Η όποια αναφορά στο πετρελαιοκίνητο Clio που οδηγήσαμε πρόσφατα αναπόφευκτα πρέπει να ξεκινήσει από τον κινητήρα του. Πρόκειται για τον πασπαρτού diesel της Renault που τον είχαμε δει να τοποθετείται όχι μόνο σε πολλά Renault, αλλά και σε μοντέλα της Mercedes και της Nissan – και είναι αυτός που πραγματικά μεταμορφώνει το ούτως ή άλλως πολύ καλό Clio σε ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με την πιο πρόσφατη βελτιωμένη έκδοσή του που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και αποδίδει ισχύ 100 ίππων με τη μέγιστη ροπή να φτάνει τα 260 Nm. Με αυτά τα χαρακτηριστικά επιχειρεί να προσφέρει το μοναδικό συνδυασμό της οικονομίας με την ευχαρίστηση της οδήγησης. Και είναι αλήθεια ότι ενώ οι 100 hp από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης 1,5 λίτρου δεν είναι κάποια απόδοση για ζητωκραυγές, η ροπή που αναφέραμε είναι! Και είναι αυτή κυρίως που σου επιτρέπει να απολαμβάνεις στις καθημερινές μετακινήσεις σου το όμορφο «τράβηγμα» από τις χαμηλές στροφές – για το οποίο άλλωστε φημίζονται οι diesel.
Είναι δε απίστευτα ευχάριστη αίσθηση που μπορείς να έχεις σε μία ορεινή, ανηφορική διαδρομή, όπου βρίσκεσαι μπορείς να βρίσκεσαι να ανεβαίνεις χαλαρά το βουνό με τρίτη ταχύτητα στο κιβώτιο και με τον κινητήρα δουλεύει χαλαρά, ακόμα και με 1.500 στροφές/λεπτό, επιτρέποντάς σου να επιταχύνεις όποτε θέλεις χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.
Στον αυτοκινητόδρομο, από την άλλη πλευρά, βρίσκεσαι να ταξιδεύεις με περίπου 2.500 στροφές/λεπτό έχοντας στο κοντέρ κάπου 140 χλμ./ώρα, χαρακτηριστικά πολιτισμένα, χωρίς να σε ενοχλούν θόρυβοι και με το αυτοκίνητο να σου εμπνέει εμπιστοσύνη με την αίσθηση που σου προσφέρει στο τιμόνι και την ευστάθεια που επιδεικνύει στις ψηλές ταχύτητες. Ενώ στις στροφές το Clio δείχνει να είναι γαντζωμένο στην άσφαλτο. Βλέπετε, οι Γάλλοι έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά στον τομέα της ανάρτησης – και αυτό είναι κάτι που οι επιβαίνοντες το εισπράττουν και στον τομέα της άνεσης. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε πως παρά το γεγονός ότι πίσω υπάρχουν ταμπούρα δεν αργείς να συνειδητοποιήσεις ότι δεν έχεις κανένα απολύτως πρόβλημα να επιβραδύνεις γρήγορα, με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα.
Όλα αυτά συνδυάζονται με τις πολύ καλές επιδόσεις στον τομέα της κατανάλωσης: με κίνηση μέσα στον αστικό ιστό, στην Αθήνα, η ένδειξη στο trip computer δεν ξεπέρασε ποτέ τα 6,3 λίτρα ανά 100 km – με τη μέση τιμή της να διαμορφώνεται αρκετά κάτω από τα 6,0 lit./100 km, στα μόλις 5,6 lit./100 km, ενώ κατά την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο δεν δυσκολευτήκαμε να κατέβουμε με άνεση κάτω από τα 5,0 lit./100 km.
Κατά τ’ άλλα, όπως είχαμε επισημάνει και κατά τη δοκιμή του Clio LPG, το μικρό γαλλικό αυτοκίνητο, που είναι αρκετά μεγάλο για να εξυπηρετήσει μια οικογένεια, έχει όλα εκείνα τα καλά χαρακτηριστικά που γνωρίζουμε από την τυπική βενζινοκίνητη εκδοχή του, ξεκινώντας από την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης που αναβαθμίζουν σημαντικά την ασφάλεια, υπό τη σκέπη πάντοτε των παραδοσιακών επιδόσεων της Renault στον τομέα της παθητικής ασφαλείας. Είναι ένα ισορροπημένο αυτοκίνητο με επαρκείς χώρους για επιβάτες και αποσκευές, από το οποίο βέβαια δεν λείπουν και κάποιες αδυναμίες, εργονομικού κυρίως χαρακτήρα, με βασικότερη κατά την ταπεινή μας γνώμη τον τρόπο που ανοίγει το πορτμπαγκάζ: το σχετικό κουμπί δεν βρίσκεται πάνω στην πόρτα του, αλλά είναι κρυμμένο στον προφυλακτήρα, πάνω από την πινακίδα κυκλοφορίας, οπότε χρειάζεται να κάνεις δύο κινήσεις για να ανοίξεις το πορτμπαγκάζ, αντί μιας.
Σημειώστε ότι ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης “Evolution” του Renault Clio Blue dCi 100 περιλαμβάνει πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη 4,2”, Air Condition, Ζάντες αλουμινίου 16'', ηλεκτρικά παράθυρα μπρος-πίσω, Κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος, Cruise Control με Speed limiter και χειριστήρια στο τιμόνι, εφεδρικό τροχό κανονικών διαστάσεων κλπ. Ενώ η πιο πλούσια έκδοση “techno” – το αυτοκίνητο της δοκιμής μας - κοστίζει €23.760 και διαθέτει επιπλέον αυτόματο κλιματισμό, φιμέ κρύσταλλα στα πλαϊνά παράθυρα και στο παράθυρο του χώρου αποσκευών Πίνακα οργάνων με διαμορφώσιμη οθόνη 7”, κάρτα Renault Hands free, ηλεκτρικό χειρόφρενο με λειτουργία Auto-Hold, Pack NAVI 7'': Σύστημα πολυμέσων EASY LINK 7” με πλοήγηση, ελληνική χαρτογράφηση & Over Speed Prevention, σύστημα Renault Multi-Sense (3 προγράμματα εξατομικευμένης οδήγησης και 8 επιλογές φωτισμού του εσωτερικού περιβάλλοντος), σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (LKA) & προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (LDW), κάμερα οπισθοπορείας κλπ.
Το Renault Clio Blue dCi 100 είναι προφανώς, όπως είπαμε ευθύς εξαρχής, μακράν το καλύτερο Clio, αφού διαθέτοντας όλα τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα-προσόντα του γαλλικού best seller, προσφέρει επιπλέον εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση που αντισταθμίζει την όποια διαφορά τιμής προκύπτει σε βάθος χρόνου. Κατά συνέπεια είναι μια εξαιρετικά λογική και συμφέρουσα αγορά – ιδιαίτερα για εκείνους που «γράφουν» πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ κάθε χρόνο.