Πόσο μέλλον έχουν τα μίνι; Η περίπτωση του Nissan Sakura

Πόσο μέλλον έχουν τα μίνι; Η περίπτωση του Nissan Sakura

Είναι αλήθεια ότι η επέλαση της ηλεκτροκίνησης συνοδεύεται από την είσοδο στην αγορά κυρίως μεγαλύτερων σε μέγεθος μοντέλων, με μεγαλύτερη μπαταρία και μεγαλύτερη αυτονομία. Τίθεται, λοιπόν, το ερώτημα τι γίνεται με τα μικρά και οικονομικά αυτοκίνητα πόλης; To Nissan Sakura έρχεται να απαντήσει με τον δικό του τρόπο.

Πριν από λίγες μέρες γράφαμε για την παρουσίαση του νέου Toyota Aygo X, ενός μοντέλου με μακρά παρουσία στην αγορά, που στη νέα του εκδοχή ψήλωσε, μεταμορφώθηκε σε crossover, αλλά διατήρησε τον συμβατικό του χαρακτήρα καθώς είναι εφοδιασμένο με έναν μικρό και οικονομικό και κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ωστόσο το πεπρωμένο φυγείν αδύνατον και φαίνεται ότι και ο χώρος των λεγόμενων μικρών ή «μίνι» (A-segmet / κατηγορία Α) θα πρέπει να διαβεί το κατώφλι του εξηλεκτρισμού. Κάτι τέτοιο τουλάχιστον δείχνει η παρουσίαση του Nissan Sakura στην Ιαπωνία.

Η Nissan παρουσίασε λοιπόν πριν από λίγες μέρες το εντελώς νέο και πλήρως ηλεκτρικό μίνι Sakura (άνθος κερασιάς) στην Ιαπωνία, με τις πωλήσεις του να έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν στην αγορά, αυτό το καλοκαίρι. Λέγεται δε ότι θα διατεθεί σε μια προσιτή τιμή, διευρύνοντας τις επιλογές για τους υποψήφιους αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων.

Για αυτό άλλωστε και ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Nissan, Asako Hoshino, δήλωσε ότι: “Το ολοκαίνουργιο Sakura ακολουθεί το LEAF και τo Ariya, ως ένα ηλεκτρικό όχημα (EV) μαζικής αγοράς. Πιστεύουμε ότι θα αλλάξει το παιχνίδι για την Ιαπωνική αγορά και θα κάνει τα ηλεκτρικά οχήματα πολύ πιο προσιτά στο Ιαπωνικό αγοραστικό κοινό.”

Το Sakura EV ανεβάζει ψηλά τον πήχη στην κατηγορία των mini οχημάτων. Η ευελιξία του (ακτίνα στροφής των 4,8 μέτρα/ Μήκος 3.395 mm, Πλάτος 1.475 mm, Ύψος 1.655 mm), επιτρέπει στον οδηγό του να εκτελεί να κινείται με άνεση στους στενούς δρόμους των αστικών κέντρων. Ενώ από την άλλη, παρά το μέγεθός του, το Sakura διαθέτει ευρύχωρο εσωτερικό και μεγάλη αυτονομία, καθιστώντας το ιδανικό για καθημερινές μετακινήσεις, στην εργασία και τα ψώνια. Διαθέτει επίσης το ProPILOT Park, ένα αυτοματοποιημένο σύστημα που έχει σχεδιαστεί για να διευκολύνει το παρκάρισμα και να κάνει την οδήγηση πιο ευχάριστη.

Ηλεκτρικό σύστημα κίνησης τελευταίας τεχνολογίας

Το Sakura διαθέτει τη στιγμιαία ισχύ και την ησυχία που χαρακτηρίζει τα EVs. Εξοπλισμένο με προηγμένη τεχνολογία ελέγχου και κινητήρα που αποδίδει ισχύ 47 kW (64 ίππους) και 195 Nm ροπής, διαθέτει επιδόσεις που κάνουν την οδήγηση και στους αυτοκινητόδρομους αβίαστη. Παράλληλα, το Sakura διαθέτει την καλύτερη ηχομόνωση, στην κατηγορία των μικρών οχημάτων πόλης.

