Δεν είναι ακριβώς αυτό που λέμε full hybrid, αλλά δεν είναι και mild hybrid. Η συγκεκριμένη υβριδική έκδοση του Jeep Renegade “e-Hybrid” καταφέρνει όμως να προσφέρει αισθητά μειωμένη κατανάλωση – ιδιαίτερα σε σχέση με την ισχύ του κινητήρα του.
Το λογότυπο e-Hybrid στην πέμπτη πόρτα του Jeep Renegade της δοκιμής μας κρύβει μία συγκεκριμένη, νέα τεχνολογία υβριδισμού που λάνσαρε πολύ πρόσφατα η Jeep, με έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα 15 kW (20 ίππων) ενσωματωμένο στο σύστημα μετάδοσης να προσφέρει τη “βοήθειά” του στον 1.5 Turbo βενζινοκινητήρα των 130 ίππων, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, τροφοδοτούμενος από μία μικρή μπαταρία λιθίου. Αυτή λοιπόν η νέα τεχνολογία αποτέλεσε αιτία και αφορμή για να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο και να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
Και ξεκινώντας ακριβώς από το υβριδικό σύστημα, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι είναι όντως ενδιαφέρον που αυτός ηλεκτροκινητήρας, αν και σχετικά μικρός, μπορεί να κινήσει εντελώς μόνος του το αυτοκίνητο σε συγκεκριμένες φάσεις, όπως για παράδειγμα κατά την εκκίνηση ή το παρκάρισμα. Αλλά και εν κινήσει μπορεί κανείς να δει πολλές φορές να αναλαμβάνει δράση ο ηλεκτροκινητήρας: Συχνά πυκνά ο δείκτης του στροφόμετρου είναι στο μηδέν κάτι που σημαίνει ότι ο βενζινοκινητήρας είναι εκτός λειτουργίας και το αυτοκίνητο κινεί μόνος του ο ηλεκτροκινητήρας. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που η κατανάλωση - στην πράξη - κατεβαίνει στα 7,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Και για να μην αφήσουμε να δημιουργούνται απορίες, οφείλουμε πάλι να σημειώσουμε ότι αυτή η κατανάλωση για αυτό το αυτοκίνητο στις συγκεκριμένες αστικές συνθήκες που το οδηγήσαμε είναι πάρα πολύ χαμηλή Έστω και αν δεν φτάνει τα επίπεδα ενός πλήρως υβριδικού αντίστοιχου οχήματος.
Σε επίπεδο απόκρισης στο γκάζι, τώρα, δεν μπορείς να πεις ότι ο ηλεκτροκινητήρας κάνει ιδιαίτερη διαφορά - κάνει όμως σίγουρα αισθητή διαφορά στην επιτάχυνση και την υποβοήθηση που προσφέρει τη νιώθεις όταν χρειάζεσαι φουλ επιτάχυνση. Ενώ ευχάριστη έκπληξη στις στροφές αποτελεί η οδική συμπεριφορά το Jeep Renegade e-Hybrid, που παρά το ύψος του δεν γέρνει υπερβολικά. Tα λάστιχα του προσφέρουν ικανοποιητικά περιθώρια πρόσφυσης και τελικά βρίσκεσαι να κινείσαι με αυξημένη ταχύτητα χωρίς να νιώθεις ανασφάλεια, αφού η όλη συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι προοδευτική. Έτσι το υβριδικό Renegade σε προειδοποιεί έγκαιρα όταν αρχίσεις να υπερβαίνεις τα όριά του, ενώ τα δυνατά φρένα έρχονται να ενισχύσουν το συνολικό αίσθημα ασφάλειας που νιώθεις.
Πρόκειται για συνδυασμό που σου επιτρέπει να κινηθείς με απόλυτη αξιοπρέπεια. Από την άλλη μεριά, ίσως κάποιος βρει την ανάρτηση του Renegade λίγο πιο σφιχτή από ότι θα ήθελε στις καθημερινές «μάχες» με τη λακκούβες - χωρίς όμως πάλι να μπορείς να πεις ότι αυτή είναι και ενοχλητικά «σφιχτή».
