Πόσο καλό είναι το Hyundai Kona Electric;

Πόσο καλό είναι το Hyundai Kona Electric;

Tο γνωστό Compact SUV της Hyundai στην πλήρως ηλεκτρική εκδοχή του αποδεικνύει ότι είναι ένα από τα πλέον αποτελεσματικά μοντέλα μηδενικών ρύπων της κατηγορίας. Οδηγούμε το νέο και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Στο εσωτερικό, το νέο ηλεκτρικό Hyundai Kona έχει επωφεληθεί από ότι έφερε μαζί της η πρόσφατη ανανέωση του Compact SUV της εταιρίας, στη συμβατική του μορφή με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων - πασπαρτού δίνει βεβαίως και στο ηλεκτρικό Kona το παρόν με “όργανα” και ενδείξεις που αλλάζουν ανάλογα με την επιλογή της λειτουργίας οδήγησης από τον οδηγό, καθώς και εδώ, όπως και στις συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου, υπάρχει υπάρχουν διαθέσιμα drive modes με τα οποία μεταβάλλεται η συμπεριφορά - κυρίως του συστήματος κίνησης - προς την κατεύθυνση είτε της οικονομίας είτε των επιδόσεων.

Στο εσωτερικό είναι επίσης που συναντάμε τη γνωστή ποιότητα κατασκευής με το σκληρό πλαστικό που όμως στην όψη δείχνει… μαλακό, ενώ η ποιότητα συναρμολόγησης είναι τέτοια που υπάρχει διάχυτη μία αίσθηση «δεμένου», που γενικότερα εμπνέει εμπιστοσύνη και έρχεται να λειτουργήσει σαν επιβεβαίωση της πενταετούς εγγύησης ανεξαρτήτως χιλιομέτρων που προσφέρει πανευρωπαϊκά η Hyundai σε όλα της τα μοντέλα. Ενώ η αίσθηση της ποιότητας, τουλάχιστον στην έκδοση του αυτοκινήτου δοκιμής μας, αναβαθμίζεται χάρη στο δερμάτινο σαλόνι.

Oι χώροι είναι οι γνωστοί: επαρκείς μεν, αλλά όχι κορυφαίοι με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας. Και αυτή η παρατήρηση αφορά περισσότερο το μέτριο πορτμπαγκάζ (332 λίτρα VDA), γιατί κατά τα άλλα στο εσωτερικό 4 μεγαλόσωμοι ενήλικες δεν έχουν πρόβλημα να βολευτούν. Σημειώστε πάντως ότι το πορτμπαγκάζ δεν δείχνει να έχει υποστεί ιδιαίτερη ζημιά από την παρουσία της μπαταρίας κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου.

Οφείλουμε επίσης να επισημάνουμε ότι το Hyundai Kona είναι οπωσδήποτε ένα πρακτικό αυτοκίνητο μέσα-έξω. Δεν είναι πολύ μεγάλο, αλλά δεν είναι και πολύ μικρό (MxΠxΥ: 4205x1800x1570 mm) κάτι που σημαίνει ότι η κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης δεν είναι απαγορευτική. Στο ταμπλό η διάταξη των θέσεων για μικροαντικείμενα είναι πολύ καλή και αν ήθελε να βρει κανείς ψεγάδια θα έκανε λόγο για κάποιες μικρό δυσκολίες στη ρύθμιση του ραδιοφώνου μέσω της όμορφης έγχρωμης οθόνης αφής στο κέντρο του ταμπλό, αλλά και για μία δυσκολία στην τοποθέτηση του κινητού στη θέση φόρτισης, καθώς αυτή είναι χωμένη κάπως «χωμένη» μέσα στην κεντρική κονσόλα.

Είναι λοιπόν γενικά το «πακέτο» Hyundai Kona από την χρηστική του άποψη πλήρες όπως πλήρης είναι και ο εξοπλισμός του που περιλαμβάνει και προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης - ανάμεσά τους αυτό που σε προειδοποιεί αν έρχεται αυτοκίνητο όταν βγαίνεις με την όπισθεν από μία θέση στάθμευσης. Ενώ όπως σε όλα τα σύγχρονα Hyundai υπάρχει και εδώ το σύστημα ειδοποίησης αποχώρησης του μπροστινού αυτοκινήτου, ώστε να αν δεν το έχεις αντιληφθεί, να ξεκινήσεις και εσύ γρήγορα χωρίς να καθυστερήσεις αυτές που περιμένουν από πίσω σου στο φανάρι.

