R1T, πού είναι το πικάπ (το γράμμα Τ παραπέμπει στο Τruck=φορτηγό) και το SUV Rivian R1S (το γράμμα S αντιλαμβάνεστε εύκολα ότι παραπέμπει στο SUV.
Πρόκειται για μεγάλα οχήματα, με διαστάσεις που ταιριάζουν στο αμερικανικό “big is beautiful” αλλά που στην Ευρώπη θα τα χαρακτηρίζαμε απλώς τεράστια! Βλέπετε, το μήκος του R1T ξεπερνά τα 5,5 μέτρα (5.537 mm), το πλάτος – και μάλιστα με κλειστούς καθρέπτες - τα 2,0 (2.007 mm), ενώ το ύψος φτάνει τα 1.829 mm. Αυξημένο είναι και το μεταξόνιο (3.429 mm), ενώ εντυπωσιακά μεγάλη είναι και η απόσταση από το έδαφος, φτάνοντας τα 368 mm! Πρόκειται για χαρακτηριστικά που συμβάλλουν στην διαμόρφωση ευνοϊκών γεωμετρικών χαρακτηριστικών για κίνηση εκτός δρόμου, σε τέτοιο βαθμό (ικανότητα διάβασης υδάτινου κωλύματος: 91,5 cm) που θα έλεγε κανείς ότι η Rivian βάλθηκε να ανταγωνιστεί τα πλέον σκληροτράχηλα τετρακίνητα της αμερικανικής αγοράς.
Ελαφρά μικρότερο το R1S, με μήκος όμως που ξεπερνά σαφώς τα πέντε μέτρα (5.131 mm), μικρότερο μεταξόνιο (3.073 mm), αλλά ίδιο ύψος και πλάτος. Σημειώστε ότι και δύο οχήματα διαθέτουν πέραν της «καρότσας» (R1T) και του τυπικού πορμπαγκάζ (R1S) έναν επιπλέον χώρο για αποσκευές, στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου – εκεί που έχουμε συνηθίσει να αναπαύεται ο συμβατικός κινητήρας εσωτερικής καύσης.
Όλες οι εκδόσεις θα διαθέτουν τετρακίνηση, ανεξάρτητη πνευματική ανάρτηση με ενεργή απόσβεση, ηλεκτρο-υδραυλικό έλεγχο της κλίσης του αμαξώματος, σύνδεση Wi-Fi και 4G, και πανοραμική οροφή.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι προδιαγραφές που έχει δώσει στη δημοσιότητα η Rivian σε σχέση με τις επιδόσεις, οι οποίες είναι επιπέδου supercar: για την επιτάχυνση 0-60 mph (0-98 km/h) απαιτούνται μόλις 3,0 δευτερόλεπτα ενώ άκρως εντυπωσιακό είναι και το ρυμουλκούμενο φορτίο που μπορεί να φτάσει έως και τις 11.000 λίβρες στο R1T (σχεδόν 5,0 τόνοι) ή 7.700 λίβρες στο R1S (3,5 τόνοι).
Στο φλέγον ζήτημα της αυτονομίας, τώρα, η Rivian έχει ανακοινώσει ότι τα δύο αυτά μοντέλα εφοδιασμένα με «Μεγάλο πακέτο» μπαταριών, χωρητικότητας 135 kWh, θα μπορούν να κινηθούν για περισσότερα από 300 μίλια (περίπου 480 χιλιόμετρα / προδιαγραφές EPA) πριν χρειαστούν επαναφόρτιση. Ενώ ένα R1T με ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία - άνω των 400 μιλίων (640 χλμ.) θα είναι διαθέσιμο από τον Ιανουάριο του 2022. Επιπλέον, η Rivian ενημέρωσε ότι ετοιμάζει παράλληλα και ένα R1S αυξημένης αυτονομίας, το οποίο θα είναι διαθέσιμο και σε πενταθέσιες, και σε επταθέσιες εκδόσεις. Κάτι που σημαίνει ότι η εταιρεία βρήκε μια λύση για την τοποθέτηση της μπαταρίας με τέτοιο τρόπο ώστε να μένει χώρος για μια Τρίτη σειρά καθισμάτων.
Σημειώστε ότι θα υπάρξουν εκδόσεις με μικρότερη αυτονομία, της τάξης των 250 μιλίων (400 χλμ.), με μπαταρία 105 kWh. Λεπτομέρειες για αυτά τα μοντέλα αναμένονται μετά την έναρξη της παραγωγής. Ενώ σε σχέση με την ταχύτητα της φόρτισης η Rivian υπόσχεται ανάκτηση αυτονομίας 140 μιλίων (225 χλμ.) μέσα σε 20 λεπτά.
Η Rivian σημειώνει επίσης ότι όλα τα οχήματά της θα διαθέτουν ως στάνταρ εξοπλισμό το σύστημα “Driver +” – στοιχείο που δείχνει ότι η εταιρία θέλει να ανταγωνιστεί την Tesla σε όλα τα επίπεδα. Πρόκειται για ένα σύστημα αυτοματοποιημένης οδήγησης, το οποίο θα μπορεί να ενεργοποιηθεί μόνο σε "επιλεγμένους αυτοκινητόδρομους" και στην πορεία θα αποκτά επιπλέον δυνατότητες μέσω “over-the-air” ενημερώσεων λογισμικού. Για την λειτουργία του το Driver + βασίζεται σε δύο υπολογιστικές μονάδες, 12 αισθητήρες υπερήχων, 10 εξωτερικές κάμερες και 5 μονάδες ραντάρ.
Οι πρώτες παραδόσεις έχουν προγραμματιστεί για το καλοκαίρι του 2021 με τις τιμές που έχουν ανακοινωθεί να ξεκινούν από 75.000 δολάρια (61.850 ευρώ) για το R1T Launch Edition και από 77.500 δολάρια (63.900 ευρώ) για το R1S Launch Edition.