Κατά τα άλλα κοιτώντας εξωτερικά το αυτοκίνητο διαπιστώνεις ότι εξακολουθεί να σου αρέσει, αφού το συγκεκριμένο design που παραπέμπει στις ρίζες της Jeep έχει αυτή την διαχρονικότητα που χρειάζεται ώστε να παραπέμπει στον off-road χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Kαι παρόλο που το αυτοκίνητο της δοκιμής μας το Jeep Renegade e-Hybrid είναι προσθιοκίνητο, αυτό το «χωματερό» στυλ δεν μας χαλάει καθόλου μα καθόλου.
Στο εσωτερικό συναντάμε μία ποιότητα η οποία είναι επίσης καλοδεχούμενη, με μαλακό πλαστικό καλής ποιότητας να καλύπτει το ταμπλό και ένα συνδυασμό σκληρών και μαλακών επενδύσεων στις πόρτες που μαζί με τις ενδιαφέρουσες ταπετσαρίες (της πλέον πλούσιας έκδοσης Upland που οδηγήσαμε) δημιουργούν μία αίσθηση καλής ποιότητας. Τα σχόλια είναι επίσης θετικά και για την εργονομία, αφού έχουμε έναν εξαιρετικό σε αναγνωσιμότητα πίνακα οργάνων με δύο κυκλικά αναλογικά όργανα και έναν ψηφιακό πίνακα στη μέση και την μεγάλη οθόνη infotainment στο κέντρο του ταμπλό - η οποία όμως είναι μάλλον υπερβολικά φορτωμένη με πληροφορίες και σχετικά μικρές ενδείξεις, με αποτέλεσμα να σε δυσκολεύει κάποιες φορές στο χειρισμό της. Βεβαίως υπάρχουν οι φυσικοί διακόπτες ρυθμίσεις του κλιματισμού, αλλά και του ραδιοφώνου που διευκολύνουν αφάνταστα τον οδηγό.
Θετικότατα σχόλια θα κάνουμε και για τους χώρους που αποδεικνύονται τελικά ιδιαίτερα άνετοι και για τους ψηλούς στο πίσω κάθισμα, ενώ παράλληλα έχουμε να κάνουμε με ένα ευρύχωρο πορτμπαγκάζ.
Κλείνοντας, θα λέγαμε ότι το Jeep Renegade e-Hybrid είναι ένα πολύ αξιόλογο και πρακτικό SUV που διαθέτει το μέγα προσόν της χαμηλής κατανάλωσης. Και με αυτό το σκεπτικό αξίζει σίγουρα την προσοχή του υποψηφίου αγοραστή.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Εξοπλισμός έκδοσης Longitude: Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, Σύστημα Traffic Sign Recognition, Ζάντες αλουμινίου 16”, Αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, Σύστημα Lane Keep Assist, Σύστημα infotainment Uconnect™ 7”, Συμβατότητα με Apple CarPlay™ / Android Auto™, Σύστημα Drowsy driver detection (e-Hybrid)
Επιπλέον εξοπλισμός έκδοσης Upland: Σύστημα infotainment Uconnect™ 8,4” NAV DAB, Σύστημα Forward Collision Warning Plus, Adaptive Cruise Control, Πακέτο Function (σύστημα εισόδου/εκκίνησης χωρίς κλειδί, αυτόματα αναδιπλούμενοι ηλεκτρικοί καθρέφτες, πλήκτρα χειρισμού παραθύρων,συναγερμός, ηλεκτροχρωμικός πίσω καθρέφτης, αυτόματη λειτουργία προβολέων μεγάλης σκάλας), Πίνακας οργάνων premium με έγχρωμη οθόνη TFT 7”, ύφασμα Seaqual κατασκευασμένο από ανακυκλωμένα πλαστικά που συλλέγονται από τη θάλασσα, Ζάντες αλουμινίου 17”, μπάρες οροφής κ.ά.