Το πώς κινείται στο δρόμο και - κυρίως - το τι αυτονομία προσφέρει αυτό το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι βέβαια ένα στοιχείο ζωτικής σημασίας για ένα μοντέλο μηδενικών ρύπων. Σε μικτές λοιπόν συνθήκες, αλλά πάντα μέσα στον αστικό ιστό που ορίζουν τα όρια της πρωτεύουσας, η κατανάλωση ήταν της τάξης των 17 kWh ανά 100 χιλιόμετρα - κάτι που σημαίνει ότι έχοντας σχεδόν τη μισή μπαταρία στη διάθεσή μας είχαμε ακόμα αυτονομία 207 χιλιομέτρων, με τη θερμοκρασία στους τέσσερις βαθμούς κελσίου - και αυτό παίζει το ρόλο του (η δοκιμή μας έγινε τις πολύ κρύες μέρες που προηγήθηκαν της άνοιξης που έφτασε βιαστικά-βιαστικά). Προηγουμένως είχαμε καταφέρει να κάνουμε 186 χιλιόμετρα. Άρα μιλάμε σίγουρα για μία αυτονομία σε πραγματικές συνθήκες της τάξης των 400 χιλιομέτρων, που με τις δεδομένες συνθήκες δεν είναι καθόλου, μα καθόλου κακή! Και μη βιαστείτε να σκεφτείτε ότι οι επίσημες προδιαγραφές κάνουν λόγο για αρκετά περισσότερα χιλιόμετρα με μια φόρτιση. Σε κανένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν μπορεί να επιτευχθεί στην πράξη η επίσημη εργαστηριακή αυτονομία.

Από κει και πέρα το να πει κανείς ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο όπως το Hyundai Kona είναι ευχάριστο στην οδήγηση είναι μάλλον περιττό. Ξέρουμε όλοι ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα οδηγούνται ως «αυτόματα» με γκάζι/φρένο θα τα πούμε ότι ένα στοιχείο που δεν έχουν Ωστόσο ένα συγκριτικό πλεονέκτημα του ηλεκτρικού Hyundai Kona το εύκολα ρυθμιζόμενο από τον οδηγό σύστημα ανάκτησης ενέργειας – κάτι που δεν ισχύει σε άλλες ηλεκτρικές προτάσεις. Έχουμε λοιπόν ένα σύστημα με μοχλοδιακόπτες/πεταλούδες στο τιμόνι, με τις οποίες ρυθμίζεις το επίπεδο επιβράδυνσης – και κατά συνέπεια της ανάκτησης ενέργειας. Ενώ πραγματοποιώντας αυτή τη ρύθμιση είναι περίπου σαν να κατεβάζεις ταχύτητες σε μία γρήγορη διαδρομή με στροφές!

Πολύ καλή δουλειά κάνει η ανάρτηση, καθώς πίσω υπάρχει μία διάταξη πολλαπλών συνδέσμων - και όχι η στάνταρ ανάρτηση με ημιάκαμπτο άξονα που έχουν οι περισσότερες εκδόσεις του μοντέλου. Γενικά, το Hyundai Kona Electric είναι ένα «καλοστημένο» και ευκολοδήγητο αυτοκίνητο.

Στην έκδοση των 64 kWh που οδηγήσαμε το Hyundai Kona Electric διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων. H φόρτιση της μπαταρίας σε AC Wallbox 11 kW (διάρκεια για πλήρη φόρτιση 10-100%) αγγίζει τις 7 ώρες, ενώ σε ταχυφορτιστή 100 kW μπορεί κανείς να φτάσει στο 80% της χωρητικότητάς της σε 47 λεπτά. Η πλούσια έκδοση Limited της δοκιμής μας διαθέτει κυριολεκτικά τα πάντα, από Head-Up Display (Αναδυόμενη ανακλαστική οθόνη), Θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός & πίσω, πίσω πλήρη εμπρός & πίσω φώτα LED, Hyundai BlueLink® [Τηλεματικές υπηρεσίες (δωρεάν 5-ετής συνδρομή) & εξ αποστάσεως σύνδεση με smartphone για έλεγχο λειτουργιών, ειδοποιήσεις, ενσωμάτωση ημερολογίου Google/iCloud] κλπ. Η τιμή του συγκεκριμένου αυτοκινήτου ξεκινά από τα 50.990 ευρώ, αλλά με την έκπτωση της αντιπροσωπίας (- €6.050) και την επιδότηση του προγράμματος κινούμαι ηλεκτρικά (- €8.000) η τιμή κατεβαίνει σε αρκετά προσιτά επίπεδα: 36.540 ευρώ.