Τρεις λειτουργίες οδήγησης - Eco, Standard και Sport – προσφέρουν τον καλύτερο συνδυασμό επιδόσεων/κατανάλωσης ενέργειας σε διαφορετικές καταστάσεις. Χρησιμοποιώντας το e-Pedal Step, ο οδηγός μπορεί να επιβραδύνει ομαλά και σταθερά αφήνοντας το πεντάλ του γκαζιού, μια κίνηση που φορτίζει παράλληλα την μπαταρία μέσω της αναγεννητικής πέδησης. Η ταχύτητα του Sakura μπορεί κατ’ αυτόν τον τρόπο να ρυθμιστεί χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού.

Επιπλέον, το χαμηλό κέντρο βάρους του Sakura ενισχύει τη σταθερότητα και προσφέρει υψηλή άνεση, σε ανώμαλες επιφάνειες.

Ενώ η υπερσύγχρονη μπαταρία ιόντων λιθίου που προσφέρει στο Sakura αυτονομία έως και 180 km (με βάση τον κύκλο WLTC της Ιαπωνίας), καθιστώντας το ιδανικό για καθημερινή χρήση. Η μπαταρία μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως φορητή πηγή τροφοδοσίας σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης και να παρέχει ηλεκτρική ενέργεια για μια μέρα σε ένα σπίτι.

Προηγμένα συστήματα υποβοήθσης

Εκτός από το σύστημα υποβοήθησης οδηγού ProPILOT, το Sakura είναι εξοπλισμένο με το σύστημα ProPILOT Park – κάτι που αποτελεί πρωτιά για μίνι όχημα. Το ProPILOT Park ελέγχει αυτόματα το τιμόνι, την επιτάχυνση, το φρενάρισμα, την αλλαγή ταχυτήτων και το χειρόφρενο κατά τη στάθμευση. Αυτές οι προηγμένες τεχνολογίες βελτιώνουν την οδηγική ευκολία και την απόλαυση, τόσο στους δρόμους της πόλης και τους χώρους στάθμευσης, όσο και στους αυτοκινητόδρομους.

Εκλεπτυσμένο design

Στο εσωτερικό του Sakura την παράσταση κλέβει ο 7 ιντσών πίνακας οργάνων Advanced Drive Assist, καθώς και η μεγάλη - 9 ιντσών - οθόνη πλοήγησης, που είναι τοποθετημένη οριζόντια για να επιτρέπει την προβολή με ελάχιστη κίνηση των ματιών. Το σύστημα πλοήγησης NissanConnect προσφέρει μια σειρά λειτουργιών για τη βελτίωση της χρηστικότητας, συμπεριλαμβανομένης της ρύθμισης διαδρομής βάσει των αναγκών φόρτισης, μιας υπηρεσίας έκτακτης κλήσης SOS και της ασύρματης συνδεσιμότητας Apple CarPlay.

Τα άνετα καθίσματα έχουν τη μορφή καναπέ και είναι επενδυμένα με πολυτελές ύφασμα, ενώ η οριζοντίως τοποθετημένη επένδυση σε χάλκινη απόχρωση, δίνει στο εσωτερικό μια μοντέρνα εμφάνιση και μια αίσθηση ευρυχωρίας. Υπάρχουν δε άφθονοι χώροι για μικροπράγματα, όπως για παράδειγμα στην επιφάνεια του κεντρικού πίνακα οργάνων που μπορεί να χωρέσει ένα smartphone, ένα πορτοφόλι και άλλα μικροαντικείμενα.

Το Sakura, που έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει στην Ιαπωνία αυτό το καλοκαίρι, θα κοστίζει περίπου 13.200 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του φόρου κατανάλωσης και της επιδότησης οχημάτων καθαρής ενέργειας).