Μπορείς και να το χαρακτηρίσεις ως το αυτοκίνητο του οικολόγου πολύτεκνου ή ως ένα εξαιρετικό μεταφορικό μέσο για επαγγελματικές μετακινήσεις με αυξημένη άνεση – αλλά και με πολύ ωραίο στιλ. Σε κάθε περίπτωση το ID. Buzz είναι μια ιδιαίτερη πρόταση στην αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου…
Το γεγονός ότι το Volkswagen ID.Buzz έχει τον ίδιο πίνακα οργάνων και την ίδια οθόνη αφής multimedia με τα ID.3, ID.4 και ID.5 δεν καθώς επίσης και το ίδιο τιμόνι δεν σημαίνει ότι προσφέρει και την ίδια αίσθηση στο δρόμο. Προφανώς η τιμή του αυτοκινήτου δεν το κατατάσσει στη σειρά με τα «κοινά» καταναλωτικά προϊόντα-αυτοκίνητα, αλλά το αναγάγει σε κάτι το ιδιαίτερο: ένα αυτοκίνητο που το αγοράζεις όχι απαραιτήτως γιατί το έχεις ανάγκη, αλλά γιατί είναι διαφορετικό. Και αυτό το διαφορετικό είναι αυτή η αίσθηση του κάθομαι ψηλά έχω εξαιρετική θέα στο δρόμο και στον περιβάλλοντα χώρο και εγώ, και οι επιβάτες που έχω μαζί μου.
Επιστρέφοντας στον πίνακα οργάνων και στην οθόνη multimedia, πρέπει να να πούμε ότι αυτό σε επίπεδο εργονομίας συνεπάγεται ότι θετικό και ότι αρνητικό σημαίνει και για τα υπόλοιπα ηλεκτρικά μοντέλα ID. της Volkswagen στα οποία τοποθετείται. Και είναι αλήθεια ότι ο λιτός πίνακας οργάνων είναι εξαιρετικά ευανάγνωστος και δεν σε μπερδεύει με πληροφορίες που δεν χρειάζεσαι ή δεν… προλαβαίνεις να δεις, ωστόσο από την άλλη το τρόπος λειτουργίας της εξαιρετικής ως προς την ανάλυση, τα γραφικά και το χρώμα οθόνης αφής στο κέντρο του ταμπλό δεν είναι ότι καλύτερο από την άποψη της εργονομίας, καθώς το μενού της είναι αρκετά πολύπλοκο. Ενώ και όλο το «σύστημα» με τους διακόπτες αφής για ουκ ολίγες ρυθμίσεις – μαζί και η απουσία φυσικών διακοπτών τουλάχιστον για τον κλιματισμό - γίνεται αιτία απόσπασης της προσοχής του οδηγού.
Από τα αναμφισβήτητα υπέρ του του ID. Buzz είναι βέβαια οι τεράστιοι χώροι, αφού εδώ η έννοια «πενταθέσιο», στις εκδόσεις με τις δύο σειρές καθισμάτων είναι απολύτως ουσιαστική - και πέντε μεγαλόσωμοι ενήλικοι μπορούν να καθίσουν με άνεση σε οποιαδήποτε από τις πέντε αυτές θέσεις. Ενώ πίσω από τη δεύτερη σειρά καθισμάτων υπάρχει ένα απλώς τεράστιο, αχανώς σπήλαιώδες πορτμπαγκάζ, το οποίο χωράει ότι μπορεί να φανταστεί κανείς. Και επειδή υπάρχει αυτό ακριβώς το τεράστιο πορτμπαγκάζ εδώ μπορεί να φιλοξενηθεί μία ακόμα (τρίτη) σειρά καθισμάτων μετατρέποντας το Volkswagen ID. Buzz σε επταθέσιο.
Στο δρόμο τώρα και στην έκδοση με τον ένα και ηλεκτροκινητήρα στους πίσω τροχούς, την οποία και είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή, η αλήθεια είναι ότι το βάρος του αυτοκινήτου το νιώθεις - δεν «πετάγεται» το ίδιο εύκολα στις εκκινήσεις με το ID.3 ή το ID.4. Ωστόσο η αλήθεια είναι ότι με αποφασιστικό πάτημα του γκαζιού η επιτάχυνση που εισπράττεις δεν είναι αμελητέα, ενώ εκείνο που προκαλεί θετική εντύπωση είναι η απορροφητικότητα της ανάρτησης. Είναι, λοιπόν, αρκετά άνετο το αυτοκίνητο στις καθημερινές μετακινήσεις, άνετο και για τους επιβάτες, αλλά και για τον οδηγό (θυμίζουμε ότι το Volkswagen ID.Buzz όπως και κάθε σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι «αυτόματα») ενώ με βάση τον όγκο του διαθέτει εντυπωσιακή ευελιξία, καθώς το τιμόνι «κόβει» ανέλπιστα πολύ (είναι χαρακτηριστικό ότι η διάμετρος του κύκλου στροφής περιορίζεται στα 11,1 μέτρα). Έτσι, λοιπόν, η καθημερινότητα της πόλης δεν είναι αγχωτική καθώς η μόνη διάσταση που απασχολεί τον οδηγό είναι το πλάτος, που στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν υπερβαίνει αυτό των συνηθισμένων ανθρωπομεταφορέων (mini-bus).
Ο τρόπος τώρα που στέκεται το ID. Buzz στο δρόμο δεν παύει να σου εμπνέει εμπιστοσύνη, τηρουμένων βέβαια των αναλογιών, καθώς το ιδιαίτερα μακρύ μεταξόνιο (σε συνδυασμό και με τα αυξημένα μετατρόχια) λειτουργεί προς όφελος της ευστάθειας.
Κατά τ’ άλλα, το εφοδιασμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε επίπεδο προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού ID. Buzz κοστίζει είναι αλήθεια κάτι παραπάνω. Από την άλλη μεριά βέβαια δεν υπάρχει και ανταγωνισμός. Οπότε το σχόλιο που θα θέλαμε να κάνουμε κλείνοντας είναι ότι πρόκειται για κάτι ξεχωριστό, που δεν αγοράζεται μόνο για τις μεταφορικές τους ικανότητες, αλλά και για το design του, και για το γεγονός ότι για πολλούς αποτελεί σύμβολο – και όχι μόνον των μηδενικών ρύπων, αλλά μιας γενικότερης αντίληψης για την αυτοκίνηση. Σημειώνουμε τέλος ότι η Volkswagen προσφέρει με την αγορά του Volkswagen ID. Buzz δωρεάν service για 7 χρόνια.